Gå til innhold

eksem og sår på hender når jeg arbeider

Anbefalte innlegg

Gjest Sangsoo

Hei! Jeg er en mann som jobber som rørlegger. Har seborre i hodebunn og ansikt som blusser opp måndelig og spesielt under stress. Jobber som rørlegger det 12 året nå og har utviklet sår på begge hender som sprekker hele tiden. Det flakker av hud og begynner etterhvert å blø. Smører ofte hendene med krem fra apotek og må ha plaster på om natten. Da smører jeg sårene med bacimucin eller vitapan. Jeg bruker ellers ingen parfymerte produkter i såpe eller annet. Dette er problematisk for meg ettersom at det er vanskelig å jobbe med hansker når du er rørlegger. Eksemet/sårene forsvinner alltid når jeg har ferie. Lurer på om dette kan være allergi mot metaller som finnes i rørene som vi jobber med daglig. Har vært hos hudspesialist og til solstråle behandlig på universitetsykehus. Det hjelper med sollys og ferie, men vet ikke om det er pga sola eller pga at jeg er borte fra jobben. Det begynner å bli riktig ille nå og jeg har problemer med å skrelle frukt og det svir hele dagen. Min arbeidsgiver er lite tolerang og er ufin mot meg når jeg har tidligere vært sykemeldt. Det er gått så langt at jeg vurderer at jeg må bytte jobb, men har ingen annen utdannelse enn rørfagbrevet. Har fått time hos fastlege og skal diskuter med henne angående omskolering. Har også itillegg vært under behandling av yrkesskade i albue og har vært 6 mnd sykemeldt m behandling i år 2007. Dette ble bedre og jeg har jobbet 100% siden da, med 14 dagers sykemelding når smertene har vært verst. Ble da behandlet med orudis, nsaids som ikke har hjulpet. 2 kortisonsprøyter har heller ikke hjulpet. men kjenner at det begynner å bli verre i armen og eksemet forblir et problem og at min karrire som rørlegger kanskje er forbi. Jeg tør såvidt være borte fra jobben nå ettersom min sjef er meget kontrollerende og lite imøtekommende. MVH sliten rørlegger

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...