Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

''Men hva synes du om dette utsagnet? - Hun så plutselig sin døde bestefar utenfor døra.''

Ja, det er jo en påstand. Og en påstand bør kunne bevises;)

Man kan godt tro på en åndeverden, men ikke forvente at alle skal tro på det fordi "_jeg_" har sett det med egne øyne...

Om jeg sa at jeg så Jesus her om dagen, så ville likevel mitt utsagn blitt mer latterliggjort, enn om jeg sa at jeg så min døde bestefar;)

(Jeg tror på Jesus, men har _ikke_ sett Han altså) lol

For det første - på påstå at du ikke så Jesus og bestefar i hissig diskusjon om hvem av dem som eksisterer ;-) , er jo ikke verre enn å påstå at man så dem.

Hvis man sier at det bare er en "tro" så er det greit. Problemet er hvis man fremstiller det som begrunnet, og blir fornærmet hvis andre benekter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også bestemoren min i søvne noen dager etter at hun døde. Hun kom gående mot meg blid og smilende, omfavnet meg og ba meg om ikke å være lei meg. Hun hadde det bra , sa hun. Selvsagt var det bare en drøm:-)

:-) Og apropos drømmer: Jeg har flere ganger vært sanndrømt. Men de aller, aller, aller fleste gangene jeg drømmer er jeg IKKE det. Derfor regner jeg de gangene jeg har vært sanndrømt for å være slumpetreff:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det hadde vært noe, men da snakker vi om menn med baller:-)

Du får koseprate litt med damene isteden du da:-)

Jeg synes Sør er helt rå på å diskutere, men jeg kan godt tenke at det er fryktelig irriterende hvis man er uenig, nettopp fordi han er såpass god:-)

Ok, det ble nok skryt for i dag, tror jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

For det første - på påstå at du ikke så Jesus og bestefar i hissig diskusjon om hvem av dem som eksisterer ;-) , er jo ikke verre enn å påstå at man så dem.

Hvis man sier at det bare er en "tro" så er det greit. Problemet er hvis man fremstiller det som begrunnet, og blir fornærmet hvis andre benekter det.

''De som tror krever ingen bevis, men de som ikke tror får aldri nok bevis!''

Leste jeg et sted:)

Lurer på hva du da mener om UFO? Bruker ikke NASA ganske mye penger for å se om de finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får koseprate litt med damene isteden du da:-)

Jeg synes Sør er helt rå på å diskutere, men jeg kan godt tenke at det er fryktelig irriterende hvis man er uenig, nettopp fordi han er såpass god:-)

Ok, det ble nok skryt for i dag, tror jeg:-)

Vel, jeg er faktisk ikke så veldig uenig med Sør eller deg for den sakens skyld når det gjelder sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får koseprate litt med damene isteden du da:-)

Jeg synes Sør er helt rå på å diskutere, men jeg kan godt tenke at det er fryktelig irriterende hvis man er uenig, nettopp fordi han er såpass god:-)

Ok, det ble nok skryt for i dag, tror jeg:-)

Takk!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De som tror krever ingen bevis, men de som ikke tror får aldri nok bevis!''

Leste jeg et sted:)

Lurer på hva du da mener om UFO? Bruker ikke NASA ganske mye penger for å se om de finnes?

Hei,

Nei, jeg tror ikke NASA bruker penger på det.

====

Man trenger ikke bevis for IKKE å tro. Man bør ha bevis/sannsynliggjøring før man tror på noe.

It is undesirable to believe a proposition when there is no ground whatever for supposing it true. - Bertrand Russell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

:-) Og apropos drømmer: Jeg har flere ganger vært sanndrømt. Men de aller, aller, aller fleste gangene jeg drømmer er jeg IKKE det. Derfor regner jeg de gangene jeg har vært sanndrømt for å være slumpetreff:-)

''Jeg har flere ganger vært sanndrømt.''

Det har ikke jeg, men engang trodde jeg drømmen var sann, og det var en forferdelig ubehagelig opplevelse! Gikk nesten en hel dag og lurte på hvorfor en venninne var så himla sint på meg, før jeg tok mot til meg å ringte henne;) Hun ble svært overrasket;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har flere ganger vært sanndrømt.''

Det har ikke jeg, men engang trodde jeg drømmen var sann, og det var en forferdelig ubehagelig opplevelse! Gikk nesten en hel dag og lurte på hvorfor en venninne var så himla sint på meg, før jeg tok mot til meg å ringte henne;) Hun ble svært overrasket;)))

Jeg er glad jeg ikke var sanndrømt for noen netter siden, for da drømte jeg at kattas opprinnelige eiere kom og hentet tilbake katta!!!!

*titter fornøyd bort på det sammenkrøllede nøstet i sofaen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hei,

Nei, jeg tror ikke NASA bruker penger på det.

====

Man trenger ikke bevis for IKKE å tro. Man bør ha bevis/sannsynliggjøring før man tror på noe.

It is undesirable to believe a proposition when there is no ground whatever for supposing it true. - Bertrand Russell

''Man trenger ikke bevis for IKKE å tro. Man bør ha bevis/sannsynliggjøring før man tror på noe.''

Tror mye er oppfunnet uten at man har hatt verken bevis eller særlig sannsynliggjøring, for at det kunne bli oppfunnet;) En drøm, et ønske eller god fantasi har ført frem til de mest fantastiske oppdagelser/oppfinnelser:)

''It is undesirable to believe a proposition when there is no ground whatever for supposing it true. - Bertrand Russell..

Synes jeg er en naiv betraktning av fremskritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg er glad jeg ikke var sanndrømt for noen netter siden, for da drømte jeg at kattas opprinnelige eiere kom og hentet tilbake katta!!!!

*titter fornøyd bort på det sammenkrøllede nøstet i sofaen*

Tenker du fikk deg en støkk i livet ja;)

*ser på mine to som knapt nok beveger seg i løpet av ett døgn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Man trenger ikke bevis for IKKE å tro. Man bør ha bevis/sannsynliggjøring før man tror på noe.''

Tror mye er oppfunnet uten at man har hatt verken bevis eller særlig sannsynliggjøring, for at det kunne bli oppfunnet;) En drøm, et ønske eller god fantasi har ført frem til de mest fantastiske oppdagelser/oppfinnelser:)

''It is undesirable to believe a proposition when there is no ground whatever for supposing it true. - Bertrand Russell..

Synes jeg er en naiv betraktning av fremskritt...

Les nøye hva Russell skriver - han snakker om å tro på et forslag/idé/hypotese osv. uten at det er grunn til å tro den er sann.

Fremskritt består i å tenke på noe, og så verifisere at det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Les nøye hva Russell skriver - han snakker om å tro på et forslag/idé/hypotese osv. uten at det er grunn til å tro den er sann.

Fremskritt består i å tenke på noe, og så verifisere at det er sant.

''Les nøye hva Russell skriver - han snakker om å tro på et forslag/idé/hypotese osv. uten at det er grunn til å tro den er sann.''

Liker Russell godt jeg;) Men uten grunn til å tro at noe er sant, så ville jo ingen tørre å bevege seg ut av den boksen! Ergo, at noen tror på noe og klarer å bevise det, så er det jo fremskritt! Selv om ingen hadde tro på det i utgangspunktet.

Selv om Russell, var matematiker, logiker og filosof, så hadde han nok ikke sett for seg www, som vi nå kommuniserer på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migueline

Jeg kan forresten ikke huske å ha svart deg før, migueline er et nytt nick for meg. Så hvordan jeg da kan ha vært nedlatende...

På dol er det lov å delta uten fast nick. Det gjør ikke meg noenting at du ikke oppdager umiddelbart hvem jeg er nå. Du har plaget andre som du har trodd at var meg og det er utrolig dumt og teit. Du eier ikke dol og bør derfor passe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migueline

Vel, Sør har endel å lære når det gjelder diskusjonsteknikker. Vi kjenner han litt for godt, han kommer krypende igjen hit når det blir for varmt andre steder.

aha så du er mange steder på nettet. Jeg trodde du var yrkesaktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest migueline

Den har ikke vært i bruk på flere år.

Hvis den ikke har vært brukt på flere år så har jeg liten tro på spøkelser som pluteselig slår den på bare for lek. Det var vel ingen grunn til å slå den på akkurat der og da.

Hvis du tenker logisk og rasjonelt så er dette tull. Ingen spøkelser kommer for å slå på en ovn helt uten mål og mening. Hvis du og din kjæreste tror begge på dette her så har dere livlig fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...