Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

Ja, det savnet som gir slike utsagn. Jeg har opplevd det flere ganger.

Jeg også. Det kan være litt skremmende mens det pågår, og man kan begynne å lure på hva som foregår. Men det er bare kropp og sjel som prøver å innrette seg etter de nye forholdene, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Dette var et godt spørsmål Hidi.

Nå tror ikke jeg på Gud heller. Jeg tror Jesus har levd, men jeg tror vel heller at han var en Mor Teresa type.

''Nå tror ikke jeg på Gud heller. Jeg tror Jesus har levd, men jeg tror vel heller at han var en Mor Teresa type.''

Og det går på tro!

Jeg tror at Jesus var Gud, men godtar at ikke alle tror som jeg, derfor stemmer jeg _ikke_ Krf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Dere tror på ånder og spøkelser, som ingen har klart å påvise, men dere tror ikke på Jesus, som alle vet har levd?''

Jeg tror Jesus har levd, jeg tror han var en healer, men ikke at han var guds sønn.

''Jeg tror Jesus har levd, jeg tror han var en healer, men ikke at han var guds sønn.''

Det er ditt valg;) Å benekte Jesus som person, er som å nekte for at Gro Harlem Brundtland var statsminister i Norge;))

Jeg tror på Jesus, pga disse ordene: "Du skal elske din neste som deg selv!"

Det er lett å elske de som lider på Haiti, men så vanskelig å elske en sær nabo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror Jesus har levd, jeg tror han var en healer, men ikke at han var guds sønn.''

Det er ditt valg;) Å benekte Jesus som person, er som å nekte for at Gro Harlem Brundtland var statsminister i Norge;))

Jeg tror på Jesus, pga disse ordene: "Du skal elske din neste som deg selv!"

Det er lett å elske de som lider på Haiti, men så vanskelig å elske en sær nabo...

''Jeg tror på Jesus, pga disse ordene: "Du skal elske din neste som deg selv!"''

Hva mener du egentlig med det? Jeg skjønner faktisk ikke:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

''Jeg tror på Jesus, pga disse ordene: "Du skal elske din neste som deg selv!"''

Hva mener du egentlig med det? Jeg skjønner faktisk ikke:-(

Og da er jeg usikker på hva du spør om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at forskere er realister som i utgangspunktet ikke tror på slikt og dermed ikke ønsker å bruke tid på å virkelig finne ut om det finnes noe overnaturlig?

Det er iallefall fint lite interesse rundt slike ting blant folk som _kan_ det med å framskaffe beviser, og da er man jo like langt... Alle "beviser" blir jo "motbevist" eller bortforklart til det mest utrolige (det ser man jo bare i denne tråden her ;-)). Hvordan er det forresten mulig å bevise slike ting? Folk som mener å ha sett merkelige ting har lagt fram billedbeviser, men blir beskyldt for å ha juksa. Godt mulig det, men det viser bare hvor håpløst det er å bevise noe som helst ;)

Personlig har jeg ikke sett noe som helst overnaturlig, men jeg går ikke rundt og autmatisk mistror de som påstår å ha sett spesielle ting. Jeg har ingen tro på at jeg har fasiten :)

Hei,

Det har da aldri vært så lett - man har nesten 5 millioner mennesker med mobiltelefonkamera, bare i Norge. Og millioner flere i utlandet. Ingen har noe virkelig bilde, eller annet bevis.

Og det har vært mange som har forsøkt - blant annet de bildene fra Storbritannia hvor de innrømmet løgn etterpå.

Hvorfor er det så "vanskelig" å innrømme at spøkelser ikke eksisterer? Hvorfor skal man alltid forsøke igjen og igjen og igjen? Hvorfor ikke akseptere en avkreftning?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi huset vi bodde i før ble det stadig trukket ned i toaletter i 2. etg. Vi satt alle nede i stua, det var ingen oppe, likevel skjedde dette gang på gang! Skummelt!

Jeg anbefaler en god rørlegger! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er latterliggjøringen av de som tror det motsatte jeg ikke liker.''

Enig med deg i dette,selv om jeg ikke har lest denne tråden. Når folk oppfører seg på den måten,da sier det litt om dem selv...

Kan kanskje kalles arroganse? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det flyet som styrtet lillejulaften 1972 det? Ble tatt opp i en av episodene i sesong 1 av Jakten på den 6. sans?

Ja, mulig det var i -72? Braathens fra Ålesund til Oslo iallefall. Jøss, visste ikke denne hendelsen har vært kommentert på tv! Hvilket inntrykk fikk du? Jeg har kun hørt om det fra folk i kommunen, samt lest om det i lokalavisene - samt sett intervju med en av de som overlevde ulykken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det eneste jeg skulle ønske var at man kunne diskutere slike saker uten å rakke ned på andres synspunkter''

Det er faktisk ingen som rakker ned på noen her togli.

Å si at dette er rare (unaturlige) ting som foregår i hodet på enkelte, er for meg fakta inntil det motsatte er bevist.

Det foregår i hodet på dem. De innbiller seg det.

Det blir som da min bestefar synes han hørte skrittene til min mormor etter hennes død. Eller da de som mistet barna sine, synes de så dem overalt.

Eller da jeg mistet vennen min og synes jeg så han overalt.

Eller da min svigerfar døde og jeg synes jeg hørte han subbet rundt med tøfler på beina.

Du taler for døve ører ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Det har da aldri vært så lett - man har nesten 5 millioner mennesker med mobiltelefonkamera, bare i Norge. Og millioner flere i utlandet. Ingen har noe virkelig bilde, eller annet bevis.

Og det har vært mange som har forsøkt - blant annet de bildene fra Storbritannia hvor de innrømmet løgn etterpå.

Hvorfor er det så "vanskelig" å innrømme at spøkelser ikke eksisterer? Hvorfor skal man alltid forsøke igjen og igjen og igjen? Hvorfor ikke akseptere en avkreftning?

Med vennlig hilsen

Det er vanskelig å avkrefte noe man selv eller en av ens nærmeste har opplevd.. Uten at jeg orker å gå mer inn på dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det foregår i hodet på dem. De innbiller seg det.''

Er ikke dette å rakke ned på folk som tror noe annet enn det du gjør? Selv om du mener de innbilder seg det så kan ikke du bevise at de gjør det.

Hvordan er det å "rakke ned på folk"?

Dette er et diskusjonsforum. Person A og B diskuterer hvorvidt et fenomen (spøkelser) virkelig eksisterer.

Person A mener spøkelser eksisterer, og at B må respektere det.

Person B mener dette er noe som kun foregår inne i hodet på A.

Hvordan rakker B ned på A?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å avkrefte noe man selv eller en av ens nærmeste har opplevd.. Uten at jeg orker å gå mer inn på dette her.

At hjernen har tolket det, betyr selvsagt ikke at et virkelig har skjedd. På generelt grunnlag.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje kalles arroganse? ;-)

Det er rimelig arrogant å påstå at andre er arrogante bare fordi de er uenig med deg! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvordan er det å "rakke ned på folk"?

Dette er et diskusjonsforum. Person A og B diskuterer hvorvidt et fenomen (spøkelser) virkelig eksisterer.

Person A mener spøkelser eksisterer, og at B må respektere det.

Person B mener dette er noe som kun foregår inne i hodet på A.

Hvordan rakker B ned på A?

Med vennlig hilsen

''Person A mener spøkelser eksisterer, og at B må respektere det.

Person B mener dette er noe som kun foregår inne i hodet på A.''

Da må B respektere A sin tro, uten å være enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med spesiell mente jeg at hun mener å oppleve overnaturlige ting. Ellers er hun visst en helt normal dame på alle måter.

Hvordan kan du forklare at hun kunne beskrive den gamle damen så perfekt? En dame hun aldri hadde sett eller hørt om - og en dame som hadde så spesielle kjennetegn at ingen utenforstående kunne beskrevet henne.

Hvordan VET du hun aldri hadde sett eller hørt om henne?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...