Gå til innhold

11 dager uten vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

''slike ting skjer der hele tiden.''

!?

Det gjør det faktisk ikke. Mye ille skjer i verden, men det er utrolig sjelden det skjer slike naturkatastrofer. Siste gang noe sammenlignbart skjedde var vel under tsunamien i 2004 - for drøye fem år siden.

snakker da ikke bare om naturkatastrofer! snakker om krig og drap og slike ting...

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

46

• Sør

24

• candyqueen_83

15

• mariaflyfly

9

Skrevet

Hvis du ikke VIL, så siterer jeg Arnulf Øverland (les innlegg ovenfor).

Du kan være med i Leger uten Grenser, Røde Kors, Unicef, og et utall andre organisasjoner som redder menneskers liv.

Du kan sende penger.

Du kan oppmuntre andre til å sende penger.

Det er noe av det DU kan gjøre, og det utgjør en ENORM forskjell for f. eks. et sultende barn på Haiti.

Med vennlig hilsen

Aldri hatt noe tro på slike organisasjoner.. Så de står jeg over...

Skrevet

Aldri hatt noe tro på slike organisasjoner.. Så de står jeg over...

Nei, da kan du jo starte din egen.

Og organisasjonene jeg nevnte er ikke religiøse organisasjoner som fordrer tro.

Med vennlighilsen

Skrevet

Nei, da kan du jo starte din egen.

Og organisasjonene jeg nevnte er ikke religiøse organisasjoner som fordrer tro.

Med vennlighilsen

Har ikke noe å si om de er religiøse eller ikke...

Har bare ikke interesse av det...

:)

Skrevet

''Har bare ikke interesse av det...

''

???

Skrevet

''Har bare ikke interesse av det...

''

???

jepps...

Skrevet

Du interesserer deg ikke for om dine medmennesker lever eller dør?

Hva er du? Sosiopat?

*rister på hodet*

Skrevet

Jeg finner det ubehagelig å lese det du skriver, meg__123. Jeg oppfatter det som du ikke bryr deg om eller har interesse av at andre mennesker har det vondt om du ikke kjenner de personlig, og dermed ikke føler behov for å hjelpe i noen grad.

Ingen av oss burde tenke på vonde ting 24/7, enten det gjelder oss selv eller andre. Men vi burde tenke nok til å handle i så stor grad som vi kan. For noen er det å gi penger, for andre er det frivillig arbeid i nærmiljøet eller i et annet land.

Gjest gammel traver her inne
Skrevet

Jeg hadde blitt skremt av meg selv om jeg tenkte og følte slik som du gjør. De første dagene gråt jeg når jeg så på bilder. Det er naturlig med litt ekstra føleri når aviser skriver og viser bilder på den måten. Etter hvert gråter en ikke like mye, men en bryr seg like mye og ansvaret er like stort. Det er ikke mitt føleri som gir disse menneskene verdi, som gir meg ansvar. Det å bry seg er en del av det å være menneske, et normalt ett. Så det du skriver er skremmende for meg. Og uendelig , uendelig trist.

Skrevet

Du interesserer deg ikke for om dine medmennesker lever eller dør?

Hva er du? Sosiopat?

*rister på hodet*

ikke det jeg sier..

Jeg er da ikke den eneste rundt i verden som ikke er med i sånne organisasoner?

Skrevet

tenk hvor mye vi skal gå å tenke på om vi skal tenke på alt det som skjer rundt i verden..

Det går ikke EN dag uten at det skjer noe nedi der..

Selvfølgelig er det trist, men ikke noe jeg går rundt å tenker på..

Har nok med mitt..

''tenk hvor mye vi skal gå å tenke på om vi skal tenke på alt det som skjer rundt i verden..''

Det er jo ingen som forventer at du skal gå og tenke på dette stadig vekk! Selvsagt tenker de fleste av oss på "sitt" mesteparten av dagene.

Men jeg synes det er ganske drøyt å ikke bare _tenke_, men dertil _skrive_ at du er lei Haiti-nyheter i en tråd som omhandler ofrene for denne naturkatastrofen.

Skrevet

Jeg hadde blitt skremt av meg selv om jeg tenkte og følte slik som du gjør. De første dagene gråt jeg når jeg så på bilder. Det er naturlig med litt ekstra føleri når aviser skriver og viser bilder på den måten. Etter hvert gråter en ikke like mye, men en bryr seg like mye og ansvaret er like stort. Det er ikke mitt føleri som gir disse menneskene verdi, som gir meg ansvar. Det å bry seg er en del av det å være menneske, et normalt ett. Så det du skriver er skremmende for meg. Og uendelig , uendelig trist.

ingen jeg kjenner gråter av å se slike bilder. ingen jeg kjenner er med å gi penger til disse..

selfølgelig er det trist, men jeg tenker ikke mer over det..

Skrevet

jepps...

Så du velger å sitte der og være fullstendig likegyldig til at mennesker lider i andre deler av verden? Imponerende.

Skrevet

ingen jeg kjenner gråter av å se slike bilder. ingen jeg kjenner er med å gi penger til disse..

''ingen jeg kjenner er med å gi penger til disse..''

Da kunne du gå foran med et godt eksempel og påvirke dine venner i riktig retning.

Skrevet

Jeg finner det ubehagelig å lese det du skriver, meg__123. Jeg oppfatter det som du ikke bryr deg om eller har interesse av at andre mennesker har det vondt om du ikke kjenner de personlig, og dermed ikke føler behov for å hjelpe i noen grad.

Ingen av oss burde tenke på vonde ting 24/7, enten det gjelder oss selv eller andre. Men vi burde tenke nok til å handle i så stor grad som vi kan. For noen er det å gi penger, for andre er det frivillig arbeid i nærmiljøet eller i et annet land.

''Jeg finner det ubehagelig å lese det du skriver''

Enig

Gjest gammel traver her inne
Skrevet

Da bør du kanskje finne noen andre mennesker å omgås, som kan påvirke deg i en annen retning. Det er normalt å la seg berøre, selv om en fortsetter å fungere i forhold til sitt eget liv. Det er et valg for meg å la meg berøre.

Små barn får lemmer amputert uten bedøvelse etter å ha ligget i mange døgn alene, etter å ha mistet hele sin familie. Hvis man ikke kan la en tåre renne for det, hva skal en da gråte av?

Skrevet

ikke det jeg sier..

Jeg er da ikke den eneste rundt i verden som ikke er med i sånne organisasoner?

Det er jo nettopp det du sier, og derfor er det så mange som reagerer på det du skriver.

Nei, selvsagt er ikke alle medlemmer, men de aller fleste gir noe når slikt skjer. Og så godt som ALLE bryr seg når slike ufattelige tragedier ruller over TV-skjermene våre.

Det er en tragedie av bibelske dimensjoner, og det blir enda verre av at folk nå stjeler/selger småbarn.

Du burde ta en skikkelig omgang i tenkeboksen med deg selv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men da er det jammen fint at du via f eks DOL "treffer" folk som er litt annerledes enn dem du omgås med til vanlig, slik at du kanskje skjønner at det ikke nødvendigvis er den måten dine venner oppfører seg på som er den eneste saliggjørende! :-D

Skrevet

Men da er det jammen fint at du via f eks DOL "treffer" folk som er litt annerledes enn dem du omgås med til vanlig, slik at du kanskje skjønner at det ikke nødvendigvis er den måten dine venner oppfører seg på som er den eneste saliggjørende! :-D

Godt svart!

Gjest Elextra
Skrevet

snakker da ikke bare om naturkatastrofer! snakker om krig og drap og slike ting...

Krig og drap og slike ting?

Er du kanskje blant de som ikke er så glad i krig og fred og sånn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...