Gå til innhold

Dusje hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Gjest teite feite
Skrevet

''Ellers kan jeg godt dusje en kveld og så vente med å dusje til morgenen halvannet døgn etter - selv om jeg har partner. ;o)''

*urk* Håper du bruker kluten flittig.

Jeg dusjer ikke hver eneste dag, men minst hver annen dag. Det kan gå opp til to døgn som jeg ikke dusjer og jeg bruker ikke vaskekluten noe flittig i de to døgnene. Det er grenser for vaskehysterie. Om jeg har partner eller ikke spiller ingen rolle. Jeg lukter da ikke som gammelt fiskeavfall på de to døgnene.

Tror du virkelig før i tiden at det var vanlig å vaske seg nedentil hver eneste dag? Da snakker jeg minst hundre år tilbake i tid, ja eller helt tilbake til vikingtiden.

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• Sør

14

• cecily

3

• Colette

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg dusjer ikke hver eneste dag, men minst hver annen dag. Det kan gå opp til to døgn som jeg ikke dusjer og jeg bruker ikke vaskekluten noe flittig i de to døgnene. Det er grenser for vaskehysterie. Om jeg har partner eller ikke spiller ingen rolle. Jeg lukter da ikke som gammelt fiskeavfall på de to døgnene.

Tror du virkelig før i tiden at det var vanlig å vaske seg nedentil hver eneste dag? Da snakker jeg minst hundre år tilbake i tid, ja eller helt tilbake til vikingtiden.

Tror nok folk luktet noe mer da... uten at jeg vet det.

Enn folk i ørkenstrøk? Hvordan holder de seg ren? og hvor ofte?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Alle er så hysteriske når det gjelder kroppslukt nå om dagen. Jeg kan godt en uke uten å dusje. Den gode følelsen av at kroppen blir dekket av ett lag med fett er bedre enn følelsen av å være nydusjet!

Liker ikke sur kroppslukt.

Om min mann ville ventet ei uke med å dusje, så hadde det vært et valg han tok. Mitt valg i så henseende ville vært at jeg ikke ville hatt han for fysisk nær meg.

Skrevet

''Forøvrig undres jeg på om dette er et tulleinnlegg.''

Det kan være vanskelig å vite med sikkerhet hva som er tulleinnlegg. Denne tråden er startet av en som liker å skrive om denne typen temaer og som i allefall ikke alltid er seriøs.

Jeg syns det er litt morsomt med slike innlegg jeg, forsvinner de blir ikke DOL det samme:o)

(nei, jeg bruker ikke skrive tulleinnlegg, men jeg liker å lese de)

Gjest teite feite
Skrevet

Tror nok folk luktet noe mer da... uten at jeg vet det.

Enn folk i ørkenstrøk? Hvordan holder de seg ren? og hvor ofte?

Mange luktet nok mer svette, men jeg tviler veldig på at det var enorm kjønnslukt av mennesker før i tida. Jeg har reist i ørkenstrøk og ikke merket noen kroppslukt og der har man ikke tilgang til dopapir eller vaskekluter.

Gjest Elextra
Skrevet

'' Da snakker jeg minst hundre år tilbake i tid, ja eller helt tilbake til vikingtiden.''

Nei, jeg tror på ingen måte man hadde samme krav til renslighet i vikingtiden. Men jeg lever nå.

Skrevet

'' Da snakker jeg minst hundre år tilbake i tid, ja eller helt tilbake til vikingtiden.''

Nei, jeg tror på ingen måte man hadde samme krav til renslighet i vikingtiden. Men jeg lever nå.

Du er en moderne kvinne, Elextra! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

Urk?

Det er da vel ikke urk at det går halvannet døgn mellom to dusjer?

''Det er da vel ikke urk at det går halvannet døgn mellom to dusjer?''

For meg er det det, men det har vel mye med vane å gjøre. Jeg synes dessuten ofte jeg (og evt. partner) kan lukte litt svette og "kropp" om morgenen, og det er fint å få seg en dusj før man skal kle seg og ut blant folk.

Som nevnt annet sted blir man selvfølgelig like ren ved "våtklutmetoden", men dusj er jo langt mer effektivt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...