Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

Gjest hypnotika

Jeg har sett både det ene og andre. Ingen av dem har gjort meg noe, så farlig er dette ihvertfall ikke. Jeg er til tross for mange "syner" ikke mørkeredd.

Ville latt dette være en grunn for å ikke kjøpe et hus nei.

PS: Har du noen gang hørt om noen som har blitt skadet av spøkelser? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra tråd. Du skapte engasjement:-)

Artig det da, men jeg fant ut at jeg for min del ikke skulle lese særlig mer etter svaret til ulvinnen så jeg ikke begynner å tvile :-)

Nå skal jeg legge meg, ønsker deg en riktig god natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mitt råd.

Artig det da, men jeg fant ut at jeg for min del ikke skulle lese særlig mer etter svaret til ulvinnen så jeg ikke begynner å tvile :-)

Nå skal jeg legge meg, ønsker deg en riktig god natt :-)

Har skrevet et innlegg til deg.

Ønsker deg en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet et innlegg til deg.

Ønsker deg en god natt.

Ser det. Tusen takk, tenkte ikke på/visste ikke at jeg kunne gjøre det slik, så jeg går for den løsningen.

God natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Presis!

Jeg er helt sjokka over hvor mye latterliggjøring det er i denne tråden og de som latterliggjør ser det merkelig nok ikke selv.....

Problemet er at så mange kan ha lyst til å skrive noe om egne opplevelser, men de velger å avstå fordi de ikke orker å bli ledd av :-/

Hvor i alle dager ser du den latterliggjøringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller at (siden den er så hard) den ikke ble ordentlig slått av forrige gang. Det høres ut som en helt vanlig defekt bryter. Husk at brytere har fjær-mekanismer, som kan gjøre slikt.

Med vennlig hilsen

Jeg heller også mot at det har en naturlig forklaring. Hvis man først har spøkelser i huset, er det utrolig kjedelig at de kaster bort spøkeriene sine på noe så kjedelig som å skru på en ovn inne på dass!! MAKAN!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller egentlig ingen rolle om det finnes noe sånt eller ikke, det som teller er at du aldri vil føle deg trygg i det huset, så lenge du har hørt om dette. Du vil stadig høre lyder og stadig være redd når du er alene.

Så hvorfor kjøpe akkurat dette huset da? Det finnes mange flotte hus rundt omkring, så velg heller ett annet hvis du er redd for dette.

Enig med deg - nå når hun først bekymrer seg for dette, er det like greit å se etter et annet hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal legge helt fra deg slike tanker. Selvfølgelig er det ingen dame som går igjen der. Gjenferd finnes ikke.

Jeg bor i et gammelt hus fra 1913. Det har bodd flere der før oss som nå er døde og ingen av dem går igjen. Jeg har også et sommerhus fra 1800 tallet og ingen går igjen der heller.

Det kan knake i det huset, men det gjør det i gamle hus som beveger seg.

''Det kan knake i det huset, men det gjør det i gamle hus som beveger seg.''

Det knaker også i hus som ikke er 30 år gamle engang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Svar på spørsmålet - hvor "gærne" meninger mener du vi skal "respektere"?''

Så lenge det ikke går ut over noens liv og helse ser jeg ikke noe galt i å respektere andres meninger. Man kan respektere en mening, men fordømme en handling basert på meningen.

''Man kan respektere mennesker, men likevel (i et diskusjonsforum) påpeke at tro på spøkelser og julenisser ikke hører til i den virkelige verden.''

Du har ikke bare påpekt, men også latterliggjort de som tror på spøkelser og julenisser (stakkars barn! knegg..). Det ville være leit om det var greit at jeg fortalte en troende at beklager, Gud hører ikke til den virkelige verden.

Nå har jeg ikke mer tid til deg, kjære Sør. :-) Natta!

God natt, og pass deg for spøkelsene! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg, ville jeg latt vær å kjøpe det huset, fordi du ville da komme til å føle deg utrygg.

Jeg vet ikke hva jeg tror eller ikke tror på. Men et vennepar av meg kjøpte et hus. De er begge realister og tror overhodet ikke på spøkelser, men de endret syn etter de bodde der. De hevder begge at de så ting som ikke kan forklares. Det endte med at de ble skilt og flyttet. Etterpå sjekket de ut nærmere, og fant ut at samme bolig hadde hatt hyppig eierskifte, og det viste seg at flere av de som hadde bodd der hadde opplevd det de oppfattet som gjenferd.

Jeg vet fortsatt ikke hva jeg tror eller ikke tror på, jeg verken avfeier noe eller tror helt og fullt på det. Tror kanskje det kan være hensiktsmessig å tenke at det finns mer mellom himmel og jord enn vi vet pr idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg, ville jeg latt vær å kjøpe det huset, fordi du ville da komme til å føle deg utrygg.

Jeg vet ikke hva jeg tror eller ikke tror på. Men et vennepar av meg kjøpte et hus. De er begge realister og tror overhodet ikke på spøkelser, men de endret syn etter de bodde der. De hevder begge at de så ting som ikke kan forklares. Det endte med at de ble skilt og flyttet. Etterpå sjekket de ut nærmere, og fant ut at samme bolig hadde hatt hyppig eierskifte, og det viste seg at flere av de som hadde bodd der hadde opplevd det de oppfattet som gjenferd.

Jeg vet fortsatt ikke hva jeg tror eller ikke tror på, jeg verken avfeier noe eller tror helt og fullt på det. Tror kanskje det kan være hensiktsmessig å tenke at det finns mer mellom himmel og jord enn vi vet pr idag.

Hei,

Hele vitenskapen er tuftet på nettopp at det er mer mellom himmel og jord enn vi vet. Det er det viktigste for enhver vitenskapsperson og/eller forsker. Ikke én eneste bestrider det.

Derimot er det intet som tyder på at noe av det er gjenferd, selv om det brukes til å berettige floskelen om "mer mellom...".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme kan man si hvis noen påstår at Julenissen eksisterer, fordi du kan ikke bevise at han ikke gjør det.

Og hvis noe blir stjålet, så kan man bare si at det var Julenissen, siden man selvsagt ikke kan motbevise det.

Av åpenbare årsaker så lar man det derfor være slik at ting ikke eksisterer før noen har bevis/underbygging for det. Alternativet er selvsagt at kan må "godta" alt som finnes av drager og dodrauger.

Med vennlig hilsen

Helt utrolig dårlig sammenligning Sør.

Nå babler du fælt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Presis!

Jeg er helt sjokka over hvor mye latterliggjøring det er i denne tråden og de som latterliggjør ser det merkelig nok ikke selv.....

Problemet er at så mange kan ha lyst til å skrive noe om egne opplevelser, men de velger å avstå fordi de ikke orker å bli ledd av :-/

Jeg mener i alle fall at det er stor forskjell på å mene å ha fasitten, noe som forøvrig Sør mener han alltid har og si at han ikke tror på det.

Det er selvsagt realt nok å si at man ikke tror på dette, men det bør det være for de som tror på det også, uten å dra fasittsvar inni det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg mener i alle fall at det er stor forskjell på å mene å ha fasitten, noe som forøvrig Sør mener han alltid har og si at han ikke tror på det.

Det er selvsagt realt nok å si at man ikke tror på dette, men det bør det være for de som tror på det også, uten å dra fasittsvar inni det.

''De som tror krever ingen bevis, men de som ikke tror får aldri nok bevis!''

Leste jeg et sted;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Hva hadde du gjort''

Ettersom du ikke liker å bo alene, og høyst sannsynlig vil føle deg utrygg i et slikt hus, ville jeg ikke kjøpt det, var jeg deg.

''tror du på det det finnes ånder?''

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bo der når du ikke liker tanken på det. Det blir jo en svært dårlig start.

Et mulig unntak er jo hvis dette ryktet er så levende at ingen vil ha huset, da kan det bli så billig at du kan vurdere det allikevel. Men da skal altså huset være et skikkelig kupp.

Jeg hadde antakelig sett bort fra hele ryktet, for jeg er ikke særlig åndelig anlagt. Men hvis det nå er slik at tidligere eiere hjemsøker husene sine, vil jeg tro de blir fornøyd dersom noen bor der og tar vare på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De som tror krever ingen bevis, men de som ikke tror får aldri nok bevis!''

Leste jeg et sted;)

Det er ofte sånn, i alle fall innenfor visse emner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i alle dager ser du den latterliggjøringa?

Bare et av eksemplene som jeg synes latterliggjør de som tror på slikt:

''Man kan fint respektere folk, selv om det foregår merkelige saker og ting i hodet på dem.''

Hadde jeg vært en av de som hadde sett slike ting, så hadde jeg blitt ganske såra over å få høre at det bare foregikk "merkelige saker og ting" i hodet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener i alle fall at det er stor forskjell på å mene å ha fasitten, noe som forøvrig Sør mener han alltid har og si at han ikke tror på det.

Det er selvsagt realt nok å si at man ikke tror på dette, men det bør det være for de som tror på det også, uten å dra fasittsvar inni det.

Helt enig!

Det er ingen i hele verden som har fasit på sannheten. Selvsagt kan man ytre hva man tror på/ikke tror på, men uten å virke nedlatende mot de som tror det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...