Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Skjønne vesener
Skrevet

1. Har dere forsikret katten?

Nei

2. Har dere halsbånd?

Ja, med refleks og navn og telefonnummer. Katten er veldig glad i båndet sitt (bjeller og sånt er tatt av)

3. Dyrlegen:

Vi drar kun til dyrlegen hvis det feiler katten noe

4. Mat

Han får tørrfor fra butikken, hva heter det igjen da, det i rosa pose. Han elsker det. Liker kun de små boksene med mousè så de får han også. Tørrforet står fremme hele tiden sammen med vannet og han får smake menneskemat omtrent hver dag.

Han liker rent kjøtt men er ikke så glad i pølse

5. Lys på om natten:

Katten vår går rundt i hele huset. Han sover på en saccosekk inne hos meg på natten og der er det nesten mørkt. Døren står med ei glippe mot gangen med lys. Nedover i huset er det alltid litt lys på. Han har katteluke og vimser rundt som han vil på natten. Men som sakt så finner jeg ham gjerne sovende på saccosekken ved siden av sengen min alle de ganger jeg våkner på natten eller når jeg står opp om morgenen. Både han og hunden ser ut til å ville ligge nær matmor på natten, så bruker han heller dagen når vi er på jobb til å leke og jakte og styre og mase :)

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

21

• Katt-ja

3

• Dorthe

2

• Liliaceae

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Kattemamman
Skrevet

rått egg, du, ikke verst:-)

Det med lyset begynte vi med da vi var usikker på hvordan pusen ville reagere i nytt hjem, ettersom vi ikke kjenner hennes forhistorie. Og så tenker vi at nå er hun vel vant til at dett er på...;-) Men ei lita 40w's pære i et stort hus med tre etasjer gir jo ikke mye lys, da:-) Mange har jo på litt lys i huset også uten husdyr.

Rått egg er suverent for pelsen til kattene. :-)

Gjest Niccola
Skrevet

Har ikke katt lenger nå, men kan jo svare likevel :-)

Nei

(2. Har dere halsbånd? Nei, den ville ikke ut.)

3. Dyrlegen:

Ingen rutinesjekk er nødvendig.

4. Mat Den fikk fôr fra dyrlegen. Men elsket også leverpostei, makrell i tomat og potetskrell! Fikk smake på kjøtt og fisk. Obs - de skal ikke ha noe særlig tunfisk på boks siden det inneholder altfor mye salt.

5. Lys på om natten: Den bodde på badet om natten med vindu. Men ellers ville jeg kanskje latt et lite lys stå på, ja.

Heldige dere som kan ha pus! Savner det.

Skrevet

Nei

3. Dyrlegen:

4. Mat Den fikk fôr fra dyrlegen. Men elsket også leverpostei, makrell i tomat og potetskrell! Fikk smake på kjøtt og fisk. Obs - de skal ikke ha noe særlig tunfisk på boks siden det inneholder altfor mye salt.

5. Lys på om natten: Den bodde på badet om natten med vindu. Men ellers ville jeg kanskje latt et lite lys stå på, ja.

Potetskrell???

Gjest Niccola
Skrevet

Potetskrell???

He he, ja, han sto på to bein ved matbordet for å få potetskrellet når vi spiste middag :-)

Skrevet

He he, ja, han sto på to bein ved matbordet for å få potetskrellet når vi spiste middag :-)

Pus(sig) ;-)

Gjest honnicorn
Skrevet

Vår katt liker mais og paprika og leverpostei. Og liker nok alt den kunne fått tak i, den virker veldig sulten på det vi spiser. Men gir den nesten bare tørrfor pga da er magen i orden, iallefall.

Gjest usynlig anonym
Skrevet

''1. Har dere forsikret katten? ''

Nei, men burde kanskje ha gjort...

''2. Har dere halsbånd? ''

Nei

''3. Dyrlegen: ''

En gang i året for vaksine og årlig sjekk. Ellers stort sett hver gang han har skadet seg på et eller anne vis, hvilket i grunn er litt for ofte. Sist gang var de for å operere bort en byll (eller aller siste gangen var vel fo å a stingene etter operasjonen)

''4. Mat ''

Slankefor (tørrfor) fra dyrlegen sirlig posjonert ut tre ganger om dagen. Ingenting annet. Han liker alt, og mister jeg en knekkebrødbit på gulvet så går han løs på den også.

''5. Lys på om natten:''

Nei, ikke sånn for kattens skyld. Han går forøvrig rundt omkring hvor han vil.

Skrevet

''1. Har dere forsikret katten?''

Nei

''2. Har dere halsbånd?''

Ja, han har med navnelapp - heldigvis, for jeg har hentet ham hjem fra boligfelt på andre siden av byen, kino'n, pizzarestauranten og Hi-Fi-klubben, og en gang satt han plutselig utenfor hos moren min på andre siden av by'n.

Vanvittig dårlig stedsans på den katta.

''3. Dyrlegen:Hvor ofte tar dere med katten til rutineundersøkelse?''

han er hos vetrinær en gang i året. Første året var han vel først en gang som liten kattunge for vaksiner, så ble han sterilisert, og så ble halen hans overkjørt så han måtte sjekkes.

''4. Mat''

han får Iams tørrfor, pluss "lapskaus" en gang innimellom. Ikke noe menneskemat.

''5. Lys på om natten:'''

Han har ikke lys på om natta, han er jo en katt!

Gjest vivalabom
Skrevet

Jeg har ikke katt nå, men kan si noe om en katt jeg hadde.

Den elsket tran :)

Jeg helte litt tran på gulvet, og den slikket det glupsk i seg.

En annen katt (ikke min) elsket fersk kokt fisk og ville omtrent kun ha det, litt bortskjemt med andre ord. En ganske feit katt ;-)

Og tunfisk, mmmm alle katter jeg har hatt elsket tunfisk.

men jeg ga dem stort sett mest tørrfor, av og til boksemat for å skjemme dem vekk

og tunfisk, leverpostei osv.

men viktig å unngå mat som er for mye saltet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

En annen katt (ikke min) elsket fersk kokt fisk og ville omtrent kun ha det, litt bortskjemt med andre ord. En ganske feit katt ;-)

men jeg ga dem stort sett mest tørrfor, av og til boksemat for å skjemme dem vekk

Da jeg var nesten tenåring, pleide jeg kjøpe torskefilet og koke til katta.

Dette helt til min mor oppdaget det....Da ble det stopp på torskefilet til katta.

Skrevet

Nei

2. Har dere halsbånd?

Ja, med refleks og navn og telefonnummer. Katten er veldig glad i båndet sitt (bjeller og sånt er tatt av)

3. Dyrlegen:

Vi drar kun til dyrlegen hvis det feiler katten noe

4. Mat

Han får tørrfor fra butikken, hva heter det igjen da, det i rosa pose. Han elsker det. Liker kun de små boksene med mousè så de får han også. Tørrforet står fremme hele tiden sammen med vannet og han får smake menneskemat omtrent hver dag.

Han liker rent kjøtt men er ikke så glad i pølse

5. Lys på om natten:

Katten vår går rundt i hele huset. Han sover på en saccosekk inne hos meg på natten og der er det nesten mørkt. Døren står med ei glippe mot gangen med lys. Nedover i huset er det alltid litt lys på. Han har katteluke og vimser rundt som han vil på natten. Men som sakt så finner jeg ham gjerne sovende på saccosekken ved siden av sengen min alle de ganger jeg våkner på natten eller når jeg står opp om morgenen. Både han og hunden ser ut til å ville ligge nær matmor på natten, så bruker han heller dagen når vi er på jobb til å leke og jakte og styre og mase :)

''(bjeller og sånt er tatt av)''

Samme her! Det halsbåndet jeg helst ville ha, hadde en slik bjelle som hang og dingla. Vi gjorde kort prosess og fjernet den med tang :-)

Skrevet

Nei

3. Dyrlegen:

¨''Heldige dere som kan ha pus! ''

Ja, det er enda hyggeligere enn jeg hadde trodd på forhånd :-)

Skrevet

Vår katt liker mais og paprika og leverpostei. Og liker nok alt den kunne fått tak i, den virker veldig sulten på det vi spiser. Men gir den nesten bare tørrfor pga da er magen i orden, iallefall.

Oi, mais og paprika var spesielt:-) har hørt om en katt som elsket agurk.

Vi har ikke prøvd så mye spesielt, men hun har ikke villet ha leverpostei, ost eller egg ihvertfall:-)

Menn her om dagen fanget hun opp en liten cheerio som falt på gulvet, og den knasket hun i seg.

Skrevet

''1. Har dere forsikret katten? ''

Nei, men burde kanskje ha gjort...

''2. Har dere halsbånd? ''

Nei

''3. Dyrlegen: ''

En gang i året for vaksine og årlig sjekk. Ellers stort sett hver gang han har skadet seg på et eller anne vis, hvilket i grunn er litt for ofte. Sist gang var de for å operere bort en byll (eller aller siste gangen var vel fo å a stingene etter operasjonen)

''4. Mat ''

Slankefor (tørrfor) fra dyrlegen sirlig posjonert ut tre ganger om dagen. Ingenting annet. Han liker alt, og mister jeg en knekkebrødbit på gulvet så går han løs på den også.

''5. Lys på om natten:''

Nei, ikke sånn for kattens skyld. Han går forøvrig rundt omkring hvor han vil.

''Ellers stort sett hver gang han har skadet seg på et eller anne vis, hvilket i grunn er litt for ofte. ''

Uff, da, stakkars pus!

Skrevet

''1. Har dere forsikret katten?''

Nei

''2. Har dere halsbånd?''

Ja, han har med navnelapp - heldigvis, for jeg har hentet ham hjem fra boligfelt på andre siden av byen, kino'n, pizzarestauranten og Hi-Fi-klubben, og en gang satt han plutselig utenfor hos moren min på andre siden av by'n.

Vanvittig dårlig stedsans på den katta.

''3. Dyrlegen:Hvor ofte tar dere med katten til rutineundersøkelse?''

han er hos vetrinær en gang i året. Første året var han vel først en gang som liten kattunge for vaksiner, så ble han sterilisert, og så ble halen hans overkjørt så han måtte sjekkes.

''4. Mat''

han får Iams tørrfor, pluss "lapskaus" en gang innimellom. Ikke noe menneskemat.

''5. Lys på om natten:'''

Han har ikke lys på om natta, han er jo en katt!

''for jeg har hentet ham hjem fra boligfelt på andre siden av byen, kino'n, pizzarestauranten og Hi-Fi-klubben, og en gang satt han plutselig utenfor hos moren min på andre siden av by'n. Vanvittig dårlig stedsans på den katta.''

*fnis* Skal si det finnes mange personligheter på disse pusene:-)

Nå kan jo vår pus bli mer 'på farten' når det blir vår. Hitil har nok snøen hindret henne en del. Jeg tror nesten ikke hun har vært utenfor tomta ennå. Det vil si - hun var ute i ca 2,5 time i ett strekk på det meste, men jeg mistenker at hun befant seg under terrassen, der hvor det ikke er snø...;-)

Ellers har jeg hørt at hannkatter, også de kastrerte, lettere labber langt av gårde enn hunnkatter, men jeg vet ikke om det er sant.

Skrevet

Oi, tran rett på gulvet - det måtte da bli litt styr å vaske bort fettflekken?

Gjest Skjønne vesener
Skrevet

''(bjeller og sånt er tatt av)''

Samme her! Det halsbåndet jeg helst ville ha, hadde en slik bjelle som hang og dingla. Vi gjorde kort prosess og fjernet den med tang :-)

Fant et nytt fint her forleden. Refleks rundt hele. Så er det en "flik" som sitter knappet fast i båndet, når en tar opp den så er det plass til å skrive telefonnummer på. Skikkelig fint bånd :)

Alle bånda han har hatt har vært kjøpt med bjeller på, ingen hokus pokus å knipe de av :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...