Gå til innhold

Usunn livsstil -so what?

Gjest lei av andre skal bestemme over meg

Anbefalte innlegg

Gjest lei av andre skal bestemme over meg
Skrevet

Hva er problemet, liksom? All den skrikingen om fedme og røyking, osv. Er ikke livskvalitet bedre enn livkvantitet?

For meg er det ikke om å gjøre å være her på jorden lengst mulig, men å ha det godt mens jeg er her. Så jeg røyker og spiser det jeg vil. Skulle da bare mangle!

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• Colette

6

• Glimtipper

5

• morsan

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ville garantert hatt dårlig livskvalitet dersom jeg røykte mye og var overvektig, men folk er sikkert forskjellige :)

Skrevet

Kjipt om de 20 siste årene går kun til sykdom og smerter da... :0/

Skrevet

Jeg har det godt når jeg spiser sunt og kroppen min har det bra.

Skrevet

Hvem er det som bestemmer over deg, da?

Bortsett fra generelle regler som begrenser stedene man kan røyke og drikke på, og tidspunktene man kan kjøpe alkohol på, så er det jo ingen andre enn deg selv som kan bestemme om du skal røyke eller ikke?

Skrevet

Jeg ville garantert hatt dårlig livskvalitet dersom jeg røykte mye og var overvektig, men folk er sikkert forskjellige :)

''Jeg ville garantert hatt dårlig livskvalitet dersom jeg røykte mye og var overvektig,''

Hva mener du med "overvektig" da? Etter BMI-systemet defineres enhver med bmi over 25 som overvektig.

Skrevet

Kjør på. Livskvalitet må jo defineres av den enkelte. Problemet er eventuelt at det du forbinder med livskvalitet nå vil kunne gi deg noen riktig kjipe siste år.

Det er ris bak alle speil :o)

Skrevet

Livskvalitet defineres av den det gjelder.

For noen handler det om å være frisk lengst mulig, og føle at kroppen fungerer.

For andre handler det om å nyte det livet har å tilby i dag. Man vet aldri hva som skjer i morgen.

Gjest høstløv
Skrevet

Og den dagen du trenger legehjelp, skriker du opp over hvor dårlig det norske helsevesen er!

Skrevet

Du har da all mulig rett til å bestemme dette selv, men jeg skjønner likevel at man ønsker at flest mulig skal være sunnest mulig, med tanke på omkostninger samfunnet har i forhold til livsstilssykdommer som en usunn livsstil fører med seg.

Men som sagt; det er til syvende og sist du selv som bestemmer. At du lar deg provosere over "sunnhetshysteriet" er dessverre bare din egen feil, ingen andres...

Gjest firepile
Skrevet

''Hva er problemet, liksom?''

Det hadde utelukkende vært ditt eget problem hvis vi hadde hatt et privat helsevesen. Men da vi har et offentlig helsevesen finansiert av fellesskapet, og usunn livsstill normalt fører til flere helseplager, får du finne deg i at man forsøker å holde kostnadene nede.

''Så jeg røyker og spiser det jeg vil. Skulle da bare mangle!''

Ingen som nekter deg det.

Skrevet

''Jeg ville garantert hatt dårlig livskvalitet dersom jeg røykte mye og var overvektig,''

Hva mener du med "overvektig" da? Etter BMI-systemet defineres enhver med bmi over 25 som overvektig.

Men BMI er jo bare en pekepinn.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor man skal bruke sånt for å sjekke om man er overvektig eller ikke. Det ser man vel ganske fort i speilet?

Skrevet

Så det å puste og pese i oppoverbakker er mer livskvalitet enn ikke?

Tenker du hadde det fælt som 12 åring.

Det eneste positive med røyking er at myggen holder seg litt unna.

Skrevet

Selvfølgelig kan du gjøre som du vil. Men med den holdningen der, så håper jeg du ikke har barn.

Skrevet

You GO girl!

Å være feit røyker har alltid vært pop!

Og alle vet jo at feite, røykende mennesker i dårlig form med et elendig kosthold er de lykkeligste.

Skrevet

Og alle vet jo at feite, røykende mennesker i dårlig form med et elendig kosthold er de lykkeligste.

Du har skjønt det.

Skrevet

Selvfølgelig! De er så avslappa! Åh, så avslappa!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...