Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, hvor lang er egentlig en langtur på sykkel? *Hehe*

Jeg skjønner jo at det kommer an på hvor vant man er til å sykle, men for den som sykler greit 4-5 mil uten å være innleggelsen nær etterpå - hvor lang er da en langtur? 10 mil?

Syklet 4,5 mil et par ganger i fjor og det gikk helt greit, var i fin form da jeg kom frem, men er det veldig stor forskjell frem til 10 mil f.eks?

Når jeg vinner i Lotto skal jeg kjøpe dame-racer... *ønske seg*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/341902-sykkel-hvor-lang-er-en-langtur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare deg på hvor lang en lang sykkeltur er, tipper det er et realtivt begrep!

Utfordringen med sykkel og familieliv er at sykling tar _mye_ tid. En tur på 2-2 1/2 time er fortsatt ikke en lang treningsøkt på sykkel. Jeg er gift med en forholdsvis "nyfrelst birkendeltaker" , og jeg ser at det blir ikke så mange lange turer på en sesong for hans del ihvertfall. Han sykler 6-9 mil på de lengste turene, og da da går nå den søndagen.

Så jeg håper ikke ambisjonsnivået tar av her i huset, bedre å spe på med noen joggeturer og annet innimellom. Så får merkekrav være merkekrav...!

Sykling er jo en sport som tar myyye tid. Nettopp fordi syklister sykler langt og lengre enn langt.

På treninga setter de opp utesykling på sommeren. En vanlig treningsøkt er ofte på 3-5 mil. Og det er definitivt ikke langkjøring.

Selv har jeg aldri syklet lengre enn 6,5 mil, så for MEG er det langt.

Han som er den beste sykkelinstruktøren tar gjerne 10 mil noen dager uten at han mener at det er langtur.

Annonse

Kompisen til fatter'n skulle på kveldsvakt, og fant ut at han rakk å sykle Trondheim-Berkåk tur/retur den formiddagen *hehe*

For meg er det dritlangt å sykle 3-5 mil, litt avhengig at terrenget, da.

''Kompisen til fatter'n skulle på kveldsvakt, og fant ut at han rakk å sykle Trondheim-Berkåk tur/retur den formiddagen *hehe*''

8,5 mil. Jeg hadde ikke vært i stand til å gå på jobb etter det tror jeg. *Hehe*

Men planlegger en 5-mil i krevende terreng til sommeren da, får vel ta noen lettere langetapper (det er langt for meg) før den tid.

''Kompisen til fatter'n skulle på kveldsvakt, og fant ut at han rakk å sykle Trondheim-Berkåk tur/retur den formiddagen *hehe*''

8,5 mil. Jeg hadde ikke vært i stand til å gå på jobb etter det tror jeg. *Hehe*

Men planlegger en 5-mil i krevende terreng til sommeren da, får vel ta noen lettere langetapper (det er langt for meg) før den tid.

Ja, det er sikkert det en vei, ja.

Ja, det er sikkert det en vei, ja.

*Hehe* Han syklet jo selvfølgelig tilbake også, 17 mil med andre ord. Jeg hadde vært død. Han hadde sikkert skikkelig racersykkel vil jeg tro og det gjør det jo litt lettere, men allikevel er det langt. I alle fall for meg. :o)

En langtur kan kanskje defineres etter X antall timer ved Y % intensitet (målt med pulsklokke)? Da får man det i forhold til sin egen form, og ikke i antall mil.

Selv liker jeg ikke sykkel som treningsform, så jeg vet ikke hva X og Y skal være...

*Hehe* Han syklet jo selvfølgelig tilbake også, 17 mil med andre ord. Jeg hadde vært død. Han hadde sikkert skikkelig racersykkel vil jeg tro og det gjør det jo litt lettere, men allikevel er det langt. I alle fall for meg. :o)

Han er en spreking. Han bor på Heimdal, så det korter inn turen. Det var sikkert "bare" 15 mil *s*

Han er en spreking. Han bor på Heimdal, så det korter inn turen. Det var sikkert "bare" 15 mil *s*

''Han er en spreking. Han bor på Heimdal, så det korter inn turen. Det var sikkert "bare" 15 mil *s*''

Ja, det blir jo noe heeeelt annet enn 17 mil! *Hehe*

En langtur kan kanskje defineres etter X antall timer ved Y % intensitet (målt med pulsklokke)? Da får man det i forhold til sin egen form, og ikke i antall mil.

Selv liker jeg ikke sykkel som treningsform, så jeg vet ikke hva X og Y skal være...

''En langtur kan kanskje defineres etter X antall timer ved Y % intensitet (målt med pulsklokke)? Da får man det i forhold til sin egen form, og ikke i antall mil.''

Det blir for avansert for meg. :o) Holder meg til å sykle når det passer meg og så langt det passer meg, maaange mil blir det uansett ikke. :o)

• 2 uker senere...

Annonse

Mange mosjonister deltar på ulike former for sykkelløp om sommeren. Der jeg trener, skal mange sykle Hamar-Oslo. Det er 13 mil, og skal visstnok være overkommelig for de fleste.

For de mest pinglete foreslår istedet Eidsvoll-Oslo som er 6 mil.

Så du kan sikkert planlegge en tur på minst 10 mil.

Mange mosjonister deltar på ulike former for sykkelløp om sommeren. Der jeg trener, skal mange sykle Hamar-Oslo. Det er 13 mil, og skal visstnok være overkommelig for de fleste.

For de mest pinglete foreslår istedet Eidsvoll-Oslo som er 6 mil.

Så du kan sikkert planlegge en tur på minst 10 mil.

Har i tankene nå en tur på 4 mil som forberedelse til 5 mils-turen, det er slettes ikke bare flat mark der jeg skal sykle 5 mil så en tur på 4 mil med en del stigning blir nok bra. :o)

Men ser ikke bort fra at det blir en 10 milstur senere også, der er terrenget mye lettere nemlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...