Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Gjest migueline

Skal vi spore opp hvor J31 bor, kle oss ut med laken, og spøke litt i natt? ;-)

Med vennlighilsen

Ja gjerne, og så kan vi ta Ulvinnen og mrxx i samme slengen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

Gjest migueline

Hva tror du? Du har vel fakta har du ikke?

Nei for jeg trodde du var sjef i et firma, men jeg tok feil. Hvordan skal jeg ha fakta om ditt liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for jeg trodde du var sjef i et firma, men jeg tok feil. Hvordan skal jeg ha fakta om ditt liv?

Ut fra hva du snakker om, så må du da vite mye om meg. Du har dratt mange konklusjoner allerede.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør jo ønske deg flere menn her på dol, så blir det litt mer action her slik det var i gamle dager:-)

Er sør mann? Han høres i tilfelle ut som ei kjerring. Gnåler på det samma hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

:-) Og apropos drømmer: Jeg har flere ganger vært sanndrømt. Men de aller, aller, aller fleste gangene jeg drømmer er jeg IKKE det. Derfor regner jeg de gangene jeg har vært sanndrømt for å være slumpetreff:-)

Meget sannsynlig det ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Hei,

Nei, jeg tror ikke NASA bruker penger på det.

====

Man trenger ikke bevis for IKKE å tro. Man bør ha bevis/sannsynliggjøring før man tror på noe.

It is undesirable to believe a proposition when there is no ground whatever for supposing it true. - Bertrand Russell

'' Man bør ha bevis/sannsynliggjøring før man tror på noe''

Jeg vil endre det til: "Man bør ha bevis/sannsynliggjøring før man påstår noe.

Jeg tror f.eks at det er ganske stor sannsynlighet for at det finnes liv på andre planeter, men jeg kan ikke påstå at det gjør det iom at det ikke finnes bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migueline

Hehe, dere er nok ikke det mest skremmende paret:-)

For hvem da deg og Ulvinnen????? Det ser nok ut som Sør greier å provosere deg her og det er aldeles herlig...hehehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migueline

Ut fra hva du snakker om, så må du da vite mye om meg. Du har dratt mange konklusjoner allerede.-)

nåja du har skrevet en del om en fantastisk kone som har gitt meg bilde av at du er uoppnåelig:-( Du har flere biler og en eller flere motorsykler, du vet en del om ansettelser og du har sterke meninger om arbeidsliv.

Det er vanskelig å trekke ut fra dette at du er arbeidsledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man "beviser" jo ikke at ting ikke finnes, ettersom de ...eh... ikke finnes.

Derimot så er det jo overveldende sannsynlig at hvis "noe" hadde eksistert så hadde det blitt bevist innen nå. Det har det selvsagt ikke. Ikke engang i nærheten.

Med vennlig hilsen

Kan det være at forskere er realister som i utgangspunktet ikke tror på slikt og dermed ikke ønsker å bruke tid på å virkelig finne ut om det finnes noe overnaturlig?

Det er iallefall fint lite interesse rundt slike ting blant folk som _kan_ det med å framskaffe beviser, og da er man jo like langt... Alle "beviser" blir jo "motbevist" eller bortforklart til det mest utrolige (det ser man jo bare i denne tråden her ;-)). Hvordan er det forresten mulig å bevise slike ting? Folk som mener å ha sett merkelige ting har lagt fram billedbeviser, men blir beskyldt for å ha juksa. Godt mulig det, men det viser bare hvor håpløst det er å bevise noe som helst ;)

Personlig har jeg ikke sett noe som helst overnaturlig, men jeg går ikke rundt og autmatisk mistror de som påstår å ha sett spesielle ting. Jeg har ingen tro på at jeg har fasiten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker du fikk deg en støkk i livet ja;)

*ser på mine to som knapt nok beveger seg i løpet av ett døgn*

Ja, ikke bare var det trist at pusen ble borte, men det var jo ekstremt frekt å gi blaffen i en katt for så å kreve den tilbake flere måneder senere!! Heldigvis er jeg forlengst registrert som kattens eier i katteregissteret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

nåja du har skrevet en del om en fantastisk kone som har gitt meg bilde av at du er uoppnåelig:-( Du har flere biler og en eller flere motorsykler, du vet en del om ansettelser og du har sterke meninger om arbeidsliv.

Det er vanskelig å trekke ut fra dette at du er arbeidsledig.

Nå synes jeg du går over streken i forhold til mrxx og ulvinnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvor skal man trekke grensen?

Hvis noen påstår de har julenissen boende hjemme, skal det også "respekteres", eller skal man si til personen at de kanskje ser synes, og sannsynligvis trenger hjelp?

Med vennlig hilsen

Jeg ser poenget ditt, men dette handler om ting som blir sett(?) av mer enn et menneske. Ingen voksne tror på julenissen, så hadde et menneske ment at julenissen bodde hjemme hos ham, så hadde vel de fleste lurt på om dette mennesket var helt i vater. Når man vet at svært mange mennesker har opplevd overnaturlige ting, så blir det straks litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hvem da deg og Ulvinnen????? Det ser nok ut som Sør greier å provosere deg her og det er aldeles herlig...hehehe:-)

Hehe, han provoserer meg ikke i det hele tatt i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåja du har skrevet en del om en fantastisk kone som har gitt meg bilde av at du er uoppnåelig:-( Du har flere biler og en eller flere motorsykler, du vet en del om ansettelser og du har sterke meninger om arbeidsliv.

Det er vanskelig å trekke ut fra dette at du er arbeidsledig.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at forskere er realister som i utgangspunktet ikke tror på slikt og dermed ikke ønsker å bruke tid på å virkelig finne ut om det finnes noe overnaturlig?

Det er iallefall fint lite interesse rundt slike ting blant folk som _kan_ det med å framskaffe beviser, og da er man jo like langt... Alle "beviser" blir jo "motbevist" eller bortforklart til det mest utrolige (det ser man jo bare i denne tråden her ;-)). Hvordan er det forresten mulig å bevise slike ting? Folk som mener å ha sett merkelige ting har lagt fram billedbeviser, men blir beskyldt for å ha juksa. Godt mulig det, men det viser bare hvor håpløst det er å bevise noe som helst ;)

Personlig har jeg ikke sett noe som helst overnaturlig, men jeg går ikke rundt og autmatisk mistror de som påstår å ha sett spesielle ting. Jeg har ingen tro på at jeg har fasiten :)

''Kan det være at forskere er realister som i utgangspunktet ikke tror på slikt og dermed ikke ønsker å bruke tid på å virkelig finne ut om det finnes noe overnaturlig?''

Dette er et vanlig argument, som absolutt ikke stemmer. Mye tid og krefter (for ikke å snakke om penger) har blitt brukt på denne typen forskning. Forskere er fakta-orienterte, ja, det har du rett i. Det MÅ de være. Men de må også ha åpne sinn.

Tenk deg publisiteten om de klarte å bevise eksistensen av spøkelser? De snur ikke ryggen til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...