Gå til innhold

Et pent etasje-fat. Er dette lurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, ikke?

Jeg har kjempe lyst på det. Koslig å dekke bordet til frokost.

Men ikke middag da, det er det for dyrt til. :0)

Vi hadde påskeservise fra Firkløveren (tror jeg) på hytta jeg og søstrene mine hadde og det var kjempekoselig. :o) Men vi brukte det hele året da.

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

11

• Lillemus

9

• morsan

7

• candyqueen_83

4

Skrevet

Jeg synes det er vanskeligst å se for meg hvor jeg skulle ha oppbevart et slikt tårn...

Jeg antar det kan demonteres. :-)

Skrevet

Jeg antar det kan demonteres. :-)

Det er nok litt for avansert for meg med sånne demonterbare fat. (Men så er jeg også vesentlig bedre på skismøring enn borddekking...*s*)

Skrevet

Det er nok litt for avansert for meg med sånne demonterbare fat. (Men så er jeg også vesentlig bedre på skismøring enn borddekking...*s*)

*S*

Særlig komplisert er det neppe, men litt styrete er det jo å skru ting opp og ned 'hele tiden. Da er det best å la det stå fremme hele tiden som et dekorelement, eller la være å kjøpe et:-)

Jeg har et treetasjes fat som jeg kun bruker til jul. Ett år var jeg dum nok til å bruke det som påleggsfat under en julelunsj, og det er ikke lett å vaske et slikt et uten demontering;-) Så det brukes nå kun til godteri og slikt der man bare kan tørke av i løpet av jula (hvis nødvendig) og så vaskes det mellom demontering og bortrydding etter jul :-)

Skrevet

Jepp, fra Firkløveren, men de er ikke gode på abonnement altså. Jeg fikk ett fat hver mnd i begynnelsen, så fikk jeg ingen fra juli til november og når jeg så purret så fikk jeg beskjed om at "joda, de hadde sendt ut hver mnd jo!" og så fikk jeg to på en uke og siden har jeg ikke hørt noe.

Men de har mye fint da. :o)

Jøsses, det var jo dårlig! Det har jeg aldri opplevd, heldigvis.

:0)

Skrevet

Vi hadde påskeservise fra Firkløveren (tror jeg) på hytta jeg og søstrene mine hadde og det var kjempekoselig. :o) Men vi brukte det hele året da.

Ja, jeg syns slikt er koslig. Og det er jo med på å skape ekstra koslige minner for ungene.

Jeg har jo Disney juleserviset også, ungene elsker det. :0)

Gjest Elextra
Skrevet

Hvor mange par sko har du?

''Hvor mange par sko har du?''

Vet ikke, fikk ikke med meg alle da jeg måtte rømme fra Fillippinene.

Skrevet

Stakkars deg - og stakkars de fortapte skoene!

Jeg tror de fleste av oss har noen "blinde flekker" i forhold til hva vi er både villige til å bruke penger på og å finne plass til:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Stakkars deg - og stakkars de fortapte skoene!

Jeg tror de fleste av oss har noen "blinde flekker" i forhold til hva vi er både villige til å bruke penger på og å finne plass til:-)

''Jeg tror de fleste av oss har noen "blinde flekker" i forhold til hva vi er både villige til å bruke penger på og å finne plass til:-)''

Det er rart med sko (og sikkert med mye annet), når man har ganske mange par, bytter man jo en del, og det er kun de aller mest brukte som i det hele tatt rekker å bli utslitt. Dermed blir tilgangen konstant større enn avgangen, og resultatet sier seg selv etter en del år.

Skrevet

''Jeg tror de fleste av oss har noen "blinde flekker" i forhold til hva vi er både villige til å bruke penger på og å finne plass til:-)''

Det er rart med sko (og sikkert med mye annet), når man har ganske mange par, bytter man jo en del, og det er kun de aller mest brukte som i det hele tatt rekker å bli utslitt. Dermed blir tilgangen konstant større enn avgangen, og resultatet sier seg selv etter en del år.

Moren min har tydeligvis samme forhold til sko som deg, og har et uendelig antall par sko av svært god kvalitet. Noen av parene er svært mange år gamle, men det er umulig å si hvilke det er.

Skrevet

* fnis *

Jeg hater sko. De tar plass, de må passe til antrekket og gjør at bagasjen eser ut bare man skal f.eks. overnatte et sted i jobbsammenheng og spise én fin middag. Man må plutselig ha med både innesko og noen slags pensko.

Barn må ha hundre par - praktiske, varme vinterstøvler man kan true på dem på ekstreme dager, vinterstøvler de aksepterer å gå med på mer normale dager (ikke nødvendigvis samme par som førstnevnte), vanntette støvler, skistøvler, evt. slalåmstøvler, joggesko (som holder ca. 1/2 sesong), evt. fjellstøvler eller andre turstøvler, innegymsko til hallidrett og evt. diverse fotballsko til naturgress, kunstgress, naturgrus, oppdretts-grus og jeg vet ikke hva, som må passe helt nøyaktig til foten og derfor blir for små hele tiden. Guttebarn burde leveres med eget skoskap str. XL.

For meg kunne vi gjerne hatt hover eller pelskledde poter eller noe sånt.

Gjest Elextra
Skrevet

* fnis *

Jeg hater sko. De tar plass, de må passe til antrekket og gjør at bagasjen eser ut bare man skal f.eks. overnatte et sted i jobbsammenheng og spise én fin middag. Man må plutselig ha med både innesko og noen slags pensko.

Barn må ha hundre par - praktiske, varme vinterstøvler man kan true på dem på ekstreme dager, vinterstøvler de aksepterer å gå med på mer normale dager (ikke nødvendigvis samme par som førstnevnte), vanntette støvler, skistøvler, evt. slalåmstøvler, joggesko (som holder ca. 1/2 sesong), evt. fjellstøvler eller andre turstøvler, innegymsko til hallidrett og evt. diverse fotballsko til naturgress, kunstgress, naturgrus, oppdretts-grus og jeg vet ikke hva, som må passe helt nøyaktig til foten og derfor blir for små hele tiden. Guttebarn burde leveres med eget skoskap str. XL.

For meg kunne vi gjerne hatt hover eller pelskledde poter eller noe sånt.

Oppdrettsgrus`*fnis*

Når det er sagt om mitt utvalg sko er det er forbausende ofte en kan se meg i eldre, typiske komfortable sko. Ikke bare liker jeg elegante sko, jeg er også veldig glad i komfortable sko for mine sarte føtter! Er på stadig jakt etter den perfekte krysningen mellom komfort og eleganse.

Og problemet med bagasje kjenner jeg godt til - jeg reiser litt i jobben og da er det ikke grenser for hva jeg skal ha med meg av pene sko som jeg kan gå med hele dagen, litt penere sko til kveldsbruk, og begge deler skal jo passe til ulike antrekk, ergo blir det snakk om en del. I tillegg reiser jeg jo sjelden noe sted uten joggesko og sommerstid også sandaler. Sukk!

Skrevet

Oppdrettsgrus`*fnis*

Når det er sagt om mitt utvalg sko er det er forbausende ofte en kan se meg i eldre, typiske komfortable sko. Ikke bare liker jeg elegante sko, jeg er også veldig glad i komfortable sko for mine sarte føtter! Er på stadig jakt etter den perfekte krysningen mellom komfort og eleganse.

Og problemet med bagasje kjenner jeg godt til - jeg reiser litt i jobben og da er det ikke grenser for hva jeg skal ha med meg av pene sko som jeg kan gå med hele dagen, litt penere sko til kveldsbruk, og begge deler skal jo passe til ulike antrekk, ergo blir det snakk om en del. I tillegg reiser jeg jo sjelden noe sted uten joggesko og sommerstid også sandaler. Sukk!

''Er på stadig jakt etter den perfekte krysningen mellom komfort og eleganse.''

Skjønner godt at det ikke er så lett. Synes mange damesko ser ut til å være laget for et marked på sydligere breddegrader, der alle voksne kvinner har bittesmå, smale føtter. Jeg bruker helt standard str. 38 - 39, men mye av det som kan klassifiseres som pensko, blir altfor smalt til annet enn å sitte stille med.

Gjest ble i tvil nå
Skrevet

Oppdrettsgrus`*fnis*

Både Imelda Marcos og Anna Anka har koffertbærere, så dette burde ikke tynge dine skuldre.

*s*

Gjest Elextra
Skrevet

Skjønner godt at det ikke er så lett. Synes mange damesko ser ut til å være laget for et marked på sydligere breddegrader, der alle voksne kvinner har bittesmå, smale føtter. Jeg bruker helt standard str. 38 - 39, men mye av det som kan klassifiseres som pensko, blir altfor smalt til annet enn å sitte stille med.

Mine føtter kan godt passe i elegante pensko/høye sandaler. Men slike sko er jo mer egnet til å sitte på en barkrakk sommerstid i enn til å gå eller stå i. Og vagle på en barkrakk gjør jeg liksom ikke så ofte...

Gjest Elextra
Skrevet

Både Imelda Marcos og Anna Anka har koffertbærere, så dette burde ikke tynge dine skuldre.

*s*

''Både Imelda Marcos og Anna Anka har koffertbærere, så dette burde ikke tynge dine skuldre.

''

Dessverre ikke jeg :/

Skrevet

Oppdrettsgrus`*fnis*

''Ikke bare liker jeg elegante sko, jeg er også veldig glad i komfortable sko for mine sarte føtter! Er på stadig jakt etter den perfekte krysningen mellom komfort og eleganse.''

Sukk, ja, ikke alltid like lett det der.

Jeg kunne aldri vært som Carrie i Sex & Singelliv der hun løper gatelangs i DE høyhælte skoene!

Skrevet

''Synes mange damesko ser ut til å være laget for et marked på sydligere breddegrader, der alle voksne kvinner har bittesmå, smale føtter. Jeg bruker helt standard str. 38 - 39, men mye av det som kan klassifiseres som pensko, blir altfor smalt til annet enn å sitte stille med''

Tell me about it! ;-) Jeg bruker str 40, og kan stort sett bare glemme å kjøpe sko i mer sydligere breddegrader...

Skrevet

''Dermed blir tilgangen konstant større enn avgangen, og resultatet sier seg selv etter en del år.''

Jeg kjenner en dame som konsekvent kvitter seg med én ting hver gang hun anskaffer noe nytt, hva enten det er klær, sko eller ting til huset.

Gjest høstløv
Skrevet

''Dermed blir tilgangen konstant større enn avgangen, og resultatet sier seg selv etter en del år.''

Jeg kjenner en dame som konsekvent kvitter seg med én ting hver gang hun anskaffer noe nytt, hva enten det er klær, sko eller ting til huset.

Det sa jeg også til datteren min på noenogtyve år, men hun vil hellere kjøpe flere skap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...