Gjest togli Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Jeg skal ut å reise imorgen tidlig og drar kun med håndbagasje. I den forbindelse lurer jeg på reglene for hva man kan ta med seg. Jeg vet at flytende væske skal i små beholdere som haes i en gjennomsiktig pose. Hva med foundation med flytende konsistens? Det gjelder vel også som væske? Den er 2,5 ml. Hva er grensen? Løst pudder regnes vel ikke innenfor disse reglene? 0 Siter
Sør Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Hei, Du får små plastposer som kan ta 1 liter, og du må ha dine "flytende gjenstander" der. Du kan ta med beholdere med opp til 100 ml (0,1 liter) så lenge du får plass til dem i posen. (Du kan ikke ta en 0,5 liter flaske, selv om det bare er 0,1 liter i den!) De ser vanligvis gjennom fingrene med ampuller osv. på et par milliliter, men de skal egentlig i posen, de også. I baggasje som du sjekker inn, kan du sende flasker osv. som før. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Hei, Du får små plastposer som kan ta 1 liter, og du må ha dine "flytende gjenstander" der. Du kan ta med beholdere med opp til 100 ml (0,1 liter) så lenge du får plass til dem i posen. (Du kan ikke ta en 0,5 liter flaske, selv om det bare er 0,1 liter i den!) De ser vanligvis gjennom fingrene med ampuller osv. på et par milliliter, men de skal egentlig i posen, de også. I baggasje som du sjekker inn, kan du sende flasker osv. som før. Med vennlig hilsen Takk Men hva med løst pudder og slike saker? Jeg innbiller meg at alt som heter toilettartikler går inn under reglene, men pudder er jo ikke væske, så.... 0 Siter
Sør Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Takk Men hva med løst pudder og slike saker? Jeg innbiller meg at alt som heter toilettartikler går inn under reglene, men pudder er jo ikke væske, så.... Pudder skal ikke være med i posen. Jeg vet ikke helt hva de sier hvis du kommer med isbiter. De er jo solide der, men blir jo til væske under flyturen! :glis: Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Pudder skal ikke være med i posen. Jeg vet ikke helt hva de sier hvis du kommer med isbiter. De er jo solide der, men blir jo til væske under flyturen! :glis: Med vennlig hilsen Isbiter hadde vært noe, ja Men du mener altså at jeg kan ha pudder i håndbagasjen? Krise om de tar den fra meg siden jeg skal rett på fest og har pudder som koster litt *må ha det inn med teskje* 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 http://www.aftenposten.no/reise/article2500267.ece Her er en liten liste. Jeg vil tro det går helt greit å ta med pudder. Det er jo ikke flytende. 0 Siter
morsan Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Isbiter hadde vært noe, ja Men du mener altså at jeg kan ha pudder i håndbagasjen? Krise om de tar den fra meg siden jeg skal rett på fest og har pudder som koster litt *må ha det inn med teskje* Pudder går bra, kompaktfoundation likeså, men ikke flytende foundation. Lebepomade på stift går bra (som f eks den tradisjonelle lypsylen), men ikke lipgloss. Deostift går bra, men ikke rollon. Tannkrem regnes visstnok også som flytende. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Pudder går bra, kompaktfoundation likeså, men ikke flytende foundation. Lebepomade på stift går bra (som f eks den tradisjonelle lypsylen), men ikke lipgloss. Deostift går bra, men ikke rollon. Tannkrem regnes visstnok også som flytende. Takk morsan 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 http://www.aftenposten.no/reise/article2500267.ece Her er en liten liste. Jeg vil tro det går helt greit å ta med pudder. Det er jo ikke flytende. Takk skal du ha 0 Siter
Sør Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Takk morsan Ikke si at du har vann i øret - da må du ha pose på! ;-) God reise! 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Grensen er at hver enkelt beholder ikke kan romme mer enn 100 ml _flytende_ materiale. Ditt tørre pudder går dermed helt fri, du kan ta med deg kilovis om du vil. ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Ikke si at du har vann i øret - da må du ha pose på! ;-) God reise! Takk for advarselen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 Grensen er at hver enkelt beholder ikke kan romme mer enn 100 ml _flytende_ materiale. Ditt tørre pudder går dermed helt fri, du kan ta med deg kilovis om du vil. ) Takk! Litt tryggere nå 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2010 Skrevet 12. februar 2010 God tur forresten :-) Takk skal du ha 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.