Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Gjest frudolén

Tror jeg er ganske enig med deg :)

Vi hadde en synsk dame i bygda for flere år siden. Det er skrevet bok om henne. Hun skulle til datteren sin i Oslo jula 1974(?) så hun og mannen hadde ordna flybillettene. Like før avreise på lillejulaften fikk hun det for seg at hun ikke kunne ta dette flyet. Hun hadde flydd mange ganger, men denne gangen følte hun at de ikke kunne dra. Mannen stolte på intuisjonen hennes og de droppa fly og reiste på en annen måte (husker ikke hvordan). Dette Braathensflyet styrta i Asker denne lillejulaftenen.... Kanskje bare intuisjon? Hvem vet....

Den samme damen "fant" gfteringen til en nabo i regnjakkelomma hans. Han ringte henne litt for moro fordi han hadde mista ringen. Damen hadde aldri vært hos ham og kjente ham ikke personlig, men kunne fortelle ham at ringen lå i den oransje regnjakka som hang på den og den siden i gangen - og der var ringen :)

Vanskelig å finne bevis for slike ting, men folk rundt vet jo at det faktisk har skjedd :)

Det var det flyet som styrtet lillejulaften 1972 det? Ble tatt opp i en av episodene i sesong 1 av Jakten på den 6. sans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

Gjest frudolén

Jeg ville funnet et godt medium,og fått huset renset...men for ordens skyld,ånden vil ikke skade deg :-)

Kontakt fru Bendriss. Ho er flink. Det har jeg sett på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Poenget mitt i denne tråden er ikke å bevise at jeg har rett. Jeg er en stor tviler. Det eneste jeg skulle ønske var at man kunne diskutere slike saker uten å rakke ned på andres synspunkter. Jeg har ingenting imot at folk sier de ikke tror på dette, eller at de tror på dette. Det er latterliggjøringen av de som tror det motsatte jeg ikke liker.

''Det eneste jeg skulle ønske var at man kunne diskutere slike saker uten å rakke ned på andres synspunkter''

Det er faktisk ingen som rakker ned på noen her togli.

Å si at dette er rare (unaturlige) ting som foregår i hodet på enkelte, er for meg fakta inntil det motsatte er bevist.

Det foregår i hodet på dem. De innbiller seg det.

Det blir som da min bestefar synes han hørte skrittene til min mormor etter hennes død. Eller da de som mistet barna sine, synes de så dem overalt.

Eller da jeg mistet vennen min og synes jeg så han overalt.

Eller da min svigerfar døde og jeg synes jeg hørte han subbet rundt med tøfler på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Enten har du en veldig dårlig dag, eller så blander du meg sammen med noen. Men jeg har ikke noe behov for å diskutere med deg, hvem du nå måtte være. Siden du synes jeg er så ille, så foreslår jeg at du ikke svarer meg en annen gang.

Du kan være rimelig skarp i svara dine noen ganger:) Jeg vet du svarte vedkommende i den stilen. Ikke negativt fra min side, bare siden du undret. Er ikke kjent for å kjøre mild linje selv...;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det eneste jeg skulle ønske var at man kunne diskutere slike saker uten å rakke ned på andres synspunkter''

Det er faktisk ingen som rakker ned på noen her togli.

Å si at dette er rare (unaturlige) ting som foregår i hodet på enkelte, er for meg fakta inntil det motsatte er bevist.

Det foregår i hodet på dem. De innbiller seg det.

Det blir som da min bestefar synes han hørte skrittene til min mormor etter hennes død. Eller da de som mistet barna sine, synes de så dem overalt.

Eller da jeg mistet vennen min og synes jeg så han overalt.

Eller da min svigerfar døde og jeg synes jeg hørte han subbet rundt med tøfler på beina.

''Det foregår i hodet på dem. De innbiller seg det.''

Er ikke dette å rakke ned på folk som tror noe annet enn det du gjør? Selv om du mener de innbilder seg det så kan ikke du bevise at de gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Du kan være rimelig skarp i svara dine noen ganger:) Jeg vet du svarte vedkommende i den stilen. Ikke negativt fra min side, bare siden du undret. Er ikke kjent for å kjøre mild linje selv...;))

Hvilket nick hadde vedkommende da jeg svarte ham/henne? Jeg aner ikke hva dere sikter til. Har du link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frudolén

''Hva hadde du gjort, tror du på det det finnes ånder? Og hva om det virkelig er sant - og jeg har kjøpt det? ''

Dette kan du ta helt med ro. Ånder, spøkelser, gjenferd ol. eksisterer kun i enkelte menneskers hode.

Her er en video av ekte spøkelsesaktivitet: http://www.youtube.com/watch?v=19ZWSUtnBb4&feature=PlayList&p=89AFCCFC0FDA8163&playnext=1&playnext_from=PL&index=6

SKUMMELT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det eneste jeg skulle ønske var at man kunne diskutere slike saker uten å rakke ned på andres synspunkter''

Det er faktisk ingen som rakker ned på noen her togli.

Å si at dette er rare (unaturlige) ting som foregår i hodet på enkelte, er for meg fakta inntil det motsatte er bevist.

Det foregår i hodet på dem. De innbiller seg det.

Det blir som da min bestefar synes han hørte skrittene til min mormor etter hennes død. Eller da de som mistet barna sine, synes de så dem overalt.

Eller da jeg mistet vennen min og synes jeg så han overalt.

Eller da min svigerfar døde og jeg synes jeg hørte han subbet rundt med tøfler på beina.

''Det blir som da min bestefar synes han hørte skrittene til min mormor etter hennes død. Eller da de som mistet barna sine, synes de så dem overalt. Eller da jeg mistet vennen min og synes jeg så han overalt. Eller da min svigerfar døde og jeg synes jeg hørte han subbet rundt med tøfler på beina.''

Var dette så rart da?

Det er naturlig å få slike mentale reaksjoner når man er i sorg,men å kalle folk rare i hode er respektløst! En tro er en tro,selv om det ikke er bevist for deg er det det for mange andre. Mange lever med ånder fra de er født og til de dør,at det kan virke underlig sett fra ditt stådsted er ok,men de er da ikke rare i hode for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Det foregår i hodet på dem. De innbiller seg det.''

Er ikke dette å rakke ned på folk som tror noe annet enn det du gjør? Selv om du mener de innbilder seg det så kan ikke du bevise at de gjør det.

''Er ikke dette å rakke ned på folk som tror noe annet enn det du gjør?''

Nei, at det foregår i hodet på dem er noe jeg mener er fakta inntil det motsatte er bevist.

Man kan godt respektere personen alikevel og mene at personen er en alle tiders person å være sammen med.

'' Selv om du mener de innbilder seg det så kan ikke du bevise at de gjør det''

Det er ikke min oppgave å bevise at de har sett noe. Det må bli deres egen oppgave, men det kan de jo ikke naturlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Det foregår i hodet på dem. De innbiller seg det.''

Er ikke dette å rakke ned på folk som tror noe annet enn det du gjør? Selv om du mener de innbilder seg det så kan ikke du bevise at de gjør det.

''Er ikke dette å rakke ned på folk som tror noe annet enn det du gjør? Selv om du mener de innbilder seg det så kan ikke du bevise at de gjør det.''

Poenget er vel at de _ikke_ kan bevise hva de så!

Om jeg sier til deg at jeg så Jesus i går, så ville du straks fortelle meg at jeg var stein galen, men om jeg forteller deg at jeg så faren min, som har vært død x-antall år, så er det lettere for deg/dere å tro på?

Jeg skjønner meg virkelig ikke på dere...

Dere tror på ånder og spøkelser, som ingen har klart å påvise, men dere tror ikke på Jesus, som alle vet har levd?

Hvordan kan det være en åndeverden uten en Gud? Jeg bare spør, for jeg skjønner virkelig ikke deres tankegang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det blir som da min bestefar synes han hørte skrittene til min mormor etter hennes død. Eller da de som mistet barna sine, synes de så dem overalt. Eller da jeg mistet vennen min og synes jeg så han overalt. Eller da min svigerfar døde og jeg synes jeg hørte han subbet rundt med tøfler på beina.''

Var dette så rart da?

Det er naturlig å få slike mentale reaksjoner når man er i sorg,men å kalle folk rare i hode er respektløst! En tro er en tro,selv om det ikke er bevist for deg er det det for mange andre. Mange lever med ånder fra de er født og til de dør,at det kan virke underlig sett fra ditt stådsted er ok,men de er da ikke rare i hode for det.

Helt enig med deg. Dette er helt normale fenomener i en sorgreaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Det blir som da min bestefar synes han hørte skrittene til min mormor etter hennes død. Eller da de som mistet barna sine, synes de så dem overalt. Eller da jeg mistet vennen min og synes jeg så han overalt. Eller da min svigerfar døde og jeg synes jeg hørte han subbet rundt med tøfler på beina.''

Var dette så rart da?

Det er naturlig å få slike mentale reaksjoner når man er i sorg,men å kalle folk rare i hode er respektløst! En tro er en tro,selv om det ikke er bevist for deg er det det for mange andre. Mange lever med ånder fra de er født og til de dør,at det kan virke underlig sett fra ditt stådsted er ok,men de er da ikke rare i hode for det.

Nå må du lese litt bedre. Jeg sier at jeg har hatt det slik selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvilket nick hadde vedkommende da jeg svarte ham/henne? Jeg aner ikke hva dere sikter til. Har du link?

Tråden ble slettet:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

''Er ikke dette å rakke ned på folk som tror noe annet enn det du gjør? Selv om du mener de innbilder seg det så kan ikke du bevise at de gjør det.''

Poenget er vel at de _ikke_ kan bevise hva de så!

Om jeg sier til deg at jeg så Jesus i går, så ville du straks fortelle meg at jeg var stein galen, men om jeg forteller deg at jeg så faren min, som har vært død x-antall år, så er det lettere for deg/dere å tro på?

Jeg skjønner meg virkelig ikke på dere...

Dere tror på ånder og spøkelser, som ingen har klart å påvise, men dere tror ikke på Jesus, som alle vet har levd?

Hvordan kan det være en åndeverden uten en Gud? Jeg bare spør, for jeg skjønner virkelig ikke deres tankegang!

Dette var et godt spørsmål Hidi.

Nå tror ikke jeg på Gud heller. Jeg tror Jesus har levd, men jeg tror vel heller at han var en Mor Teresa type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Helt enig med deg. Dette er helt normale fenomener i en sorgreaksjon.

Jeg har da ikke sagt noe annet.

Likevel er jo dette noe som foregår i hodet. Jeg har hatt det slik selv. Innbilt meg ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke sagt noe annet.

Likevel er jo dette noe som foregår i hodet. Jeg har hatt det slik selv. Innbilt meg ting.

Ja, det er klart at det noe som foregår i hodet. Slik jeg ser det så er det savnet som gir slike utslag. Jeg har også hatt det slik da sorg etter tap var som verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du lese litt bedre. Jeg sier at jeg har hatt det slik selv.

Oppfattet det,du hadde det i forbindelse med sorg og det er helt normalt. Men tror vår definisjon av normalt er ulik,ingen vits i å diskutere det for min del. Ha en fin kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er ikke dette å rakke ned på folk som tror noe annet enn det du gjør? Selv om du mener de innbilder seg det så kan ikke du bevise at de gjør det.''

Poenget er vel at de _ikke_ kan bevise hva de så!

Om jeg sier til deg at jeg så Jesus i går, så ville du straks fortelle meg at jeg var stein galen, men om jeg forteller deg at jeg så faren min, som har vært død x-antall år, så er det lettere for deg/dere å tro på?

Jeg skjønner meg virkelig ikke på dere...

Dere tror på ånder og spøkelser, som ingen har klart å påvise, men dere tror ikke på Jesus, som alle vet har levd?

Hvordan kan det være en åndeverden uten en Gud? Jeg bare spør, for jeg skjønner virkelig ikke deres tankegang!

''Dere tror på ånder og spøkelser, som ingen har klart å påvise, men dere tror ikke på Jesus, som alle vet har levd?''

Jeg tror Jesus har levd, jeg tror han var en healer, men ikke at han var guds sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, det er klart at det noe som foregår i hodet. Slik jeg ser det så er det savnet som gir slike utslag. Jeg har også hatt det slik da sorg etter tap var som verst.

Ja, det savnet som gir slike utsagn. Jeg har opplevd det flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...