Gå til innhold

Careless 60's

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde det ikke vært deilig å leve livet på 60-tallet?

Skrevet

Levde du på sekstitallet?

Nei desverre, men det hadde vært deilig! California Girls! ;)

Skrevet

Jeg tror det var deilig på den måten at framtidsoptimismen var stor. Folk fikk mer å rutte med, det var ingen utsikter til arbeidsledighet eller boligbobler, og teknologien skulle løse alle problemer.

Skrevet

Det fine på 60-tallet var at det var mye enklere å reise med offentlige transportmidler på landet. Det var korrespondanse mellom de ulike bilene/båtene.

Det var dansefester på ungdomshusene.

Det var butikker og postkontor i alle småbygder, bodde der noen hundre mennesker kunne det til og med være bank, hotell, kafe og kino.

Folk gikk på besøk til hverandre, også ubedt.

Minuset var vel at det var ganske smått for småbønder og arbeidsfolk. Vi hadde ingen til å kjøre oss når vi skulle noe. Mor var alltid hjemme. Likevel mått barna delta ganske mye i husarbeidet.

Hyblene var gjerne små med adgang do. Sjelden bad. Noen hadde utedo hjemme og/eller på jobb/skole.

Gjest høstløv
Skrevet

Nei desverre, men det hadde vært deilig! California Girls! ;)

Jeg levde da, og synes ikke at det var mer romantisk dengang, enn livet er nå. jeg var mellom 10 og 20 år i den tiden.

Det er etter hva man gjør det til.

Romantiske filmer har ingenting med virkeligheten i sekstiårene å gjøre. Vi hadde ikke mobiltelefoner, vi hadde ikke TV eller Internett og ikke, ikke, ikke, mange av de tingene, som gjør livet behagelig og lettvint i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...