Gå til innhold

Hvor mange har dobbeldyne?

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke ha dobbeltdyne. Dyner skal kunne vaskes i vaskemaskina, og med enkeltdyner er det bare såvidt plass til det. Punktum.

Jeg tror muligens jeg skulle klart å stappe dobbeldyna vår i vaskemaskina mi, men aldri i verden om jeg hadde fått inn enkeltdyna! :o) Den er nemlig myyyyye tykkere og tyngre.

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

12

• morsan

10

• Axcia

7

• annegunn

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Niccola

Vi har dobbeltdyne på hytta og med 120 cms seng er det veldig nært og koselig. :o) Hjemme har vi hver vår dyne og synes det er greit.

Søstra min og kjæresten har nettopp gått bort fra dobbeldyna pga at det gjerne blir en "åpning" i midten der kald luft trekker ned når de ligger med ryggen mot hverandre.

Jepp, det er den åpningen jeg tenker på :-) Får ikke sove om det blåser på meg, orker ikke at noen puster på meg heller. *sær* :-)

Jeg tror muligens jeg skulle klart å stappe dobbeldyna vår i vaskemaskina mi, men aldri i verden om jeg hadde fått inn enkeltdyna! :o) Den er nemlig myyyyye tykkere og tyngre.

Er det ulldyna du snakker om nå? Den blir vel som en hard ball om den vaskes i maskin?

Jeg får vaska den tykkeste Høie-enkeltdyna i maskin, men aldri i verden om jeg kunne stappa 2 (mellomtykke) dyner/1 dobbeltdyne i samme tykkelse til vask. Det utsetter jeg ikke Miele'n min for, hverken i vekt, eller mengde. Den maskina har forøvrig både stort volum, og stor dør. Men det er ingen industrivariant *ønsker meg i grunnen det*

Dette kommer helt klart at på tykkelsen/fyllet i dyna. Ei sommer-dobbeltdyne er noe helt annet. Uansett er dobbeltdyne ikke noe for meg :-)

Annonse

Er det ulldyna du snakker om nå? Den blir vel som en hard ball om den vaskes i maskin?

Jeg får vaska den tykkeste Høie-enkeltdyna i maskin, men aldri i verden om jeg kunne stappa 2 (mellomtykke) dyner/1 dobbeltdyne i samme tykkelse til vask. Det utsetter jeg ikke Miele'n min for, hverken i vekt, eller mengde. Den maskina har forøvrig både stort volum, og stor dør. Men det er ingen industrivariant *ønsker meg i grunnen det*

Dette kommer helt klart at på tykkelsen/fyllet i dyna. Ei sommer-dobbeltdyne er noe helt annet. Uansett er dobbeltdyne ikke noe for meg :-)

Ulldyna ja. :o) Det er ikke aktuelt å vaske den i vaskemaskina uansett, men den hadde ikke gått inn heller.

Dobbeldyna er en sommerdyne og jeg tror jeg skulle klart å tyne inn den. Dundyna mi hadde fint gått inn, men siden jeg ikke har tørketrommel så får jeg ikke gjort det heller.

Ulldyna? Den har jeg faktisk levert på rens en gang :)

Jeg har ikke hatt/brukt min så lenge at behovet for rens har kommet ennå. :o) Er det to år siden jeg kjøpte den nå? Den er jo brukt bare halvparten av nettene siden da og knapt nok det. Dessuten er det så kaldt på det soverommet nå på denne tiden av året at det meste av midd og dingser fryser ihjel! *Hehe*

Ulldyna ja. :o) Det er ikke aktuelt å vaske den i vaskemaskina uansett, men den hadde ikke gått inn heller.

Dobbeldyna er en sommerdyne og jeg tror jeg skulle klart å tyne inn den. Dundyna mi hadde fint gått inn, men siden jeg ikke har tørketrommel så får jeg ikke gjort det heller.

Du må ønske deg trommel! Så praktisk! ;-)

Da er innholdet (dyna) i grunnen en smule for stor til å vaskes i den maskina. Er du ikke redd for at trommelfestet ryker av belastningen?

Vasker heldigvis ikke dyna så ofte, så satser på at maskinen tåler det.... Ellers blir det ei dyr dyne.. ;p

Jeg har ikke hatt/brukt min så lenge at behovet for rens har kommet ennå. :o) Er det to år siden jeg kjøpte den nå? Den er jo brukt bare halvparten av nettene siden da og knapt nok det. Dessuten er det så kaldt på det soverommet nå på denne tiden av året at det meste av midd og dingser fryser ihjel! *Hehe*

Jeg tror jeg brukte den i tre-fire år før jeg tok den på rens. Bruker den hele vinteren, men sommersid får den "luftepause" ;)

Annonse

Jeg tror jeg brukte den i tre-fire år før jeg tok den på rens. Bruker den hele vinteren, men sommersid får den "luftepause" ;)

Jeg bruker min hele året. :o) Men om sommeren har jeg bare vinter-termodyna, om vinteren har jeg ei tynn sommerulldyne i tillegg. *hehe*

Gjest Enkeltdyne

Tidligere hadde vi dobbeltdyne, men gikk bort fra det etter noen år. Det skyldtes endrede sovevaner. Før sov vi alltid tett sammen i skjeformasjon, men så har vi gradvis gått over til å sove hver for oss, og da ble det kaldt og ukomfertabelt med åpningen mellom oss. Sånn vi nå sover, er to enkeltdyner best.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...