Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest usynlig anonym
Skrevet

''Ellers stort sett hver gang han har skadet seg på et eller anne vis, hvilket i grunn er litt for ofte. ''

Uff, da, stakkars pus!

''Uff, da, stakkars pus!''

Ja, helt enig. Eller jeg mistenker at det er fordi han sloss (veterinæren har trodd at noe var bittskader i alle fall) men jeg skjønner ikke hvorfor. Han er kastrert og hele pakka. Sikkert de andre slemme kattene som ypper seg, og da må han jo ta igjen :)

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

21

• Katt-ja

3

• Dorthe

2

• Liliaceae

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fant et nytt fint her forleden. Refleks rundt hele. Så er det en "flik" som sitter knappet fast i båndet, når en tar opp den så er det plass til å skrive telefonnummer på. Skikkelig fint bånd :)

Alle bånda han har hatt har vært kjøpt med bjeller på, ingen hokus pokus å knipe de av :)

Hørtes ut som et smart halsbånd. Det som pusen vår har på seg, har også refleks hele veien rundt, men ikke slik flik som du snakker om. Jeg har skrevet tlf nr på innsiden med tusj.

Gjest Skjønne vesener
Skrevet

Hørtes ut som et smart halsbånd. Det som pusen vår har på seg, har også refleks hele veien rundt, men ikke slik flik som du snakker om. Jeg har skrevet tlf nr på innsiden med tusj.

Ja, ille koselig bånd. På den fliken som også er festet med søt liten sort trykknapp så står det "belong to" også :)

Problemet mitt er at alle bånd jeg kjøper er slike som skal dra seg ut når han sitter fast, og det er jo toppers. Men de detter av undervegs, finner de løse rundt omkring i huset.

Derfor jeg kjøper opp en del i slengen.

Tips? :)

Skrevet

Vi har ikke katt nå, men hadde tidligere i mange år.

''1. Har dere forsikret katten? ''

Vi forsikret ikke katten, nei.

''2. Har dere halsbånd?''

Såvidt jeg husker hadde vi ikke det. På den tiden var ikke det vanlig.

''3. Dyrlegen:

Hvor ofte tar dere med katten til rutineundersøkelse? Vi har fått beskjed om at katten ikke trenger ny vaksine før desember 2010 - er det noe poeng med rutinemessig dyrlegebesøk før den tid?''

Kun en gang i året mener jeg katten ble tatt med til dyrlegen fast. Da fikk den det den trengte av vaksiner. Fikk også ormkur jevnlig. Ellers var katten hos dyrlegen etter at den hadde fått skader etter slossing.

''4. Mat

Her kjører vi løpet med kattemat fra dyrebutikken (tørrfor framme hele tiden + våtfor én gang om dagen), men i hvilken grad lar du katten din få smake på “vanlig” mat, altså menneskemat? Fortell gjerne om sære ting som katten din liker :-)''

Vår katt fikk primært tørrfor, pga mage og tenner. De får lett tannsten av våtfor mener jeg å ha blitt fortalt.. Ellers fikk den fiskerester, leverpostei og en skvett melk i blant.

''5. Lys på om natten:

Har dere det? Katter ser jo godt, men vi har likevel latt én liten 40W-lampe stå på i det rommet der mat, vann og do er - just in case...''

Hadde aldri lys på om natten, katten holdt seg stort sett i ro om natten, men om den ville rusle rundt i huset gjorde den jo det. Manglende lys har aldri vært et problem, de har jo svært godt mørkesyn.

Det er veldig koselig med katt, da. Savner den tiden! Alltid en som satt og ventet utenfor huset da jeg kom hjem :-)

Gjest vivalabom
Skrevet

Oi, tran rett på gulvet - det måtte da bli litt styr å vaske bort fettflekken?

For å si det sånn var jeg liten den gangen, så jeg dret vel i det :) men katten sleika opp rubbel og rake, så det ble ikke mye tran igjen for å si det sånn :)

Skrevet

Jeg har ikke katt nå, men kan si noe om en katt jeg hadde.

Den elsket tran :)

Jeg helte litt tran på gulvet, og den slikket det glupsk i seg.

En annen katt (ikke min) elsket fersk kokt fisk og ville omtrent kun ha det, litt bortskjemt med andre ord. En ganske feit katt ;-)

Og tunfisk, mmmm alle katter jeg har hatt elsket tunfisk.

men jeg ga dem stort sett mest tørrfor, av og til boksemat for å skjemme dem vekk

og tunfisk, leverpostei osv.

men viktig å unngå mat som er for mye saltet.

Tunfisk i boks er egentlig alt for salt for katter (men ja - de elsker det).

Annonse

Skrevet

Vi har ikke katt nå, men hadde tidligere i mange år.

''1. Har dere forsikret katten? ''

Vi forsikret ikke katten, nei.

''2. Har dere halsbånd?''

Såvidt jeg husker hadde vi ikke det. På den tiden var ikke det vanlig.

''3. Dyrlegen:

Hvor ofte tar dere med katten til rutineundersøkelse? Vi har fått beskjed om at katten ikke trenger ny vaksine før desember 2010 - er det noe poeng med rutinemessig dyrlegebesøk før den tid?''

Kun en gang i året mener jeg katten ble tatt med til dyrlegen fast. Da fikk den det den trengte av vaksiner. Fikk også ormkur jevnlig. Ellers var katten hos dyrlegen etter at den hadde fått skader etter slossing.

''4. Mat

Her kjører vi løpet med kattemat fra dyrebutikken (tørrfor framme hele tiden + våtfor én gang om dagen), men i hvilken grad lar du katten din få smake på “vanlig” mat, altså menneskemat? Fortell gjerne om sære ting som katten din liker :-)''

Vår katt fikk primært tørrfor, pga mage og tenner. De får lett tannsten av våtfor mener jeg å ha blitt fortalt.. Ellers fikk den fiskerester, leverpostei og en skvett melk i blant.

''5. Lys på om natten:

Har dere det? Katter ser jo godt, men vi har likevel latt én liten 40W-lampe stå på i det rommet der mat, vann og do er - just in case...''

Hadde aldri lys på om natten, katten holdt seg stort sett i ro om natten, men om den ville rusle rundt i huset gjorde den jo det. Manglende lys har aldri vært et problem, de har jo svært godt mørkesyn.

Det er veldig koselig med katt, da. Savner den tiden! Alltid en som satt og ventet utenfor huset da jeg kom hjem :-)

Her venter pusen inne, men hun står parat rett innenfør døra når vi er ferdige i gangen:-) Og når vi hilser begynner hun å strekke seg så lang hun er - lurer på om det er en måte å gjøre seg til for oss på?

Skrevet

For å si det sånn var jeg liten den gangen, så jeg dret vel i det :) men katten sleika opp rubbel og rake, så det ble ikke mye tran igjen for å si det sånn :)

*knis* Skal ikke gi dette tipset til junior!!

Skrevet

Ja, ille koselig bånd. På den fliken som også er festet med søt liten sort trykknapp så står det "belong to" også :)

Problemet mitt er at alle bånd jeg kjøper er slike som skal dra seg ut når han sitter fast, og det er jo toppers. Men de detter av undervegs, finner de løse rundt omkring i huset.

Tips? :)

''På den fliken som også er festet med søt liten sort trykknapp så står det "belong to" også :)''

*snufs*

''Problemet mitt er at alle bånd jeg kjøper er slike som skal dra seg ut når han sitter fast, og det er jo toppers. Men de detter av undervegs, finner de løse rundt omkring i huset.

Tips? :)''

Nei, dessverre. Her har båndet bare gått av én gang, og da helt. Vi hadde festet det alt for løst slik at katta klarte å klø det av seg;-) Nå er de fortsatt løst, men ikke nok til å tre hele hodet ut uten at klikkeanordningen må opp først.

Skrevet

Her venter pusen inne, men hun står parat rett innenfør døra når vi er ferdige i gangen:-) Og når vi hilser begynner hun å strekke seg så lang hun er - lurer på om det er en måte å gjøre seg til for oss på?

Ja, det tror jeg så absolutt!

Katten er jo et intelligent dyr som kan være beregnende og ganske slu til tider ;-)

Katten vår spilte gjerne litt fornærmet noen timer når vi hadde vært bortreist og han hadde fått mat og stell av nabo eller venner av oss.

Og når vi var ute og jobbet i hagen, spilte han overlegen og kom aldri bort for å kose og få klapp. Da var han den tøffeste katten i gata og måtte holde orden på territoriet sitt!

Hendte han gjorde ting han visste han ikke fikk lov til (gå på bordet hvis maten stod ubevoktet et øyeblikk) og selv om det var tydelige spor etter han på bordet, latet han selvsagt som ingenting og spilte litt fornærmet når vi snakket til han.

Skrevet

Ja, det tror jeg så absolutt!

Katten er jo et intelligent dyr som kan være beregnende og ganske slu til tider ;-)

Katten vår spilte gjerne litt fornærmet noen timer når vi hadde vært bortreist og han hadde fått mat og stell av nabo eller venner av oss.

Og når vi var ute og jobbet i hagen, spilte han overlegen og kom aldri bort for å kose og få klapp. Da var han den tøffeste katten i gata og måtte holde orden på territoriet sitt!

Hendte han gjorde ting han visste han ikke fikk lov til (gå på bordet hvis maten stod ubevoktet et øyeblikk) og selv om det var tydelige spor etter han på bordet, latet han selvsagt som ingenting og spilte litt fornærmet når vi snakket til han.

He he... de er nå artige da:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...