Gå til innhold

Hundeposer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det frekt å kaste hundeposen i andres søppeldunk som står

langs vegen?

Det må vel være bedre enn som mange gjør, å la skitten bli liggende.

Noen kaster også hundeposen inn i en busk.

Det er ikke så kjekt å gå rundt med posen hele turen, så det hadde

vært av interesse og vite hva andre mener.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

19

• morsan

12

• hidi, the scorpion

12

• meg__123!

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg syns det er LITT frekt, men MYE bedre å slenge posen i veikanten, ja. (Posen i veikanten er verre en å la det bli liggende, spør du meg. I pose blir det jo "aldri" til jord :-p )

Men jeg har rynket litt på nesen når jeg har fått hundeposer i søppelkassen før jeg har satt plastsekk i kassen...

Gjest Likerikke
Skrevet

Kan du ikke bare binde posen i båndet, da, så slipper du å gå rundt og bære på den?

Jeg synes IKKE hundebæsj i min søppeldunk er greit, men det er heller ikke noe problem.

Gjest irriterer meg
Skrevet

Vi bor like ved et populært turområde, og mange hundeeiere tenker akkurat sånn. Og dumper dritten hos oss, så den får ligge og godgjøre seg og stinke i vår dunk. Ekkelt om sommeren, overkommelig pm vinteren.

Klart det er bedre å ta den i pose enn å la den ligge. Men det beste er jo om de som har pådratt seg hund også tar dritten i egen dunk! Jeg betaler i hvert fall ikke renovasjonsavgift for å yte offentlig service til bedagelige hundeeiere.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg vet mange mener det er krise å få en hundepose i søppelbøtta si, men jeg mener det må være bedre enn at bæsjen blir liggende eller at man slenger posen i naturen.

Hvis jeg vet det er langt til nærmeste offentlige søppelbøtte og jeg ikke er på vei hjem kaster jeg den i private.

Skrevet

Jeg vet mange mener det er krise å få en hundepose i søppelbøtta si, men jeg mener det må være bedre enn at bæsjen blir liggende eller at man slenger posen i naturen.

Hvis jeg vet det er langt til nærmeste offentlige søppelbøtte og jeg ikke er på vei hjem kaster jeg den i private.

Her jeg bor fylles søpplekassene så fort opp (jeg har vel noen naboer som har noe inni granskauen med søppel - foglarna vet hvor de tar det fra) at hvis alle som gikk rundt omkring her også fyllte opp søplebøttene med bæsjeposer (jada, de er små, men mange bekker små osv) så ville jeg blitt rimelig frustrert. Det er ille nok når jeg kommer nå på slutten av perioden og det ikke er plass til posen min :(

Gjest irriterer meg
Skrevet

Det er vel ingen som syns det er krise å få en og annen pose i dunken. Men det er noen dunker som er mer utsatt en andre. Og når du kaster "bare en pose", nestemann gjør det samme, og hun etter det også, så blir det fort en del poser i de samme dunkene.

Det er en selvfølge at hundeeiere bør plukke opp dritten etter dyra sine, og det er en selvfølge at de bør gidde å bære posen helt til de kommer hjem eller finner en offentlig dunk de kan kaste den i. Alternativet er nemlig ikke som mange foreslår "at dritten skal bli liggende igjen, eller kaste posen i grøfta".

Gjest Likerikke
Skrevet

Hvorfor kan du ikke knyte den fast på båndet?

Skrevet

Ja, det hadde jeg syntes var frekt om jeg så noen gjorde hos oss.

Skrevet

Din hund - din pose!

candyqueen_83
Skrevet

Hvorfor kan du ikke knyte den fast på båndet?

Fordi jeg kaster den..

Gjest Likerikke
Skrevet

Fordi jeg kaster den..

Hvorfor skal du kaste i andre folks søppelkasser når de ikke liker det - og du veldig gjerne kan greie å bære dritten hjem til din egen søppelkasse?

candyqueen_83
Skrevet

Hvorfor skal du kaste i andre folks søppelkasser når de ikke liker det - og du veldig gjerne kan greie å bære dritten hjem til din egen søppelkasse?

Fordi det er mitt valg. Det er utrolig sjelden jeg gjør det ettersom det er mange av de offentlige søppelbøttene her, men er jeg andre steder hvor jeg ikke finner noen hender det jeg bruker private. Vet jeg at jeg skal gå samme vei tilbake hender det jeg setter den i grøfta og tar den med på tilbakeveien. Men skal jeg gå en runde bærer jeg ikke posen min i 2-3 timer.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, det er frekt! Andre menneskers søppelkasser er privat eiendom, akkurat som postkasser er det.

Ha på deg en liten ryggsekk, som du kun bruker til hundebæsjen, når du går tur med dyret;))

hidi, the scorpion
Skrevet

Fordi det er mitt valg. Det er utrolig sjelden jeg gjør det ettersom det er mange av de offentlige søppelbøttene her, men er jeg andre steder hvor jeg ikke finner noen hender det jeg bruker private. Vet jeg at jeg skal gå samme vei tilbake hender det jeg setter den i grøfta og tar den med på tilbakeveien. Men skal jeg gå en runde bærer jeg ikke posen min i 2-3 timer.

''Men skal jeg gå en runde bærer jeg ikke posen min i 2-3 timer.''

Det bør du, din hund og ditt ansvar! Jeg vil ikke ha hundebæsj i min søppeldunk, som sikkert ikke har økologisk pose engang....

candyqueen_83
Skrevet

Ja, det er frekt! Andre menneskers søppelkasser er privat eiendom, akkurat som postkasser er det.

Ha på deg en liten ryggsekk, som du kun bruker til hundebæsjen, når du går tur med dyret;))

Lol.. ryggsekk :o)

candyqueen_83
Skrevet

Det bør du, din hund og ditt ansvar! Jeg vil ikke ha hundebæsj i min søppeldunk, som sikkert ikke har økologisk pose engang....

Javel...

Skrevet

økologisk pose?? herregud å gærne folk begynner å bli...

hidi, the scorpion
Skrevet

økologisk pose?? herregud å gærne folk begynner å bli...

Her sorteres alt avfall. Det er ikke for å være vanskelig, men vi har egne økoposer for matavfall etc... Hvis vi ikke sorterer rett, så får vi en bemerkning på søppelkassen. Og nei, jeg tuller ikke!

Skrevet

Her sorteres alt avfall. Det er ikke for å være vanskelig, men vi har egne økoposer for matavfall etc... Hvis vi ikke sorterer rett, så får vi en bemerkning på søppelkassen. Og nei, jeg tuller ikke!

hjelpes meg. glad det ikke er slik hos oss...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...