Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å ta av meg noen kilo, og tenker derfor mye på hva jeg spiser. Holdt en streng diett i to uker, og nå i påfølgende uke har jeg fortsatt å spise mindre karbohydrater (brød, poteter, ris) enn før, men jeg spiser litt av det, og jeg har fortsatt å spise mindre enn jeg gjorde før (holder meg lengre mett føler jeg). Spiser en del egg og kjøtt og fisk + mye grønnsaker.

I kveld hadde vi besøk, og etter middagen (kylling, ris, salat og broccoli) bevilget jeg meg lørdagskos - dvs is og lørdagsgodt (litt sjokolade, litt seigt og surt). I går kveld spiste jeg noe ostepop. Regner med at ikke det var så kjempesmart i forhold til å gå ned i vekt, men jeg gjorde det nå likevel.

Hvis en skal ha litt ekstra kos i helgen, hva er det lureste å spise, sånn utenom grønnsaker - det er godt det og, men jeg tenker mer på litt søte ting...?

Chips, ostepop, nøtter, sjokolade, gelegodteri, lakris, is, kjeks, boller, ....????

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

9

• Lillemus

5

• laban

4

• Speak

3

Annonse

candyqueen_83

Ja, det er jeg faktisk veldig glad i - men kjøper det bare på kino. Takk for tips :-)

Kremt.. Den på kinoen er ikke ordentlig bacongull.. Det er baconcrisp. Jeg mener slik:

http://www.maarud.no/bacongull.html

Ikke liiike god, men god nok :o)

Kremt.. Den på kinoen er ikke ordentlig bacongull.. Det er baconcrisp. Jeg mener slik:

http://www.maarud.no/bacongull.html

Ikke liiike god, men god nok :o)

Hm. har ikke smakt akkurat den, men tror nok jeg liker den. Og den kan jeg altså spise med god samvittighet?

:-)

Hvordan går det forresten med magesjauen din?

candyqueen_83

Hm. har ikke smakt akkurat den, men tror nok jeg liker den. Og den kan jeg altså spise med god samvittighet?

Jeg er ferdig nå. Holdt på fra søndag til torsdag omtrent. Så nå har jeg fått prøvepakke på GO123. Haha.. Som en god del andre. Prøver å spise rugbrød til frokost osv nå, men jeg har ikke vært så flink med maten ettersom jeg hadde så lite matlyst. Måtte spise det jeg hadde lyst på for å få i meg noe. Men har da hvertfall rett over 3 kg mindre enn da jeg starta ;O)

candyqueen_83

Det er jo en del fett i det da, men lite karbo. Er også salt så det er litt dumt om veiedagen din er mandager f.eks. Saltet binder en del vann til kroppen.

Jeg er ferdig nå. Holdt på fra søndag til torsdag omtrent. Så nå har jeg fått prøvepakke på GO123. Haha.. Som en god del andre. Prøver å spise rugbrød til frokost osv nå, men jeg har ikke vært så flink med maten ettersom jeg hadde så lite matlyst. Måtte spise det jeg hadde lyst på for å få i meg noe. Men har da hvertfall rett over 3 kg mindre enn da jeg starta ;O)

Hva var det GO123 opplegget igjen? Tabletter? Hvordan fungerer de?

Jeg var jo på kurs i Oslo 3 dager, med flotte frokoster, lunsjer og middager, så jeg gikk opp litt igjen - veide meg i dag, så jeg ligger ca 3 kilo under startvekta (gikk jo ned 4,1 i løpet av de 13 dagene med kur).

Har vært helt merkelig i magen med veksling mellom hardt og diaré, og i går hadde jeg litt feber, så jeg vet ikke om det er pga kostholdsendring eller om det er "noe som går". Er helt fin i dag.

Men jeg tenker veldig på hva jeg putter i munnen, og har blitt veldig bevisst på at jeg ofte putter noe inn uten at det er nødvendig.... Spiser mindre porsjoner enn før og drikker mer vann. Og det må jo på sikt bli vekttap ut av det?!!!

Snack-a-jacks, de posene med småbiter. Spesielt sourcream-typen synes jeg er gode.

Pass deg for godteri uten sukker hvis det er søtet med maltitol. Man kan bli kjempesyk av det, selv om man ikke spiser mer enn litegrann - og selv om man ellers tåler det aller meste.

Annonse

Snack-a-jacks, de posene med småbiter. Spesielt sourcream-typen synes jeg er gode.

Pass deg for godteri uten sukker hvis det er søtet med maltitol. Man kan bli kjempesyk av det, selv om man ikke spiser mer enn litegrann - og selv om man ellers tåler det aller meste.

Googlet dem - http://www.quaker.se/no/product_snackajacks.html

har aldri sett disse før. Men takk for tips, jeg får prøve ut den :-)

(det var kanskje sånne Megler Smekk mente? - Jeg visste ikke at riskjeks kunne fås med smakstilsetning - så for meg bare sånne hvite papirkjeks uten smak....)

Det fins jo sånne riskjeks med forskjellige smaker,snack-a-jack heter de.De inneholder 383 kcal per 100 gram og 3 % fett,så det er jo ganske bra,hvertfall når det gjelder andelen av fett :)

Ja, laban skrev det nå. Har ikke sett sånne - men de så jo litt mer spennende ut enn sånne hvite knusktørre papirkjeks...

De med sourcream er min favoritt også :)

candyqueen_83

Hva var det GO123 opplegget igjen? Tabletter? Hvordan fungerer de?

Jeg var jo på kurs i Oslo 3 dager, med flotte frokoster, lunsjer og middager, så jeg gikk opp litt igjen - veide meg i dag, så jeg ligger ca 3 kilo under startvekta (gikk jo ned 4,1 i løpet av de 13 dagene med kur).

Har vært helt merkelig i magen med veksling mellom hardt og diaré, og i går hadde jeg litt feber, så jeg vet ikke om det er pga kostholdsendring eller om det er "noe som går". Er helt fin i dag.

Men jeg tenker veldig på hva jeg putter i munnen, og har blitt veldig bevisst på at jeg ofte putter noe inn uten at det er nødvendig.... Spiser mindre porsjoner enn før og drikker mer vann. Og det må jo på sikt bli vekttap ut av det?!!!

Det er suppe, barer, og shaker.

Det blir vekttap ut av et såpass endret kosthold ja. Det hjelper jo å kutte en del av de raske karbohydratene.

Det er suppe, barer, og shaker.

Det blir vekttap ut av et såpass endret kosthold ja. Det hjelper jo å kutte en del av de raske karbohydratene.

Hva betyr egentlig raske karbohydrater? er det det som kommer fra fint hvetemel og fra sukker?

Det er ok å spise litt grovt brød vel?

candyqueen_83

Hva betyr egentlig raske karbohydrater? er det det som kommer fra fint hvetemel og fra sukker?

Det er ok å spise litt grovt brød vel?

Ja, fint mel. Vanlig pasta, lysere typer brød osv. Som gir rask blodsukkerstigning.

Jeg spiser Ingers rugbrød og Ingers superrug (fåes på Rimi). Det er godt, og litt grovere enn vanlig brød.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...