Gå til innhold

Hundeeiere: Kaller dere dere selv for mamma?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er vi mor og far:) Men det ropes ikke ut utendørs da. Da er det "kom her" :)

Gjest grillspyd
Skrevet

ja, jeg kaller meg "mamma" for hunden min. Og mannen min er "pappa". :-)

Gjest grillspyd
Skrevet

Ja...eller nei..

Altså hvis jeg står på trappa for å rope han til døra roper jeg jo ikke "kom til mamma". Som regel trenger jeg ikke si noe, men gjør jeg det, er det kort og greit "kom"

Ved innkalling ellers er det "Oliver kom" eller en kort plystrelyd.

Men i lek, som finn den og den, er det mamma og pappa som gjelder, men ikke søster når det gjelder datteren, da går det på navn.

Og i kosestunder er det "gutten til mamman sin" Hva er det for noe liksom? Gutten til mamman sin? Men han blir lykkelig da, så det får gå.

Ellers så er det strengt forbudt å sleike, enten det er hender eller ansikt. Det er etter mitt syn ekkelt. Jeg vet nemlig at han ikke bruker klut når han vasker seg:-)

''Ellers så er det strengt forbudt å sleike, enten det er hender eller ansikt. Det er etter mitt syn ekkelt. Jeg vet nemlig at han ikke bruker klut når han vasker seg:-)''

Helt enig i at sleiking er ekkelt, men det er da tross alt hundens måte å vise kjærlighet og hengivenhet på og da synes jeg den skal få lov til det. Det er jo bare til å vaske hender og evt ansikt etterpå.

Å nekte hunden i å slikke føler jeg er å frarøve dens "hundelighet".

Skrevet

''Ellers så er det strengt forbudt å sleike, enten det er hender eller ansikt. Det er etter mitt syn ekkelt. Jeg vet nemlig at han ikke bruker klut når han vasker seg:-)''

Helt enig i at sleiking er ekkelt, men det er da tross alt hundens måte å vise kjærlighet og hengivenhet på og da synes jeg den skal få lov til det. Det er jo bare til å vaske hender og evt ansikt etterpå.

Å nekte hunden i å slikke føler jeg er å frarøve dens "hundelighet".

Joda, jeg er klar over det. Hunder hilser på hverandre med bl.a sleiking i munnviker.

Men nå er ikke jeg en hund, og sleiker ikke mennesker når vi møtes.

Det gjør så klart hunden når han møter sine frender, men han gjør ikke det med mennesker.

Jeg tar ikke fra han det faktum at han er en hund, jeg lar han på alle måter være hund, med litt regler å forholde seg til.

Om jeg nå hadde syntes sleiking var ok, og latt han gjøre det, tror jeg vi hadde møtt på mye skepsis, vi møter tross alt masse mennesker på vår vei, ikke bare hunder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...