Gå til innhold

PC fra Dell

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min familie kjøpte vi 2 identiske, dyre, Dellmaskiner. Disse maskinene kom med en neste dag fix garanti. Min maskin har gått feilfritt, den andre hostet og harket. Etter konsultasjon med support (inkludert) så sendte de en reparatør neste dag for å skifte deler. Vedkommende som har maskinen bor litt utenfor Dell sitt kjerneområde kan man si, så reparatøren kom med fly og drosje for å gjøre dette.

Maskinen ble ikke bedre, så etter en ny supportrunde (support sitter i Canada) så kom reparatøren tilbake og skiftet flere deler. Fly og drosje.

Maskinen ble ikke bedre, så support foreslo å bytte litt rundt på RAM brikkene. Da fikset den seg. Nye RAM brikker ble sendt og eieren skiftet disse selv. Maskinen har gått feilfritt siden.

Det hadde blitt billigere om Dell hadde sendt en ny PC pr post, men det er vanskelig å klage over den supporten de leverer.

Jeg har ikke noen betenkeligheter med å kjøpe en ny Dell, men jeg skal ha samme type support som jeg fikk da jeg kjøpte den jeg har nå.

Supporten til Dell ligger ikke i Canada men i Irland.

Skrevet

Hei,

Dell er sikkert en grei nok maskin, men det er såpass mye som er "annerledes" og spesielt, at det blir ofte mer komplisert.

Jeg ville valgt enten Toshiba eller Lenovo. Begge disse kommer meget bra ut i tester om pålitelighet, osv. Jeg har hatt Toshibaer (3-4 stykker, selvsagt) i bruk nærmest kontinuerlig siden 1996 (!) (slukker ikke om natten), og jeg har ikke hatt noen problemer med dem. De har vært på reise med meg i Afrika, Latin-Amerika, Asia og Europa.

Lenovo er også solid bygget.

Med vennlig hilsen

Har hatt både Toshiba og Lenovo. Men ingen av dem lever opp til forventningene innen kundeservice og rask behandling om der skulle være feil.

Etter mange maskiner ( har hatt endel oppgjennom årene ) er det kun Dell jeg har vært så fornøyd med til privatbruk at jeg kan "skryte den opp i skyene"

Gjest Shira :o)
Skrevet

Gjør erfaring i disse dager. Akkurat anskaffet en Dell Studio XPS16. Håper jeg slipper noe service ;)

Får satse på at du slipper det :o)

Skrevet

Jeg har bare positive erfaringer med Dell. Og den tjenesten de har Online utgjør en stor % av det jeg er fornøyd med. Slippe å vente i timesvis på å bli oppringt om man da blir det i det hele tatt for en liten "fille ting" og det gratis. Du kobler deg opp og får snakke (chatte) med en online og små problemer blir løst og de hjelper deg å finne de opplysninger du trenger for at de skal kunne hjelpe deg, foreta tester osv. Tommel opp for den tjensten.

De har dessuten bra kundeservice, de vet hva de snakker om når du snakker med dem, de fordummer deg ikke om du ikke kan nok.

Alt i alt, er Dell noe jeg anbefaler til alle, da maskinene deres er overmåte bra for de prisene de operer med.

Chatting er jeg god på, så det var absolut pluss! Var ikke klar over den tjemesten, jeg har ikke kikket så veldig nøye enda.

Jeg må nemlig ha litt hjelp av sambo for å plukke ut en pc til meg, jeg er blånn så det holder jeg, og han har visstnok et liv an i forhold til meg, så han har ikke hatt tid *prøver og være snurt* ;o)

Skrevet

Har hatt både Toshiba og Lenovo. Men ingen av dem lever opp til forventningene innen kundeservice og rask behandling om der skulle være feil.

Etter mange maskiner ( har hatt endel oppgjennom årene ) er det kun Dell jeg har vært så fornøyd med til privatbruk at jeg kan "skryte den opp i skyene"

Hei,

Jeg har hatt Toshiba kontinuerlig i snart 15 år, og har brukt dem *tungt* og reist veldig mye med dem. Den eneste gangen jeg har trengt verksted var en hengsel i lokket som ble treg, og den ble skiftet samme dag. Det er meget bra for 15 år med 3-4 forskjellige maskiner.

Jeg har gjort reinstallasjon på DELL for andre; greit nok, men det virker som om de har mange "egne" løsinger.

Med vennlig hilsen

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1265210239' post='4299844]

Vi har en Lenovomaskin i hus allerede, super maskin! Jeg vil ha egen, som ikke trenger takler så mye, surfing, tekstbehandling o.l. Så jeg ønsker meg derfor litt annerledes design, Lenovo er litt traust i design ;o)

Toshiba kan jeg kikke på. Takk for svar :o)

Lenovo gjør seg fint som mursten! ;-)

De har noen nye modeller, inkl. noen som minner litt mindre om mursten!

En annen ting, hvis du reiser en del, er å få en PC med et innebygget 3G-modem (i motsetning til å ha det i en USB-stick som stikker ut). Jeg har en liten Nett-PC med det, og det er utrolig praktisk når man er utenomhus. Så utrolig nyttig og praktisk.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Lenovo gjør seg fint som mursten! ;-)

De har noen nye modeller, inkl. noen som minner litt mindre om mursten!

En annen ting, hvis du reiser en del, er å få en PC med et innebygget 3G-modem (i motsetning til å ha det i en USB-stick som stikker ut). Jeg har en liten Nett-PC med det, og det er utrolig praktisk når man er utenomhus. Så utrolig nyttig og praktisk.

Med vennlig hilsen

Jeg pleier og si at jeg har våpen i hus dersom jeg skulle trenge det ;o)

Jeg har miniPC, som jeg ta med meg på tur, så denne skal jeg bare ha hjemme, den skal egentlig bare fungere som ren hygge for meg. Så lenge jeg kan ha musikk, bruke den til forum, surfe, og ikke minst skrive alle de (forbaska ;o) ) norskstilene mine, så klarer jeg meg.

Jeg liker ikke å skrive og surfe for lenge på minipcen.

Skrevet

Supporten til Dell ligger ikke i Canada men i Irland.

Jeg tror det er litt hipp som happ hvor du havner når du ringer, eventuellt så har de lagt om litt. De sa opp en hel haug folk for et par år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...