Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Gjest Liza i London

''Selvsagt finnes det sjeler som går igjen. Skjerp deg!!''

Liza dah! Du vet jo bedre enn dette...

Lydene i huset ditt har sikkert sammenheng med en kald vinter (for dere har vel hatt det hos dere også), også er du i ferd med å få frostskader på huset ditt fordi taket burde vært reparert i fjor, og som følge av dette så klarer isen å sprenge seg vei...

OK. Jeg tar det tilbake alt sammen. Men Charlie vil sikkert ikke like at jeg fornekter ham....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

OK. Jeg tar det tilbake alt sammen. Men Charlie vil sikkert ikke like at jeg fornekter ham....

Du kan jo evt si til Charlie at han kan ta seg en tur til frosken.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Jeg tar det tilbake alt sammen. Men Charlie vil sikkert ikke like at jeg fornekter ham....

Pøh, det er bedre å fornekte Charlie enn å overse behovet for takreparasjoner.

*klok av skade*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Du kan jo evt si til Charlie at han kan ta seg en tur til frosken.. :-)

Kjempeide! takk. Det skulle kanskje kunne kurere noe av den snusfornuften som har sneket seg inn i froskehjernen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pøh, det er bedre å fornekte Charlie enn å overse behovet for takreparasjoner.

*klok av skade*

Aha.. Der avslørte du henne kanskje, gitt.

*s*

Men fra spøk til alvor (bokstavelig talt) - dette ER et reellt problem som jeg har tenkt på ei stund. Fikk kniven på strupen mht det i dag. Ikke bare å si til selv at dette skal jeg ikke tenke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.. Der avslørte du henne kanskje, gitt.

*s*

Men fra spøk til alvor (bokstavelig talt) - dette ER et reellt problem som jeg har tenkt på ei stund. Fikk kniven på strupen mht det i dag. Ikke bare å si til selv at dette skal jeg ikke tenke på..

Jeg er tilbøyelig til å tenke at du lever deg alt for mye inn i det du oppfatter som problemer. Jeg tror ikke på gjenferder - men om det skulle finnes, så spiller det vel ingen rolle om noen går igjen i det huset?

Jeg synes det er tull å gjøre dette til et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Aha.. Der avslørte du henne kanskje, gitt.

*s*

Men fra spøk til alvor (bokstavelig talt) - dette ER et reellt problem som jeg har tenkt på ei stund. Fikk kniven på strupen mht det i dag. Ikke bare å si til selv at dette skal jeg ikke tenke på..

Nå skal jeg være helt alvorlig.

Poenget mitt var egentlig at på en måte kan vi aldri helt vite...dvs, så lenge det er mennesker som tror på dette ( som f.eks i England og etter hva jeg forstår også her i Norge) så vil det kanskje finnes en ørliten tvil dypt i oss...eller i noen av oss...under den rasjonelle delen av hjernen.

Men, om vi ikke konsekvent kan si "dette tror jeg overhodet ikke på!" så er alternativet å si, "OK, kanskje finnes det. Men andre har bodd her uten problemer, altså er det ikke noe negativt."

Og så ikke tenke noe mer over det,men være takknemmelig for et bra hus.

Altså, du tar kontroll over hvordan du lar slike tanker påvirke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbøyelig til å tenke at du lever deg alt for mye inn i det du oppfatter som problemer. Jeg tror ikke på gjenferder - men om det skulle finnes, så spiller det vel ingen rolle om noen går igjen i det huset?

Jeg synes det er tull å gjøre dette til et problem.

Lett for deg å si.. Og jeg har prøvd å si det til meg selv mange ganger før.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro på mht dette selv. Men at det er et problem, det er det desverre. Kall det gjerne fobi.

Du skal se meg når jeg er uti vedboden til foreldrene mine, spesielt på kvelden. Da hadde du i hvertfall fått noe å le av.. Kan rett og slett ikke hjelpe for at jeg har det sånn. Det har fulgt meg helt siden jeg var barn. Skulle ønske det ikke var slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

*Kjempeklem*

Nei, har en ny...har du en anonymisert du kan legge ut her?

Er for øyeblikket i Norge og nyter skikkelig vinter. Deilig! Men tilbake neste uke.

Selvsagt finnes det sjeler som går igjen. Skjerp deg!!

Hei,

Du kan sende til [email protected] (og inkl. gjerne kallenavnet ditt, så vet jeg det er deg!)

Jeg er så glad for å se deg igjen! Jeg er i Oslo nå.

Alt godt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett for deg å si.. Og jeg har prøvd å si det til meg selv mange ganger før.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro på mht dette selv. Men at det er et problem, det er det desverre. Kall det gjerne fobi.

Du skal se meg når jeg er uti vedboden til foreldrene mine, spesielt på kvelden. Da hadde du i hvertfall fått noe å le av.. Kan rett og slett ikke hjelpe for at jeg har det sånn. Det har fulgt meg helt siden jeg var barn. Skulle ønske det ikke var slik.

Nei, jeg ønsker ikke å kalle det fobi. Dette er en type problem du kan påvirke ved din egen tenkning, du trenger ikke å omdefinere det til sykdom utenfor din kontroll.

Ikke vær pinglete. Finn ut om du liker huset eller ikke, og hvis du ikke liker det så la være å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ønsker ikke å kalle det fobi. Dette er en type problem du kan påvirke ved din egen tenkning, du trenger ikke å omdefinere det til sykdom utenfor din kontroll.

Ikke vær pinglete. Finn ut om du liker huset eller ikke, og hvis du ikke liker det så la være å kjøpe det.

Jeg trenger ikke å finne ut om jeg liker det. For det gjør jeg, vært der før. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

I motsetning til flere i tråden, så tror jeg at folk kan gå igjen, jeg har nemlig opplevd det selv som barn og flere i familien min har også opplevd det.

Hvis jeg skulle kjøpt det huset, ville jeg for det første forhørt meg om den som går igjen. Gjør den noe ugangn, eller passer den tvert i mot på? For det andre skal du være klar over at det ikke er alle som har evnen til å oppleve gjengangere. Så det er ikke sikkert du vil merke noe til det. Hva med å overnatte i huset og sjekke hva du merker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Hvordan kan du være så sikker, om jeg kan spørre?

:-)

Fordi det er bare folk som i utgangspunktet er tilbøyelig til å tro på slikt som "ser" det, når hjernen/øynene ser noe den ikke kan forstå.

Hvis du hadde bodd i Kina for mange år siden, ville du trolig tenk at det var en drage (eller hvilket fabeldyr som er populært). Før så man drager, det gjør man ikke mer. Det er ikke fordi "dragene" døde ut, men selvsagt fordi hjernen nå tenker på noe annet når øynene ser noe som ikke gjenkjennes med en gang. I fremtiden vil man nok tro det er spøkelsesroboter, osv.

Dette er noe folk bruker for å skremme seg selv med.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke å finne ut om jeg liker det. For det gjør jeg, vært der før. :-)

Da skjønner jeg ikke hva du lager problemer ut av.

Du må bare bestemme deg, og så stå fast ved bestemmelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til flere i tråden, så tror jeg at folk kan gå igjen, jeg har nemlig opplevd det selv som barn og flere i familien min har også opplevd det.

Hvis jeg skulle kjøpt det huset, ville jeg for det første forhørt meg om den som går igjen. Gjør den noe ugangn, eller passer den tvert i mot på? For det andre skal du være klar over at det ikke er alle som har evnen til å oppleve gjengangere. Så det er ikke sikkert du vil merke noe til det. Hva med å overnatte i huset og sjekke hva du merker?

At hjernen tror man har opplevd det, betyr faktisk ikke at det virkelig har skjedd. Man kan jo overbevise seg selv om det meste.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være helt alvorlig.

Poenget mitt var egentlig at på en måte kan vi aldri helt vite...dvs, så lenge det er mennesker som tror på dette ( som f.eks i England og etter hva jeg forstår også her i Norge) så vil det kanskje finnes en ørliten tvil dypt i oss...eller i noen av oss...under den rasjonelle delen av hjernen.

Men, om vi ikke konsekvent kan si "dette tror jeg overhodet ikke på!" så er alternativet å si, "OK, kanskje finnes det. Men andre har bodd her uten problemer, altså er det ikke noe negativt."

Og så ikke tenke noe mer over det,men være takknemmelig for et bra hus.

Altså, du tar kontroll over hvordan du lar slike tanker påvirke deg.

Jeg sa nettopp til psykiateren min at hvis jeg presenterte slike tanker som tro på ånder og andre overnaturlige ting, så ville jeg bli bedt om å øke AP-dosen.

Det var han helt enig i :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, det er bedre å fornekte Charlie enn å overse behovet for takreparasjoner.

*klok av skade*

Det er noe av det klokeste jeg har sett skrevet på DOL! :-)

Håper alt står bra til med deg!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

At hjernen tror man har opplevd det, betyr faktisk ikke at det virkelig har skjedd. Man kan jo overbevise seg selv om det meste.

Med vennlig hilsen

Jeg ser ingen grunn til å diskutere dette emnet mer med deg, det har jeg gjort nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...