Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror jeg hadde droppet syltetøy, juice, og sjokolademelk. Erstattet det med noe annet. Og hatt kjøtt ved siden av ball til middag. Ball er jo bare karbohydrater, så ville hatt mer enn bare grønnsaker til.

Syltetøy spiser jeg veldig sjelden (kanskje én gang pr uke?), så det har jeg ikke dårlig samvittighet for. Den sjokolademelka var vel heller litt på kanten, selv om den var veldig kalorifattig til å være sjokolademelk, men jeg må innrømme at det var et impulskjøp da jeg måtte innom butikken og kjøpe shampo på vei til trening...

Til kompene hører det med litt kjøtt ja - hadde ellers gulrot + banan i forbindelse med middagen (en halvtime før).

Nå sitte jeg og spiser litt rester - en stor bit kokt broccoli, en halv tomat, bittegrann ost og 2-3 ss tacokjøttdeig :-)

Hmmm - jeg spiser kanskje for lite. I dag har jeg spist følgende:

Frokost: 1 lita skive med kyllingskinke + ei lita skive med bringebærsyltetøy, melk og juice

Lunsj: En halv blomkål (! - det var faktisk veldig godt) + en halv liter Q-sjokolademelk (laget av skummetmelk), på vei til trening

Middag (skal spise klokka 17): Rester - tror det blir stekte komper på meg + noen grønnsaker - kanskje jeg skal sprette en boks med bønner?

Kvelds: .....?

Men jeg spiser jo ikke uansvarlig lite, så lenge jeg fungerer greit på jobb og hjemme, og ikke er sulten? Jeg gikk jo to uker på den kuren, og DET var for lite mat.

Hvor er proteinene til lunsj?

Generelt er det nok bedre å få i seg mer mat og heller drikke vann. For ofte blir det mange kalorier i drikke.

Hvor er proteinene til lunsj?

Generelt er det nok bedre å få i seg mer mat og heller drikke vann. For ofte blir det mange kalorier i drikke.

Proteinene var i den sjokolademelka. Jeg hadde en boks youghurt naturelle stående som jeg hadde tenkt å spise etter trenngen, men siden jeg drakk den melka, droppet jeg den.

I dag skal jeg ha kokt egg, spinat og cottage cheese til lunsj. Og så skal ungene og jeg bake grove rundstykker som vi skal ha alle sammen. Middag blir hjemmelaget lapskaus av røykt kjøtt, poteter, gulrøtter, kålrot, løk, purre, persillerot mm..... Gleder meg!

Men jeg tar poenget ditt - SPISE riktig og nok mat, og heller drikke vann. Takk for innspill!

Proteinene var i den sjokolademelka. Jeg hadde en boks youghurt naturelle stående som jeg hadde tenkt å spise etter trenngen, men siden jeg drakk den melka, droppet jeg den.

I dag skal jeg ha kokt egg, spinat og cottage cheese til lunsj. Og så skal ungene og jeg bake grove rundstykker som vi skal ha alle sammen. Middag blir hjemmelaget lapskaus av røykt kjøtt, poteter, gulrøtter, kålrot, løk, purre, persillerot mm..... Gleder meg!

Men jeg tar poenget ditt - SPISE riktig og nok mat, og heller drikke vann. Takk for innspill!

En liten ting til når vi først er i gang:-)

Bønner og linser er gode alternativer. Mange er redde for det, men mye smaker ordentlig godt.

F.eks. røde linser. Tilberedning: 1ss olje til å frese hakka løk i. Tilsett vann + buljong (kylling er godt). Dobbelt så mye vann som linser. Jeg bruker ofte 4 dl. vann og 2 dl. linser. Kokes møre i ca. 20 minutter. Veldig godt:-)

Annonse

En liten ting til når vi først er i gang:-)

Bønner og linser er gode alternativer. Mange er redde for det, men mye smaker ordentlig godt.

F.eks. røde linser. Tilberedning: 1ss olje til å frese hakka løk i. Tilsett vann + buljong (kylling er godt). Dobbelt så mye vann som linser. Jeg bruker ofte 4 dl. vann og 2 dl. linser. Kokes møre i ca. 20 minutter. Veldig godt:-)

Takk for tips. Det laget jeg noen ganger for et par år siden, men har ikke tenkt på det nå i vinter. Skal kjøpe inn noen pakker med linser ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...