Gå til innhold

11 dager uten vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja man vet jo ikke om pengene kommer dit de skal ....

Men man vet at hvis man IKKE gir, så kommer ingen penger dit det er nødvendig.

Dessuten, organisasjoner som Leger Uten Grenser, Norsk Folkehjelp, Unicef, Røde Kors er absolutt til å stole på.

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

46

• Sør

24

• candyqueen_83

15

• mariaflyfly

9

Skrevet

Men man vet at hvis man IKKE gir, så kommer ingen penger dit det er nødvendig.

Dessuten, organisasjoner som Leger Uten Grenser, Norsk Folkehjelp, Unicef, Røde Kors er absolutt til å stole på.

fint at noen gir penger da :)

Skrevet

når har jeg klagd over alt?

Innlegg 19:01 og 19:50 i går, og det er jo bare her i denne tråden.

Så selvsentrert som du gir uttrykk for å være, så klager du nok på alt og alle generelt også.

Skrevet

fint at noen gir penger da :)

Men det er ikke "fint" at du ikke vil ta din del av lasset.

Skrevet

Innlegg 19:01 og 19:50 i går, og det er jo bare her i denne tråden.

Så selvsentrert som du gir uttrykk for å være, så klager du nok på alt og alle generelt også.

skulle likt å visst hvordan du er også lillevenn...

Skrevet

Det synes jeg faktisk er en plikt. Å bli født i et land som Norge er å vinne verdens største lotteri, og det minste vi kan gjøre er å være ydmyke nok til å dele av vår overflod i slike situasjoner.

Vi kan dessverre ikke redde verden, men å lene seg tilbake uten å gjøre noe, er helt avskyelig. Synes jeg.

godt vi har dere, som er så godhjertede da :)

Skrevet

skulle likt å visst hvordan du er også lillevenn...

Med tanke på at jeg har bodd i sørlige Afrika (derav nick), og Latin-Amerika, så tror jeg ikke du kommer langt med den. Jeg pleier kun å klage når folk skyter.

Skrevet

godt vi har dere, som er så godhjertede da :)

Problemet er folk som er for selvsentrede til å forstå at de også bør dra lasset.

Skrevet

Med tanke på at jeg har bodd i sørlige Afrika (derav nick), og Latin-Amerika, så tror jeg ikke du kommer langt med den. Jeg pleier kun å klage når folk skyter.

så siden du har bodd der så er du guds barn da eller?

Skrevet

Problemet er folk som er for selvsentrede til å forstå at de også bør dra lasset.

har nok med mitt jeg..

Skrevet

ja man vet jo ikke om pengene kommer dit de skal ....

''ja man vet jo ikke om pengene kommer dit de skal ....''

Derfor bestemte jeg meg for å gi fast til Unicef heretter. De har tross alt eksistert i 64 år nå og er innenfor FN så det skulle borge for kvalitet vil jeg tro. :o)

Skrevet

så siden du har bodd der så er du guds barn da eller?

Har jeg påstått det? Ikke det? Så hvorfor skriver du det?

Det betyr at man ofte har større forståelse for hva fattigdom faktisk innebærer i praksis for mennesker. Det forekommer meg at du hadde hatt godt av noen år der.

Skrevet

Har jeg påstått det? Ikke det? Så hvorfor skriver du det?

Det betyr at man ofte har større forståelse for hva fattigdom faktisk innebærer i praksis for mennesker. Det forekommer meg at du hadde hatt godt av noen år der.

huff a mei.. tåpelig..

Skrevet

''ja man vet jo ikke om pengene kommer dit de skal ....''

Derfor bestemte jeg meg for å gi fast til Unicef heretter. De har tross alt eksistert i 64 år nå og er innenfor FN så det skulle borge for kvalitet vil jeg tro. :o)

:D

Skrevet

har nok med mitt jeg..

Du har helt sikkert en hundrelapp eller to du kan unnvære til folk på Haiti, og om du virkelig er helt og totalt blakk, så vil en annen holdning enn den selvsentretheten du fremviser her faktisk kanskje kunne få andre rundt deg til å gi.

På tide å bli voksen.

Skrevet

huff a mei.. tåpelig..

Jada, men du kan forhåpentligvis bli mindre tåpelig med årene.

Skrevet

Du har helt sikkert en hundrelapp eller to du kan unnvære til folk på Haiti, og om du virkelig er helt og totalt blakk, så vil en annen holdning enn den selvsentretheten du fremviser her faktisk kanskje kunne få andre rundt deg til å gi.

På tide å bli voksen.

voksen??? jeg kan ta vel for h....velge selv om jeg vil gi penger eller ikke?? det står da vel ingen steder at vi er pliktige til å gi, og at de som ikke gir er fæle mennesker?

Er det noen som er det, så er det de som dømmer folk som ikke gir!

Skrevet

Jada, men du kan forhåpentligvis bli mindre tåpelig med årene.

se på deg selv før du snakker dritt om andre..

Skrevet

voksen??? jeg kan ta vel for h....velge selv om jeg vil gi penger eller ikke?? det står da vel ingen steder at vi er pliktige til å gi, og at de som ikke gir er fæle mennesker?

Er det noen som er det, så er det de som dømmer folk som ikke gir!

Helt enig. Vi blir tvangsforet med enkelt skjebner, akkurat som når Tsunamien slo til. Jeg gir penger, men ikke alle pengene som ble samlet inn i den forbindelse gikk til tsunami ofrene og jeg regner med at det samme gjelder nå. De samler inn penger for Haiti-ofrene for det er de som har medias søkelys akkurat nå, men tar seg frihet til å bruke disse pengene andre steder de synes er hensiktsmessig. Darfur er det ingen som bryr seg om, for der har media trukket seg ut og da følger mange hjelpeorganisasjoner med, men nøden og folks lidelser er like stor.

Skrevet

Helt enig. Vi blir tvangsforet med enkelt skjebner, akkurat som når Tsunamien slo til. Jeg gir penger, men ikke alle pengene som ble samlet inn i den forbindelse gikk til tsunami ofrene og jeg regner med at det samme gjelder nå. De samler inn penger for Haiti-ofrene for det er de som har medias søkelys akkurat nå, men tar seg frihet til å bruke disse pengene andre steder de synes er hensiktsmessig. Darfur er det ingen som bryr seg om, for der har media trukket seg ut og da følger mange hjelpeorganisasjoner med, men nøden og folks lidelser er like stor.

''De samler inn penger for Haiti-ofrene for det er de som har medias søkelys akkurat nå, men tar seg frihet til å bruke disse pengene andre steder de synes er hensiktsmessig.''

Det er et dilemma at folk ikke gir "nok" på generelt grunnlag, men heldigvis gir mange i ekstraordinære situasjoner, slik at det blir samlet inn en del penger totalt sett.

''Darfur er det ingen som bryr seg om, for der har media trukket seg ut og da følger mange hjelpeorganisasjoner med, men nøden og folks lidelser er like stor.''

Enig, men er det ikke da fint at man kan bruke eventuelt "overskudd" fra tsunami-innsamling eller annet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...