Gå til innhold

Deling av depot medisiner (kapsler)

Anbefalte innlegg

Gjest mitt forslag
Skrevet

Om du mangler medisin helt, hadde jeg heller delt dem noen få dager enn å droppe helt. Spise og drikke godt til. Mat skla du jo alltid ta sammen med efexor pga opptak. Efexor har kort halveringstid, og det er sikkert ingen krise å gjøre dette et par døgn sammenlignet med abstinens. Å ikke få rett dose til rett tid var krise når jeg gikk på denne medisinen. Jeg fikk kjapt abstinens. Og du går på en svært høy dose. Det er kanskje ikke ideelt å dele, men helt sikker ikke så skadelig et par døgn.

Skrevet

Med mindre det er delestrek på dem, så skal de IKKE deles!!!!!!

Skrevet

Det er slike kapsler med korn inni, og de kunne deles..

Gjest ingen krise
Skrevet

Hvorfor er enkelte av dere så innmari bastante på det. Det er ikke alle tabletter uten delestrek det er krise å dele over altså. Det er ikke krise på alle medisiner at det fordeles litt ulike heller.

Skrevet

Det er slike kapsler med korn inni, og de kunne deles..

Da er det greit :)

Ellers er det kjekt å sjekke med Felleskatalogen. Der står det som regel om medikamentet kan deles eller ikke.

Til info kan det være skadelig å dele udelelige tabletter, samt at de kan miste virkningen. Lurt av deg å spørre :)

Skrevet

Hvorfor er enkelte av dere så innmari bastante på det. Det er ikke alle tabletter uten delestrek det er krise å dele over altså. Det er ikke krise på alle medisiner at det fordeles litt ulike heller.

Nei, men det kan være både skadelig (etsende) og gi feil virkning (for mye for fort, eller for lite for sent) om man deler udelelige tabletter/kapsler.

Skrevet

Da er det greit :)

Ellers er det kjekt å sjekke med Felleskatalogen. Der står det som regel om medikamentet kan deles eller ikke.

Til info kan det være skadelig å dele udelelige tabletter, samt at de kan miste virkningen. Lurt av deg å spørre :)

Ja, sånne ting har jeg liten peiling på, så det var greit å spørre om det her :-)

Skrevet

Ja, sånne ting har jeg liten peiling på, så det var greit å spørre om det her :-)

DOL er veldig kjekt å ha :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...