Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Pleier du å sette deg et mål for treningen din? Altså et konkret mål som f.eks. at du skal sykle X antall km på Y antall minutter innen en viss dato eller noe slikt? Eller at du skal delta på noe om noen mnd og trener til det? Sånne ting.

Jeg klarte i dag det målet jeg hadde satt meg for syklingen (25 km på under 60 min) så nå måtte jeg finne på et nytt. :o) Og målet ble å sykle til hytta til sommeren. Det er bare 5 mil, men det er ikke akkurat "straka vegen", her snakker vi bakker - mye bakker og bratte bakker og laaaange bakker! Men det skal bli gøy! Forutsetningen er at min kjære er der når jeg kommer og har bil med henger (evt. sykkelstativ) med seg, for jeg sykler ikke hjem igjen.... *Hehe* Tror jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/341880-m%C3%A5l-for-treningen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletia

''Pleier du å sette deg et mål for treningen din? Altså et konkret mål som f.eks. at du skal sykle X antall km på Y antall minutter innen en viss dato eller noe slikt?''

Jeg får svare ut fra mitt ståsted akkurat nå, da alt er litt annerledes. Slikt varierer jo gjerne.Jeg prøver å få svømt 30 lengder i bassenget 3 kvelder i uka. Siden jeg også svømmer mye på dagtid prøver jeg å ta igjen det tapte på dagtid hvis jeg ikke får til 3 kvelder. Det er ikke spesielt slitsom å svømme, så jeg kunne sikkert svømt 100 lengder med små pustepauser, men svømmingen skal være noe jeg gleder meg til, ikke grue meg til.

Jeg skal ikke delta på noe. Har ikke mål utenom at formen skal holdes ved like og av forfengelighetshensyn prøver å unngå en slapp kropp :-) Jeg skal ikke ned i vekt, bare være der jeg er.Jeg må prøve å bevege meg på en eller annen måte og svømming er bra for hele kroppen.

Å gå gatelangs her er uaktuelt. Det er ikke mulig. Spiller litt golf innimellom. Er på mange turer og da blir det jo gåing.Har noen lette manualer jeg bruker når jeg kommer på det. Dessverre kommer jeg ikke på det så ofte.

Jeg trener mindre enn vanlig, eller faktisk trener jeg ikke i det hele tatt utenom svømminga og golfen da. Når det gjelder golfen har jeg foresten et lite mål og det er å bli bedre enn det jeg er. Jeg har myyyyyye å gå på;o)

Vet ikke om jeg kan kalle det trening en gang, men det blir jo en del aktivitet alikevel når jeg tenker etter.

''Pleier du å sette deg et mål for treningen din? Altså et konkret mål som f.eks. at du skal sykle X antall km på Y antall minutter innen en viss dato eller noe slikt?''

Jeg får svare ut fra mitt ståsted akkurat nå, da alt er litt annerledes. Slikt varierer jo gjerne.Jeg prøver å få svømt 30 lengder i bassenget 3 kvelder i uka. Siden jeg også svømmer mye på dagtid prøver jeg å ta igjen det tapte på dagtid hvis jeg ikke får til 3 kvelder. Det er ikke spesielt slitsom å svømme, så jeg kunne sikkert svømt 100 lengder med små pustepauser, men svømmingen skal være noe jeg gleder meg til, ikke grue meg til.

Jeg skal ikke delta på noe. Har ikke mål utenom at formen skal holdes ved like og av forfengelighetshensyn prøver å unngå en slapp kropp :-) Jeg skal ikke ned i vekt, bare være der jeg er.Jeg må prøve å bevege meg på en eller annen måte og svømming er bra for hele kroppen.

Å gå gatelangs her er uaktuelt. Det er ikke mulig. Spiller litt golf innimellom. Er på mange turer og da blir det jo gåing.Har noen lette manualer jeg bruker når jeg kommer på det. Dessverre kommer jeg ikke på det så ofte.

Jeg trener mindre enn vanlig, eller faktisk trener jeg ikke i det hele tatt utenom svømminga og golfen da. Når det gjelder golfen har jeg foresten et lite mål og det er å bli bedre enn det jeg er. Jeg har myyyyyye å gå på;o)

Vet ikke om jeg kan kalle det trening en gang, men det blir jo en del aktivitet alikevel når jeg tenker etter.

''Jeg skal ikke delta på noe. Har ikke mål utenom at formen skal holdes ved like og av forfengelighetshensyn prøver å unngå en slapp kropp :-) Jeg skal ikke ned i vekt, bare være der jeg er.'' Der har du meg også :) Motivasjon god nok det. Der jeg tidligere slapp unna med to økter i uka fra mars og ut sommersessongen har jeg de siste årene vært nødt til ha ha de to øktene gjennom hele året. I tillegg går jeg 20 min til og fra jobb, og tar aldri heis av samme grunn; vedlig bra for rumpa vettu ;-)

Gjest Nickløsheletia

''Jeg skal ikke delta på noe. Har ikke mål utenom at formen skal holdes ved like og av forfengelighetshensyn prøver å unngå en slapp kropp :-) Jeg skal ikke ned i vekt, bare være der jeg er.'' Der har du meg også :) Motivasjon god nok det. Der jeg tidligere slapp unna med to økter i uka fra mars og ut sommersessongen har jeg de siste årene vært nødt til ha ha de to øktene gjennom hele året. I tillegg går jeg 20 min til og fra jobb, og tar aldri heis av samme grunn; vedlig bra for rumpa vettu ;-)

''Der har du meg også :) Motivasjon god nok det''.

Enig og det gjelder å gjøre noe som er lystbetont. I år får jeg ikke gått på ski heller, men det finnes da andre koselige ting å gjøre. Jeg gjør bare det jeg synes er hyggelig.

'' I tillegg går jeg 20 min til og fra jobb, og tar aldri heis av samme grunn; vedlig bra for rumpa vettu ;-)''

Det pleier jeg også å gjøre. Jeg går av noen bussholdeplasser før hvis det da ikke pøsregner eller er 15 minusgrader.

Nå har jeg permisjon, så jeg får ikke gjort dette. Jeg er likevel ikke sikker på om det blir noe mindre gåing på meg nå alikvel, når jeg tenker på at alle timene jeg vanligvis jobber sittestillende på en stol. Jeg sitter ikke mye stille om dagen nå:-)

Jeg er dårlig på å sette treningsmål for meg selv. Mangler dessuten konkurranse-genet.

Jeg prøver å jogge to ganger i uka. Det er mest for at det ikke skal bli for slitsomt :-) Det er så utrolig tungt å komme i gang etter lange fravær. Med to treningsturer pr uke går det litt av seg selv, passer meg veldig godt.

Målet mitt er å holde kroppen i passe god form.

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...