Gå til innhold

Hvilken reseptfri salve fungerer best mot eksem?

Anbefalte innlegg

Agata1365381002
Skrevet

Hei!

Når det blir kaldt og tørt i været hender det at jeg får eksem oppå overarmene og i armkroken. Det begynner som tørr hud og utvikler seg til eksem. Nå er det blitt mye og jeg føler ikke at hydrokortison fungerer så godt lengre.

Legetime er bare å glemme (lang ventetid), så jeg tyr til dere med spørsmål: Hvilken reseptfri krem eller salve fungerer best mot tørr og flassende eksemhud på armene? Kom med tips!

Gjest høstløv
Skrevet

Apobase fungerer fint på eksemen til barnebarnet. Men eksemet h*n har er så ille at det danner seg åpne sår ved armkroken og rundt håndleddene.

Gjest MayLynn
Skrevet

Har ei datter med atopisk eksem, vi bruker Aderma fuktighets krem. Syns det er den aller beste.

candyqueen_83
Skrevet

Agrosan fra helsekost. Hvis det kun er eksem passer den grønne, har du sår i tillegg kan du bruke den gule.

Gjest - Ingoen -
Skrevet

Apobase fungerer fint på eksemen til barnebarnet. Men eksemet h*n har er så ille at det danner seg åpne sår ved armkroken og rundt håndleddene.

Jeg prøvde Unguentum (?) salve, fikk anbefalt av legen. Dette fungerte ikke.

Så fikk jeg tips om Ceridal ( sånn kuldekrem-lignende salve). Den er veldig feit, uten parfyme osv, selvsagt. Denne er helt super på guttungens tørre eksemhus i albu, kne om ansiktet. Han har ikke åpne sår, jeg klarer å holde eksemet i sjakk med Ceridal.

En gang prøvde jeg å smøre meg selv på tørre legger med denne for å få mykere hud. Da endte jeg opp med å gå rundt klissete i 2-3 døgn, fettet trakk ikke inn i huden ;-) . Men guttungens hud har tydeligvis behov for mye fett for å holde seg smidig.

Skrevet

Aderma exomega, fra apoteket. Fjernet hele eksemet til både vesla og søskenbarnet hennes.

Gjest Ditte Nitter
Skrevet

Aderma exomega, fra apoteket. Fjernet hele eksemet til både vesla og søskenbarnet hennes.

Enig i Aderma exomega, også er Decubal god. Den er litt billigere, men lukter litt søtt syns jeg.

Skrevet

Har du prøvd HTH eller A-creme.

8-hour creme fra Elisabeth Arden?

Den gode gamle Spenol?

Skrevet

Jeg blir også sånn som deg - spesielt nå på vinteren, og det eneste som fungerer på meg er Hemp hand protector fra BodyShop... Denne finnes også som bodybutter og ansiktskrem :) (Noe jeg skal avgårde å kjøpe i morgen, da det har gått hardt utover håndkremen min om dagen!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...