Gjest mitt forslag Skrevet 22. januar 2010 Skrevet 22. januar 2010 Om du mangler medisin helt, hadde jeg heller delt dem noen få dager enn å droppe helt. Spise og drikke godt til. Mat skla du jo alltid ta sammen med efexor pga opptak. Efexor har kort halveringstid, og det er sikkert ingen krise å gjøre dette et par døgn sammenlignet med abstinens. Å ikke få rett dose til rett tid var krise når jeg gikk på denne medisinen. Jeg fikk kjapt abstinens. Og du går på en svært høy dose. Det er kanskje ikke ideelt å dele, men helt sikker ikke så skadelig et par døgn. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Med mindre det er delestrek på dem, så skal de IKKE deles!!!!!! 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Med mindre det er delestrek på dem, så skal de IKKE deles!!!!!! Det er slike kapsler med korn inni, og de kunne deles.. 0 Siter
Gjest ingen krise Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Med mindre det er delestrek på dem, så skal de IKKE deles!!!!!! Hvorfor er enkelte av dere så innmari bastante på det. Det er ikke alle tabletter uten delestrek det er krise å dele over altså. Det er ikke krise på alle medisiner at det fordeles litt ulike heller. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Det er slike kapsler med korn inni, og de kunne deles.. Da er det greit Ellers er det kjekt å sjekke med Felleskatalogen. Der står det som regel om medikamentet kan deles eller ikke. Til info kan det være skadelig å dele udelelige tabletter, samt at de kan miste virkningen. Lurt av deg å spørre 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Hvorfor er enkelte av dere så innmari bastante på det. Det er ikke alle tabletter uten delestrek det er krise å dele over altså. Det er ikke krise på alle medisiner at det fordeles litt ulike heller. Nei, men det kan være både skadelig (etsende) og gi feil virkning (for mye for fort, eller for lite for sent) om man deler udelelige tabletter/kapsler. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Da er det greit Ellers er det kjekt å sjekke med Felleskatalogen. Der står det som regel om medikamentet kan deles eller ikke. Til info kan det være skadelig å dele udelelige tabletter, samt at de kan miste virkningen. Lurt av deg å spørre Ja, sånne ting har jeg liten peiling på, så det var greit å spørre om det her :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 Ja, sånne ting har jeg liten peiling på, så det var greit å spørre om det her :-) DOL er veldig kjekt å ha 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.