Gå til innhold

Er de med høyest sosial status mest populære?

Anbefalte innlegg

Gjest SydenNå!
Skrevet

Grøsser over tanken. Det er som på barneskolen.

Skrevet

Ikke nødvendigvis, men folk som Spetalen ville aldri fått seg et nummer om det ikke var for pengene som igjen gir han en viss nyhetsverdi og kjendisstatus.

Skrevet

Ikke nødvendigvis, men folk som Spetalen ville aldri fått seg et nummer om det ikke var for pengene som igjen gir han en viss nyhetsverdi og kjendisstatus.

Enig. Utseendet og personlighet betyr svært lite, bare man har pæng. Mytji pæng.

Gjest Elextra
Skrevet

Spørs jo både hva du legger i "sosial status" og hva du legger i "popularitet".

Sosial status kan bety både penger og makt, men også at man nyter høy respekt i samfunnet, og det trenger ikke ha med makt eller penger å gjøre.

Og hva mener du med popularitet - at vedkommende har flest venner? Flest beundrere? Eller hva?

Gjest Elextra
Skrevet

Er ikke de to tingene de samme? Høy sosial status og popularitet.

Nuvel.

F.eks. glamourmodellene er vel populære, men nyter de egentlig så høy sosial status?

Gjest Elextra
Skrevet

De har vel høy sosial status for de som liker dem, dvs. de som er med på å gjøre dem populære?

For min del er de ikke populære, eller har høy sosial status...

''For min del er de ikke populære, eller har høy sosial status..''

Det er vel feil bruk av ordet populær, som betyr å være likt/avholdt av mange (avledet fra latin: populus).

Gjest høstløv
Skrevet

Neida, mer populære enn andre er de ikke, men det er mange som "slikker dem opp og ned af ryggen" som vi sier i Danmark

Skrevet

Enig i det, men samtidig tror jeg mange kvinner finner "sterke" menn sexy og Spetalen vil vel av mange karakteriseres som "sterk" fordi han har kommet seg opp og fram her i livet.

Intelligens er for meg mer sexy enn en fin kropp/et pent ansikt. Mannfolk tenker kanskje litt mer annerledes på det?

Skrevet

Enig i det, men samtidig tror jeg mange kvinner finner "sterke" menn sexy og Spetalen vil vel av mange karakteriseres som "sterk" fordi han har kommet seg opp og fram her i livet.

Intelligens er for meg mer sexy enn en fin kropp/et pent ansikt. Mannfolk tenker kanskje litt mer annerledes på det?

Hei,

Det er faktisk interessant, men etter likestilling (og da særlig at kvinner fikk økonomisk uavhengighet) så har "hva man ser etter" blitt langt likere mellom kjønnene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

I den lille byen jeg bor så er det en "klikk" av populære familier. Disse inkluderer "kjendiser", legefamilier (noen) og noen velstående.

Disse kjennetegnes ved at damene bruker klær fra samme butikk ;)

Ellers har jo folk venner, uansett status. Det kan kanskje virke som om like barn leker best da :)

Skrevet

I den lille byen jeg bor så er det en "klikk" av populære familier. Disse inkluderer "kjendiser", legefamilier (noen) og noen velstående.

Ellers har jo folk venner, uansett status. Det kan kanskje virke som om like barn leker best da :)

''Disse kjennetegnes ved at damene bruker klær fra samme butikk ;)''

Sikkert ikke Vero Moda *hehe*

Skrevet

''Det kan kanskje virke som om like barn leker best da :)''

Et velkjent fenomen:-)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

hehe... Høres ut som min lille by det der! Det er nok likt over hele landet. Skal en henge må på de samme tinga i fritid og ferier må en ha like råd. Det er vel derfor det blir slik, de som drar på harrytur til Sverige som ferie henger sammen, og de som tar en trip til Dubai og New York og slikt med jevne og korte mellomrom henger sammen.

Skrevet

''Disse kjennetegnes ved at damene bruker klær fra samme butikk ;)''

Sikkert ikke Vero Moda *hehe*

Nope :)

Skrevet

''Det kan kanskje virke som om like barn leker best da :)''

Et velkjent fenomen:-)

Jepp :)

Skrevet

hehe... Høres ut som min lille by det der! Det er nok likt over hele landet. Skal en henge må på de samme tinga i fritid og ferier må en ha like råd. Det er vel derfor det blir slik, de som drar på harrytur til Sverige som ferie henger sammen, og de som tar en trip til Dubai og New York og slikt med jevne og korte mellomrom henger sammen.

Nemlig :)

Men så har man dem som ikke er helt "lik", men som likevel er med i gjengen. Det finnes velstående som henger med mindre velstående, og de med dårligere råd som henger med "in-gjengen". Blir vel unntakene som bekrefter reglene :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...