Gå til innhold

Folk som går igjen i hus..


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Les hva som står ovenfor:

Hvis A tror på "noe", så eksisterer det i virkeligheten eller så eksisterer det ikke.

Hvis det ikke eksisterer i virkeligheten, men A tror på det, så er det noe som KUN eksisterer i As hode, ikke sant?

Med vennlig hilsen

''Hvis A tror på "noe", så eksisterer det i virkeligheten eller så eksisterer det ikke.''

Er du gal eller?

Jeg er en realist, men hva er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 435
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    92

  • hidi, the scorpion

    46

  • mrxx

    23

  • morsan

    11

''Jeg hadde aldri i livet kalt deg arrogant dersom du sa du ikke trodde på overnaturlige ting. Når man mener å ha enerett på sannheten og avfeier andres opplevelser som tull og tøys (og får dem til å fremstå som en smule koko) så kan man kalles arrogant.''

Nå har det rablet for deg, vennen min...

Har aldri hatt enerett på noenting...

Enten er togli full eller noen skriver i hennes sted;)))

Sorry, hidi ;)

Denne var ikke ment til deg, men til Sør ;-)

Jeg lover på tro og ære at jeg kun har drukket Pepsi Max i kveld, men jeg er muligens litt trøtt ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''Nå har det rablet for deg, vennen min...''

Det verste jeg vet er folk som blander sammen stygge beskyldninger med kjærlige betegnelser som "vennen min".. I ett og samme innlegg klarer du å beskylde togli for å være både gal og rusmisbruker.

Skjerp deg:-(

Enig. Det er frastøtende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å vite om det virkelig var slik at denne damen var synsk er det ikke nok å slå fast at hun hadde rett denne gangen - hvor mange ganger har hun hatt lignende følelser uten at noe har skjedd etterpå?

Jeg kjenner bare til denne historien med henne siden jeg ikke kjenner henne personlig. Skjønner at man ikke kan bevise noe som helst utfra en slik historie, men det er slike historier som kan få en til å _lure_ på om det _kan_ finnes noe man kan kalle overnaturlig..

Selv om jeg stoler på den som har fortalt meg denne historien, så betyr det ikke at jeg ikke tror den kan ha naturlige forklaringer, men den viser meg at slike ting ikke automatisk må avvises ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå har det rablet for deg, vennen min...

Har aldri hatt enerett på noenting...

Enten er togli full eller noen skriver i hennes sted;)))''

Jeg vet ikke hva du mener med det du skriver her. Men det skulle jo ikke være til å misforstå?

Takk for at du forsvarte meg, men jeg tror hidi skjønte jeg hadde lagt et innlegg feil, så dette var nok ment som en spøk fra hennes side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå leser du bare rett fra 100 nyeste igjen uteen å se hvor i tråden du er :-)

Hehe, ser nå at jeg hadde lagt den rett allikevel ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du forsvarte meg, men jeg tror hidi skjønte jeg hadde lagt et innlegg feil, så dette var nok ment som en spøk fra hennes side :)

Ok....:-) Jeg bare reagerte spontant, men kanskje feil. Har ikke klart å følge denne lange tråden til punkt og prikke:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok....:-) Jeg bare reagerte spontant, men kanskje feil. Har ikke klart å følge denne lange tråden til punkt og prikke:-(

Jeg skjønner godt du reagerte siden du ikke fikk med deg misforståelsen mellom hidi og meg. Jeg svarte på et innlegg fra Sør og hidi trodde det var til henne, så svaret ble helt merkelig og malplassert ;-)

Ikke lett å henge med når trådene blir så lange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Æddabædda, er visst du som er full eller trøtt ;-P

*erte*

Er visst det;))

Leser på 100 nyeste, og tror alle svar er til meg;)))

Du vet jeg aldri ville snakke stygt om deg eller morsan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det har da aldri vært så lett - man har nesten 5 millioner mennesker med mobiltelefonkamera, bare i Norge. Og millioner flere i utlandet. Ingen har noe virkelig bilde, eller annet bevis.

Og det har vært mange som har forsøkt - blant annet de bildene fra Storbritannia hvor de innrømmet løgn etterpå.

Hvorfor er det så "vanskelig" å innrømme at spøkelser ikke eksisterer? Hvorfor skal man alltid forsøke igjen og igjen og igjen? Hvorfor ikke akseptere en avkreftning?

Med vennlig hilsen

Tror du at du har noe som kalles underbevissthet? Kan du ta bilde av den? Kan du sanse? Kan du ta bilde av luktesansen, synet og hørselen din? Tror du at du har en sjel? Kan du ta bilde av den? Man kan vel vanskelig ta bilde av noe som ikke er materialisert og en som går igjen er ikke det. Kroppen er gone, see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''Person A mener spøkelser eksisterer, og at B må respektere det.

Person B mener dette er noe som kun foregår inne i hodet på A.''

Da må B respektere A sin tro, uten å være enig!

Hva må A respektere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

''Hvis A tror på "noe", så eksisterer det i virkeligheten eller så eksisterer det ikke.''

Er du gal eller?

Jeg er en realist, men hva er du?

Dersom jeg har sett at hus faktisk flyr seg tur om natta, så må vel andre respektere at jeg mener således.

Og jeg må respektere at andre mener jeg tar feil(fantaserer/har drømt/"ser" ting som ikke eksisterer).

(de som også har sett alle husene fly rundt omkring om natta, er selvsagt helt enig med meg om at slik er det. Men også de må respektere at ikke alle tror på dette. At noen mener at dette ikke skjer i virkeligheten men i fantasien (=i hodet)).

Det må jo være gjensidighet i det her. Respekt for hverandres opplevelser/tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at du har noe som kalles underbevissthet? Kan du ta bilde av den? Kan du sanse? Kan du ta bilde av luktesansen, synet og hørselen din? Tror du at du har en sjel? Kan du ta bilde av den? Man kan vel vanskelig ta bilde av noe som ikke er materialisert og en som går igjen er ikke det. Kroppen er gone, see?

Hei,

Man kan fint måle hjerneaktivitet (underbevissthet), samt luktesans osv. med dertil egnet utstyr. Men en sans er ikke noe som eksisterer uavhengig - en sans er hva man får når man setter sammen celler.

Og nei, jeg tror ikke på noen sjel (av typen som skal leve etter kroppen er død). Hvorfor skulle man det?

Årsaken til at man ikke kan detektere spøkelser er simpelthen fordi de ikke eksisterer i virkeligheten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst det;))

Leser på 100 nyeste, og tror alle svar er til meg;)))

Du vet jeg aldri ville snakke stygt om deg eller morsan!

Takk skal du ha ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare til denne historien med henne siden jeg ikke kjenner henne personlig. Skjønner at man ikke kan bevise noe som helst utfra en slik historie, men det er slike historier som kan få en til å _lure_ på om det _kan_ finnes noe man kan kalle overnaturlig..

Selv om jeg stoler på den som har fortalt meg denne historien, så betyr det ikke at jeg ikke tror den kan ha naturlige forklaringer, men den viser meg at slike ting ikke automatisk må avvises ;)

''...men den viser meg at slike ting ikke automatisk må avvises ;)''

Det er her problemet ligger. Ingen har -automatisk- avvist slike ting. I årevis har det blitt forsøkt bevist, og det blir fremdeles forsøkt den dag i dag. Så langt tyder ingenting på at det finnes overnaturlige krefter eller fenomener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare til denne historien med henne siden jeg ikke kjenner henne personlig. Skjønner at man ikke kan bevise noe som helst utfra en slik historie, men det er slike historier som kan få en til å _lure_ på om det _kan_ finnes noe man kan kalle overnaturlig..

Selv om jeg stoler på den som har fortalt meg denne historien, så betyr det ikke at jeg ikke tror den kan ha naturlige forklaringer, men den viser meg at slike ting ikke automatisk må avvises ;)

Så hva skal til for at du er enig i at det ikke eksisterer da?

Hvor mange eksperimenter skal vise "ingenting" før du blir overbevist?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...