Gå til innhold

Hundeposer

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

hjelpes meg. glad det ikke er slik hos oss...

Det kommer;) Hele landet skal sortere søppel etterhvert;))

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

19

• morsan

12

• hidi, the scorpion

12

• meg__123!

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Det går fint å legge påsan i lomma til du kommer heimat (bare vært litt forsiktig hvis du også har en annen påse med godis i samme lomma).

Gjest frudolén
Skrevet

Her sorteres alt avfall. Det er ikke for å være vanskelig, men vi har egne økoposer for matavfall etc... Hvis vi ikke sorterer rett, så får vi en bemerkning på søppelkassen. Og nei, jeg tuller ikke!

Hva slags Gestapo-kommue er det du bor i?

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva slags Gestapo-kommue er det du bor i?

Vi har fem forskjellige dunker i hjemmet;)

Noe som alle kommuner i Norge etterhvert skal følge....Så gled dere;)

candyqueen_83
Skrevet

Vi har fem forskjellige dunker i hjemmet;)

Noe som alle kommuner i Norge etterhvert skal følge....Så gled dere;)

Det blir jo sortert etter fargen på posene. Går ut i fra at de små svarte da går sammen med restavfallet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det blir jo sortert etter fargen på posene. Går ut i fra at de små svarte da går sammen med restavfallet.

Ikke her ihvertfall...

candyqueen_83
Skrevet

Ikke her ihvertfall...

Nei så hvor mener du egentlig at posen skal kastes? Hvis vi to er naboer og har samme avfallssorteringen, da kan jeg kaste posen i min søppelkasse, men ikke i din for der blir den ikke sortert? Hundeposene går jo med annet restavfall.

Skrevet

Jeg mener å huske det ble en lang tråd av samme tema for et par år siden.

Jeg vil heller at hundeeiere kaster posen i min søppeldunk enn at de kaster posen i buskene mine, eller lar være å plukke opp hundebæsjen. Men hadde det vært meg, hadde jeg vegret meg for å gjøre det, i tilfelle noen skal reagere på det.

Jeg skjønner at folk som bor slik til at deres søppelkasse blir det mest naturlige stedet å kaste hundeposen for svært mange turgåere synes det er irriterende.

Skrevet

Jeg vet mange mener det er krise å få en hundepose i søppelbøtta si, men jeg mener det må være bedre enn at bæsjen blir liggende eller at man slenger posen i naturen.

Hvis jeg vet det er langt til nærmeste offentlige søppelbøtte og jeg ikke er på vei hjem kaster jeg den i private.

Offentlige søppelbøtter er ikke alltid like bra egnet... Der vi bodde før var det en del hundeeiere som kastet hundeposen oppi en slik grønn, liten søppelbøtte som henger på lyktestolper - rund topp med hull.

Fugler i området yndet å dra posene ut av søppelbøtta, med den følge at det på fortauet lå masse svarte hundeposer med hull fra hakkende nebb...

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei så hvor mener du egentlig at posen skal kastes? Hvis vi to er naboer og har samme avfallssorteringen, da kan jeg kaste posen i min søppelkasse, men ikke i din for der blir den ikke sortert? Hundeposene går jo med annet restavfall.

Du må bruke den økologiske posen du får fra "avfallsprodusenten";)

Vi får utdelt poser for det ene og det andre + pluss bokser for spesialavfall...

Og nei, det er ikke mye festlig;( Nesten alt av matavfall, blir belønnet med de grusomme bananfluene, som invaderer alt og alle, skikkelig slitsomt;(((

hidi, the scorpion
Skrevet

Offentlige søppelbøtter er ikke alltid like bra egnet... Der vi bodde før var det en del hundeeiere som kastet hundeposen oppi en slik grønn, liten søppelbøtte som henger på lyktestolper - rund topp med hull.

Fugler i området yndet å dra posene ut av søppelbøtta, med den følge at det på fortauet lå masse svarte hundeposer med hull fra hakkende nebb...

Hva er så beste løsning?

Skrevet

Det er vel ingen som syns det er krise å få en og annen pose i dunken. Men det er noen dunker som er mer utsatt en andre. Og når du kaster "bare en pose", nestemann gjør det samme, og hun etter det også, så blir det fort en del poser i de samme dunkene.

Det er en selvfølge at hundeeiere bør plukke opp dritten etter dyra sine, og det er en selvfølge at de bør gidde å bære posen helt til de kommer hjem eller finner en offentlig dunk de kan kaste den i. Alternativet er nemlig ikke som mange foreslår "at dritten skal bli liggende igjen, eller kaste posen i grøfta".

''Alternativet er nemlig ikke som mange foreslår "at dritten skal bli liggende igjen, eller kaste posen i grøfta".''

Det er vel ingen som foreslår dette som en løsning?

Jeg er helt enig i at det absolutt ikke _burde_ være en løsning, men det er dessverre slik at noen gjør dette.

Skrevet

Hva er så beste løsning?

Å kaste dem i søppelkasser som har lokk!

Forslaget under her om å knyte fast posen på båndet til man kommer hjem og så kaste det i egen søppelkasse hørtes lurt ut :-)

candyqueen_83
Skrevet

Du må bruke den økologiske posen du får fra "avfallsprodusenten";)

Vi får utdelt poser for det ene og det andre + pluss bokser for spesialavfall...

Og nei, det er ikke mye festlig;( Nesten alt av matavfall, blir belønnet med de grusomme bananfluene, som invaderer alt og alle, skikkelig slitsomt;(((

Okei, da er det bra vi har felles søppelkasse her. For når vi starter opp med sortering i februar/mars kommer ikke jeg til å sortere hundeposer.

hidi, the scorpion
Skrevet

Okei, da er det bra vi har felles søppelkasse her. For når vi starter opp med sortering i februar/mars kommer ikke jeg til å sortere hundeposer.

Ditt valg, til mange menneskers irritasjon;(

Skrevet

Å la være å plukke opp bæsjen er iallefall ingen løsning. Nå når det er snø er det plutselig hundebæsj over alt der vi går tur. Jeg begriper ikke hvorfor mange syns det er greit å la dritten ligge bare fordi det er snø. Nå snøen smelter og dritten tiner kommer det til å bli aldeles ufyselig...

Jeg har kastet hudeposer i private søppelkasser ved et par anledninger, men har helt sluttet med det nettopp fordi man ikke vet hva eier av søppekassen syns om det.

Nå bærer jeg med meg posen til jeg finner en offentlig søppelkasse, de dukker jo tross alt fram med jevne mellomrom. Jeg har også satt fra meg hundepose ved et tre eller lignende hvis vi skal ut i skogen, også tatt den med meg på vei hjem igjen...

hidi, the scorpion
Skrevet

Å la være å plukke opp bæsjen er iallefall ingen løsning. Nå når det er snø er det plutselig hundebæsj over alt der vi går tur. Jeg begriper ikke hvorfor mange syns det er greit å la dritten ligge bare fordi det er snø. Nå snøen smelter og dritten tiner kommer det til å bli aldeles ufyselig...

Jeg har kastet hudeposer i private søppelkasser ved et par anledninger, men har helt sluttet med det nettopp fordi man ikke vet hva eier av søppekassen syns om det.

Nå bærer jeg med meg posen til jeg finner en offentlig søppelkasse, de dukker jo tross alt fram med jevne mellomrom. Jeg har også satt fra meg hundepose ved et tre eller lignende hvis vi skal ut i skogen, også tatt den med meg på vei hjem igjen...

''Å la være å plukke opp bæsjen er iallefall ingen løsning. Nå når det er snø er det plutselig hundebæsj over alt der vi går tur. Jeg begriper ikke hvorfor mange syns det er greit å la dritten ligge bare fordi det er snø. Nå snøen smelter og dritten tiner kommer det til å bli aldeles ufyselig...''

Hundebæsj er nedbrytbar, men plastposen er ikke....(

Skrevet

Jeg mener å huske det ble en lang tråd av samme tema for et par år siden.

Jeg vil heller at hundeeiere kaster posen i min søppeldunk enn at de kaster posen i buskene mine, eller lar være å plukke opp hundebæsjen. Men hadde det vært meg, hadde jeg vegret meg for å gjøre det, i tilfelle noen skal reagere på det.

Jeg skjønner at folk som bor slik til at deres søppelkasse blir det mest naturlige stedet å kaste hundeposen for svært mange turgåere synes det er irriterende.

Jeg mener å huske flere tråder om dette emnet - og de har alle vært laaaaaange.

Skrevet

Det kommer;) Hele landet skal sortere søppel etterhvert;))

huff . orker nesten ikke å sortere avfall og papp jeg:p

Skrevet

''Å la være å plukke opp bæsjen er iallefall ingen løsning. Nå når det er snø er det plutselig hundebæsj over alt der vi går tur. Jeg begriper ikke hvorfor mange syns det er greit å la dritten ligge bare fordi det er snø. Nå snøen smelter og dritten tiner kommer det til å bli aldeles ufyselig...''

Hundebæsj er nedbrytbar, men plastposen er ikke....(

Jeg tar jo med posen på vei hjem da, jeg lar den ikke stå der..:-)

Selv om hundebæsj er nedbrytbart så fryser den jo om vinteren. Da brytes den jo ikke ned etterhvert, sånn at når det tiner skal all bæsjen brytes ned samtidig, og det både lukter og er ekkelt å tråkke oppi....

Det er en type uansvarlighet som gjør at mennesker som ikke liker hunder får blod på tann...med rette egentlig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...