Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært treg med å komme i gang med trening nå etter jul, men nå er jeg i siget!

Selv om ikke det er søndag, må jeg bare få skryte litt om de siste dagers aktiviteter:

Søndag: 30 min tur i solskinnet (hadde dessverre ikke mulighet til mer fordi jeg var vakt på korpsseminar) + 1 times rask gåtur om kvelden

Mandag: 100 sit-ups og 10 armhevinger

Tirsdag: 30 min styrketrening + 2 timer i svømmehallen med ungene. Var jo mest med dem, men fikk svømt 700 meter

Onsdag: Ingenting

Torsdag: 1 times gåtur om kvelden + 100 sit-ups og 12 armhevinger.

Flink????!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342810-m%C3%A5-bare-f%C3%A5-skryte-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest solfryd

Ja, du er flink. :-)

mandag: Klarer med nød å neppe å stå opp med ungene, smøre frokost og niste og få dem avgårde til skolen. Vasker et par maskiner med tøy, henger opp tøy, og bretter tøy som allerede hang på stativet. Lager middag og er leksehjelper for barna. Kveldsmat og legging.

tirsdag: Igjen vanskelig å stå opp, men klarer det. Får ungene i stand og avgårde. Middag...

Kunne fortsatt ut uka, men gidder ikke. Har SÅ lite overskudd og krefter. Men jeg er vel flink jeg også? Eller? Jeg klarer i det minste å få hjula til å gå rundt og å holde hodet over vannet. Jeg følger opp ungene, går på møter, handler, osv.

Det er steinslitsomt, men jeg klarer det. Det er en bragd det også. Spør du meg.

Hadde jeg ikke hatt barna så hadde jeg gått nedenomoghjem for lenge siden....

Noen burde tenke litt over det (ikke nødvendigvis deg, prust) at det å begynne å trene for noen er rein utopi. En har rett og slett ikke krefter. De få kreftene en har må en bruke på barna og holde hjemmet i orden for dem.

mandag: Klarer med nød å neppe å stå opp med ungene, smøre frokost og niste og få dem avgårde til skolen. Vasker et par maskiner med tøy, henger opp tøy, og bretter tøy som allerede hang på stativet. Lager middag og er leksehjelper for barna. Kveldsmat og legging.

tirsdag: Igjen vanskelig å stå opp, men klarer det. Får ungene i stand og avgårde. Middag...

Kunne fortsatt ut uka, men gidder ikke. Har SÅ lite overskudd og krefter. Men jeg er vel flink jeg også? Eller? Jeg klarer i det minste å få hjula til å gå rundt og å holde hodet over vannet. Jeg følger opp ungene, går på møter, handler, osv.

Det er steinslitsomt, men jeg klarer det. Det er en bragd det også. Spør du meg.

Noen burde tenke litt over det (ikke nødvendigvis deg, prust) at det å begynne å trene for noen er rein utopi. En har rett og slett ikke krefter. De få kreftene en har må en bruke på barna og holde hjemmet i orden for dem.

''Noen burde tenke litt over det (ikke nødvendigvis deg, prust) at det å begynne å trene for noen er rein utopi. En har rett og slett ikke krefter. De få kreftene en har må en bruke på barna og holde hjemmet i orden for dem.''

Skjønner veldig godt at du har det tungt - og ja - du er kjempeflink som kommer deg opp med ungene, får de avgårde og får hjula igang. Selv har jeg en datter som har det svært så tungt for tida, og ser hvordan hun sliter for å komme seg gjennom hverdagen.

Å starte å trene er vanskelig - men om du klarer å komme igang, så gir det faktisk mer energi og krefter til å komme seg gjennom hverdagen. Det vet jeg av erfaring.

Men ja - det var supervanskelig å komme i gang.

Men det var jammen verdt det også.

''Noen burde tenke litt over det (ikke nødvendigvis deg, prust) at det å begynne å trene for noen er rein utopi. En har rett og slett ikke krefter. De få kreftene en har må en bruke på barna og holde hjemmet i orden for dem.'

Dette kommer litt an på hva man definerer som trening. Det å gå noen raske turer vil for de aller aller fleste gi økt energi og dermed bidra positivt i det totale energiregnskapet.

Vet om mange som mente de ikke hadde mulighet til å trene, men som etter å ha klart å komme i gang med å gå turer sier at det så avgjort har bidratt positivt i forhold til livskvaliteten. Det synet en har på seg selv og sine muligheter, kan virke både negativt og positivt selvforsterkende.

Gjest solfryd

''Noen burde tenke litt over det (ikke nødvendigvis deg, prust) at det å begynne å trene for noen er rein utopi. En har rett og slett ikke krefter. De få kreftene en har må en bruke på barna og holde hjemmet i orden for dem.''

Skjønner veldig godt at du har det tungt - og ja - du er kjempeflink som kommer deg opp med ungene, får de avgårde og får hjula igang. Selv har jeg en datter som har det svært så tungt for tida, og ser hvordan hun sliter for å komme seg gjennom hverdagen.

Å starte å trene er vanskelig - men om du klarer å komme igang, så gir det faktisk mer energi og krefter til å komme seg gjennom hverdagen. Det vet jeg av erfaring.

Men ja - det var supervanskelig å komme i gang.

Men det var jammen verdt det også.

Tusen takk for vennlige ord. Trengte det nå. Er litt deppa i dag..., dvs mer enn vanlig... :-)

Men tenker at hvis jeg skal få begynt med trening så må det nok komme noen her og dra meg ut... ;-)

Gjest solfryd

''Noen burde tenke litt over det (ikke nødvendigvis deg, prust) at det å begynne å trene for noen er rein utopi. En har rett og slett ikke krefter. De få kreftene en har må en bruke på barna og holde hjemmet i orden for dem.'

Dette kommer litt an på hva man definerer som trening. Det å gå noen raske turer vil for de aller aller fleste gi økt energi og dermed bidra positivt i det totale energiregnskapet.

Vet om mange som mente de ikke hadde mulighet til å trene, men som etter å ha klart å komme i gang med å gå turer sier at det så avgjort har bidratt positivt i forhold til livskvaliteten. Det synet en har på seg selv og sine muligheter, kan virke både negativt og positivt selvforsterkende.

Ja, det stemmer helt sikkert. Men når en er nede i en dyp dal, er det ikke lett å komme seg opp på egenhånd. En trenger gjerne et tau og en hjelpende hånd da, hvis du skjønner...

Tror egentlig at noen burde komme hit og tving meg ut...

Annonse

Tusen takk for vennlige ord. Trengte det nå. Er litt deppa i dag..., dvs mer enn vanlig... :-)

Men tenker at hvis jeg skal få begynt med trening så må det nok komme noen her og dra meg ut... ;-)

Har du ingen du kan avtale å trene litt sammen med - kanskej bare gå en tur i raskt tempo et par ganger i uka.

Håper du kommer deg opp av dalen du er nede i raskt.

Ønsker deg en god helg

Ja, det stemmer helt sikkert. Men når en er nede i en dyp dal, er det ikke lett å komme seg opp på egenhånd. En trenger gjerne et tau og en hjelpende hånd da, hvis du skjønner...

Forstår at det er tungt. Men kan det være at det blir lettere for også deg, når du bare først har kommet deg ut og over dørterskelen?

Jeg skjønner du er sliten. Det er tungt når alt kjennes mørkt og en ikke ser noen lysning.

Men klarer du å bestemme deg for å gå ut 20 minutter i dag og kjenne den friske vinterlufta? Det vil gjøre deg godt.

I morgen bestemmer du deg også for å gå ut -- i 25 minutter. Du trenger ikke gå fort, men kjenn kulda mot kinnene, lukt vinteren og se rundt deg.

Nå er du i gang - ikke med noen maratontrening, men med å bestemme deg for å få litt luft. Etterhvert kan du begynne å gå litt fortere, og du kan øke øktene.

Som frosken sier - så er det veldig ulikt hva folk kaller trening. Jeg kaller det jeg gjor for trening, selv om det ikke er så voldsomt i forhold til de som trener mye. Jeg satt ved siden av to på bussen i går som snakket om halvmaraton og helmaraton og sykling i 8 timer... og følte at det lille jeg var kommet i gang med var stusslig lite.

MEN - jeg synes det jeg gjør er bra, og jeg kjenner på kropp og sjel at det gjør meg godt. Begynn der du er nå, og sett av litt tid hver dag til å røre på deg og få frisk luft.

Ønsker deg gode dager fremover!

Kjempeflink, Prust!

Jeg er spent på neste vektmåling på mandag, regner med at du da har gått yterligere ned.

Selv har jeg bare vært på treningsstudio to ganger denne uken, men skal komme meg avgårde i helgen også.

Jeg får ikke veid meg mandag morgen fordi jeg da er bortreist, så jeg har tatt veiingen i dag i stedet. Minus 300 g siden mandag :-)

Nå synes jeg dette er sabla gøy!

Merker det på magen, i livet og valkene på ryggen som jeg hadde i høst/ i jula, er omtrent borte :-)

Gjest Ulvinnen

Jeg får ikke veid meg mandag morgen fordi jeg da er bortreist, så jeg har tatt veiingen i dag i stedet. Minus 300 g siden mandag :-)

Nå synes jeg dette er sabla gøy!

Merker det på magen, i livet og valkene på ryggen som jeg hadde i høst/ i jula, er omtrent borte :-)

300 gram på 4 dager er veldig bra! Nå er du virkelig i siget.

Jeg tror at det går rette veien for meg også, det kjennes sånn ut på matlysten. (Jeg blir raskere mett, har nok fått krympet magesekken.)

Annonse

Har du noen mulighet til å pålegge deg selv å gå til steder du må til uansett? F.eks. gå til butikken eller andre steder du må?

Kjempeflink!!!!

Selv har jeg funnet ut at forbrenningen min har gått litt i stå, men det kaloriunderskuddet jeg har for tiden med mye trening i forhold til det kostholdet jeg har, så skulle jeg absolutt gått ned i vekt, noe jeg ikke har gjort de siste par ukene.

Så nå har jeg begynt å spise mer (særlig fett), spesielt rett etter trening og de siste dagene ser det ut til at 300 g har forsvunnet. :o)

Den der kan jeg skjønne.

Du er flink som klarer å holde deg oppegående og får hjulene til å gå rundt!

:)

Kjempeflink!!!!

Selv har jeg funnet ut at forbrenningen min har gått litt i stå, men det kaloriunderskuddet jeg har for tiden med mye trening i forhold til det kostholdet jeg har, så skulle jeg absolutt gått ned i vekt, noe jeg ikke har gjort de siste par ukene.

Så nå har jeg begynt å spise mer (særlig fett), spesielt rett etter trening og de siste dagene ser det ut til at 300 g har forsvunnet. :o)

Må bare spørre? Hvorfor er det lurt å spise fett rett etter trening? Trodde det var proteiner en skulle få i seg da?

Må bare spørre? Hvorfor er det lurt å spise fett rett etter trening? Trodde det var proteiner en skulle få i seg da?

Jeg spiser generelt mer fett, kostholdet mitt var faktisk i overkant fettfattig. :o) Etter trening går det på grove knekkebrød med masse makrell i tomat på + enten skummetmelk eller juice og evt. litt frukt.

Gjest solfryd

Har du noen mulighet til å pålegge deg selv å gå til steder du må til uansett? F.eks. gå til butikken eller andre steder du må?

Ja, jeg må jo ut å lufte bikkja hver dag da.... Hun får iallefall som regel en tur om dagen. Hun har løpesnor her hjemme i gården, så hun får lufta seg ellers også.

Men turene hennes kunne godt ha vært lengre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...