Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

''Person A mener spøkelser eksisterer, og at B må respektere det.

Person B mener dette er noe som kun foregår inne i hodet på A.''

Da må B respektere A sin tro, uten å være enig!

Uansett hva A tror på? Julenisser? Nazister? Hva som helst?

Og du forveksler å respektere A med å respektere A sine utsagn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

hidi, the scorpion

Uansett hva A tror på? Julenisser? Nazister? Hva som helst?

Og du forveksler å respektere A med å respektere A sine utsagn.

Med vennlig hilsen

Du glemmer B sine utsagn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rimelig arrogant å påstå at andre er arrogante bare fordi de er uenig med deg! ;-)

Med vennlig hilsen

Der misforstår du meg totalt.

Jeg hadde aldri i livet kalt deg arrogant dersom du sa du ikke trodde på overnaturlige ting. Når man mener å ha enerett på sannheten og avfeier andres opplevelser som tull og tøys (og får dem til å fremstå som en smule koko) så kan man kalles arrogant.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan VET du hun aldri hadde sett eller hørt om henne?

Med vennlig hilsen

Fordi vi bor i ei bygd der alle kjenner alle, samt at jeg ikke går rundt og tror at alle rundt meg lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du glemmer B sine utsagn...

B sier jo bare at dette er noe som ikke eksisterer, og derfor skjer i hodet på A.

Uansett, du svarte ikke...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Der misforstår du meg totalt.

Jeg hadde aldri i livet kalt deg arrogant dersom du sa du ikke trodde på overnaturlige ting. Når man mener å ha enerett på sannheten og avfeier andres opplevelser som tull og tøys (og får dem til å fremstå som en smule koko) så kan man kalles arrogant.

Med vennlig hilsen

''Jeg hadde aldri i livet kalt deg arrogant dersom du sa du ikke trodde på overnaturlige ting. Når man mener å ha enerett på sannheten og avfeier andres opplevelser som tull og tøys (og får dem til å fremstå som en smule koko) så kan man kalles arrogant.''

Nå har det rablet for deg, vennen min...

Har aldri hatt enerett på noenting...

Enten er togli full eller noen skriver i hennes sted;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er ganske enig med deg :)

Vi hadde en synsk dame i bygda for flere år siden. Det er skrevet bok om henne. Hun skulle til datteren sin i Oslo jula 1974(?) så hun og mannen hadde ordna flybillettene. Like før avreise på lillejulaften fikk hun det for seg at hun ikke kunne ta dette flyet. Hun hadde flydd mange ganger, men denne gangen følte hun at de ikke kunne dra. Mannen stolte på intuisjonen hennes og de droppa fly og reiste på en annen måte (husker ikke hvordan). Dette Braathensflyet styrta i Asker denne lillejulaftenen.... Kanskje bare intuisjon? Hvem vet....

Den samme damen "fant" gfteringen til en nabo i regnjakkelomma hans. Han ringte henne litt for moro fordi han hadde mista ringen. Damen hadde aldri vært hos ham og kjente ham ikke personlig, men kunne fortelle ham at ringen lå i den oransje regnjakka som hang på den og den siden i gangen - og der var ringen :)

Vanskelig å finne bevis for slike ting, men folk rundt vet jo at det faktisk har skjedd :)

For å vite om det virkelig var slik at denne damen var synsk er det ikke nok å slå fast at hun hadde rett denne gangen - hvor mange ganger har hun hatt lignende følelser uten at noe har skjedd etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der misforstår du meg totalt.

Jeg hadde aldri i livet kalt deg arrogant dersom du sa du ikke trodde på overnaturlige ting. Når man mener å ha enerett på sannheten og avfeier andres opplevelser som tull og tøys (og får dem til å fremstå som en smule koko) så kan man kalles arrogant.

Med vennlig hilsen

Man diskuterer ikke om Mozart eller Beethoven er best. Hvorvidt spøkelser eksisterer eller ei er ikke en smakssak, men noe som de som påstår det må underbygge og bevise.

Når man etter utallige forsøk/år aldri har gjort dette, så er det faktisk spøkelsesfolkene som vet de tuller. De fremsetter påstander de må vite det ikke er hold i - litt som å selge pyramidespill.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hadde aldri i livet kalt deg arrogant dersom du sa du ikke trodde på overnaturlige ting. Når man mener å ha enerett på sannheten og avfeier andres opplevelser som tull og tøys (og får dem til å fremstå som en smule koko) så kan man kalles arrogant.''

Nå har det rablet for deg, vennen min...

Har aldri hatt enerett på noenting...

Enten er togli full eller noen skriver i hennes sted;)))

Nå leser du bare rett fra 100 nyeste igjen uteen å se hvor i tråden du er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hadde aldri i livet kalt deg arrogant dersom du sa du ikke trodde på overnaturlige ting. Når man mener å ha enerett på sannheten og avfeier andres opplevelser som tull og tøys (og får dem til å fremstå som en smule koko) så kan man kalles arrogant.''

Nå har det rablet for deg, vennen min...

Har aldri hatt enerett på noenting...

Enten er togli full eller noen skriver i hennes sted;)))

''Nå har det rablet for deg, vennen min...''

Det verste jeg vet er folk som blander sammen stygge beskyldninger med kjærlige betegnelser som "vennen min".. I ett og samme innlegg klarer du å beskylde togli for å være både gal og rusmisbruker.

Skjerp deg:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

B sier jo bare at dette er noe som ikke eksisterer, og derfor skjer i hodet på A.

Uansett, du svarte ikke...

Med vennlig hilsen

''B sier jo bare at dette er noe som ikke eksisterer, og derfor skjer i hodet på A.''

Idioti! Hva vet du om hva som skjer i hodet på A, kan du lese tanker?

Hodet til A, har hundrevis av ideèr, som B ikke har tilgang til...

Hva velger A?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi bor i ei bygd der alle kjenner alle, samt at jeg ikke går rundt og tror at alle rundt meg lyver.

Har jeg sagt at du tror "alle" lyver?

Nei, selvsagt lyver ikke "alle", men de er veldig mye mer sannsynlig at hun enten lyver, eller har gjettet seg frem (mye lettere enn man tror), sammenlignet for sjansen at hun er den eneste som motbeviser hele vitenskapssamfunnet. Og at hun ikke kan gjøre det under uavhengige forhold.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Nå har det rablet for deg, vennen min...''

Det verste jeg vet er folk som blander sammen stygge beskyldninger med kjærlige betegnelser som "vennen min".. I ett og samme innlegg klarer du å beskylde togli for å være både gal og rusmisbruker.

Skjerp deg:-(

Jeg ville aldri beskylde togli for noe! Og det vet hun... Hva i all verden mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri beskylde togli for noe! Og det vet hun... Hva i all verden mener du?

''Nå har det rablet for deg, vennen min...

Har aldri hatt enerett på noenting...

Enten er togli full eller noen skriver i hennes sted;)))''

Jeg vet ikke hva du mener med det du skriver her. Men det skulle jo ikke være til å misforstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''B sier jo bare at dette er noe som ikke eksisterer, og derfor skjer i hodet på A.''

Idioti! Hva vet du om hva som skjer i hodet på A, kan du lese tanker?

Hodet til A, har hundrevis av ideèr, som B ikke har tilgang til...

Hva velger A?

Les hva som står ovenfor:

Hvis A tror på "noe", så eksisterer det i virkeligheten eller så eksisterer det ikke.

Hvis det ikke eksisterer i virkeligheten, men A tror på det, så er det noe som KUN eksisterer i As hode, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...