Gå til innhold

Hvor mange har dobbeldyne?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan noen foretrekke ull og bomull fremfor dun?

Eller er du kanskje allergis?

Jeg har både ulldyne og dundyne og elsker begge. :o) Men jeg liker ulldyna best, den er helt suveren for den puster så godt at jeg aldri er nattesvett med den. Jeg kan våkne under dundyna og være våt av svette, hender aldri med ulldyna. Kunstfiberdyner vil jeg ikke snakke om engang... Den tiden jeg hadde det så hendte det jeg våknet og var så svett at jeg måtte tørke meg med håndkle og snu dyna før jeg kunne sove videre for både dyna og jeg var søkkvåte.

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

12

• morsan

10

• Axcia

7

• annegunn

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg har ikke hatt/brukt min så lenge at behovet for rens har kommet ennå. :o) Er det to år siden jeg kjøpte den nå? Den er jo brukt bare halvparten av nettene siden da og knapt nok det. Dessuten er det så kaldt på det soverommet nå på denne tiden av året at det meste av midd og dingser fryser ihjel! *Hehe*

Hvor har du (dere) kjøpt ulldyne? Hvilket merke er det?

Ønsker meg en supertung ulldyne :o)

tzatziki1365380058

Vi har dobbeldyne, og kommer aldri til å bytte den bort!

Men jeg trenger ikke dyna pakket rundt meg, og sover med bena utenfor omtrent hele året. Og de sjeldne gangene det virkelig ER iskaldt, er da ikke noe bedre enn å krype inntil en varm kropp!!

Annonse

Gjest Shira :o)

Vi har. Jeg kan snu meg, ha en fot ut, gjøre som jeg vil, sambo bare ligger der han. Jeg søker varme når jeg vil ha det, har luft i mellom når jeg vil ha det. Ha ha, jeg bestemmer i senga ;o)

Hovedgrunnen til at jeg kjøpte den var vel at han er skikkelig kontaktsøkende, og kom under min enkle dyne hele tiden, og det blir for trangt for meg.

Gjest majas mamma

Vi har dobbeltdyne , og elsker det. Men må legge til at den er spesialsydd, 2,80 x 2,20. Syns det er deilig å krype inntill en varm kropp, men sover beste "alene". Og da er dyna stor nok til at vi begge kan pakke oss godt inn, uten noen glipper eller åpninger noe sted. Det eneste problemet er at min kjære pakker seg ekstra godt inn, spesielt i søvne, så hvis jeg er oppe på do en gang i løpet av natta, så har han pskket seg inn som en egyptisk mumie før jeg kommer tilbake. Så da må jeg hale og dra litt for å få min del tilbake. Når det gjelde sommerdyna har vi rett og slett sydd sammen to enkeltdyner.

Hvor har du (dere) kjøpt ulldyne? Hvilket merke er det?

Ønsker meg en supertung ulldyne :o)

Fra http://www.ullkorga.no/

Jeg er ekstremt frossenpinn og vi har det i grunnen litt for kaldt på soverommet så jeg har en termo-ulldyne + en tynn sommer-ulldyne nå om vinteren. :o) Koster flesk, men er absolutt verdt det!

Jeg er ekstremt frossenpinn og vi har det i grunnen litt for kaldt på soverommet så jeg har en termo-ulldyne + en tynn sommer-ulldyne nå om vinteren. :o) Koster flesk, men er absolutt verdt det!

Lillemus da :-) Du kan jo ikke kalle deg ekstremt frossenpinn!!!!!

Du ville jo ikke klare å gå inn på soverommet ditt du, hvis du var så frossen :-)

Min svigermor har 27 grader på rommet sitt ho, og ligger med dyne og tepper :-) Ho er frossen!

Annonse

Vi har dobbeltdyne, for vi liker å være nær hverandre. I stedet for å pakke dyna rundt meg (slik jeg pleier), så kryper jeg inntil sambo som er som en radiator ;)

Men jeg sover ofte med et pledd i tillegg til dyne, slik at jeg er varm til enhver tid. På tross av dette er jeg den store dynestjeleren og sambo vekker meg en del ganger ved å nappe hardt og irritert i dyna som da ligger halvveis utenfor senga på min side.

Gjest Dobbeltdyneelsker

Åh, det er deilig med dobbeltdyne! :-) Vi kjøpte vår første for 15 år siden, og har "forbannet" enkeltdyner de få gangene vi har brukt det siden.

Vi ligger definitivt ikke i skje hele natta, tvert imot ligger vi gjerne mer ut på kanten begge to (180 cm seng). Og vi har det kaldt på soverommet, men det med luft mellom er ikke noe problem. Det blir varmt nok allikevel, og det er ingen problem at det ene vil ha noe under beina/bak på ryggen/ett bein oppå osv.

Nå har vi ulldyne, dundyne og sommerdyne i dobbel størrelse, og låner bort den ene til gjesterommet.

Eneste kjipe med dobbeltdyne er at det svært sjelden er sengesett på tilbud, så det koster litt å fornye seg. Men det er jo til å leve med.

Vi har prøvd dobbeldyne en gang (på ferie), og det kommer aldri til å skje igjen.

Vi har også bytta ut rammemadrass (kontinental) med vanlig seng med to madrasser (felles overmadrass). Det har ført til at jeg sover mye bedre og ikke våkner hver gang gubben beveger seg.

Lillemus da :-) Du kan jo ikke kalle deg ekstremt frossenpinn!!!!!

Du ville jo ikke klare å gå inn på soverommet ditt du, hvis du var så frossen :-)

Min svigermor har 27 grader på rommet sitt ho, og ligger med dyne og tepper :-) Ho er frossen!

''Min svigermor har 27 grader på rommet sitt ho, og ligger med dyne og tepper :-) Ho er frossen!''

Da hadde jeg krepert! Jeg fatter ikke hvordan det går an å være så frossen, det var jo en her inne også som påsto hun hadde 30 grader på soverommet og sov med pysj og flere dyner og greier.

Jeg tror de må et stoffskifteproblem eller noe sånt som de ikke er klar over, for det der er ikke normalt.

''Min svigermor har 27 grader på rommet sitt ho, og ligger med dyne og tepper :-) Ho er frossen!''

Da hadde jeg krepert! Jeg fatter ikke hvordan det går an å være så frossen, det var jo en her inne også som påsto hun hadde 30 grader på soverommet og sov med pysj og flere dyner og greier.

Jeg tror de må et stoffskifteproblem eller noe sånt som de ikke er klar over, for det der er ikke normalt.

Helt enig :-)

Vi har det nok ikke riktig så kaldt på soverommet som du, men har vindu oppe det meste av vinteren.Ligger vel på litt under minus tenker jeg. Det har vært så kaldt der at ratiatorene frøys så vannet spruta da våren kom :-) Hadde ikke tenkt på å tømme for vann da vi sluttet å bruke de :-)

Takk :)

Jeg er også frossenpinn, og har jo ei skikkelig god og varm dyne, egentlig. MEN: den er jo så lett, så det skal jo ingenting til før det "trekker" fra sidene :o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...