Gå til innhold

facebook- blir gal

Anbefalte innlegg

Gjest kinelle
Skrevet

Har nettopp opprettet facebookprofil- gitt etter for presset. Men hver gang jeg skal legge til noen som venn eller sende en melding må jeg skrive inn noen knapt lesbare bokstaver for å verifisere kontoen. Så får jeg opp at jeg må registrere et mobilnummer som jeg så skal få en sms på for å verifisere kontoen slik at jeg slipper å tyde disse tegnene hver gang. Utrolig irriterende. Men jeg vil ikke skrive inn nummer mitt der. Og jeg kan ikke skrive et tullenummer for de skal jo sende en sms tilbake.

Er det noen smarte sjeler som har en løsning?

Gjest girliegirl
Skrevet

Disse bokstavene kommer bare en veldig sjelden gang hos meg. Rart du får dem hver eneste gang? Jeg har aldri registrert noe telefonnummer heller. Men jeg har vært på facebook i 3 år da... Send en mail til de som driver facebook og spør om det skal være sånn. De bokstavene skal være for å bekrefte at det er en eier av kontoen og ikke en maskin, men det får da være måte på hvor mange ganger man skal fylle inn noe sånt.

Gjest kinelle
Skrevet

Disse bokstavene kommer bare en veldig sjelden gang hos meg. Rart du får dem hver eneste gang? Jeg har aldri registrert noe telefonnummer heller. Men jeg har vært på facebook i 3 år da... Send en mail til de som driver facebook og spør om det skal være sånn. De bokstavene skal være for å bekrefte at det er en eier av kontoen og ikke en maskin, men det får da være måte på hvor mange ganger man skal fylle inn noe sånt.

Jeg må tyde de bokstavene for alt. Finner ikke noen mailadresse å sende spørsmålet til heller. Men det må jo være noe galt.

Blæh!

Skrevet

Jeg må tyde de bokstavene for alt. Finner ikke noen mailadresse å sende spørsmålet til heller. Men det må jo være noe galt.

Blæh!

Dersom du registrerer deg den ene gangen så skal du slippe å få disse verifiserings-bokstavene hver gang.. Jeg har registrert meg og det har aldri blitt misbrukt på noe slags vis..

Du kan også klikke på en "alternativ" verifiseringsmåte - med tall eller lyd, om du har problemer med å lese bokstavene. Skjønner ikke hvorfor de må lage bokstavene uleselige, det er jo ikke noe poeng i det vel?? Og mange av de som har lese- og skrivevansker sliter veldig med de bølgete bokstavene..tullete!

Gjest ansiktsboka
Skrevet

Jeg får også ofte opp sånne uleselige koder jeg skal gjenta, og sliter veldig med det. Jeg har sendt inn mobilnummeret min en rekke ganger, men har aldri fått tilsendt noen kode. Etter 6 ganger, tror jeg det var; fikk jeg opp melding at de allerede hadde sendt meg ny kode antall ganger, og at de ikke kunne sende fler. Fikk også en mailadresse jeg kunne skrive til hvis det var noe som ikke fungerte. Det gjorde jeg, skrev at jeg aldri hadde fått tilsendt noen kode. Jeg fikk svar på engelsk at de ikke kunne svare på personlige meldinger. Så alt er som før, jeg sliter med å tyde tall- og bokstavrekkene.

Skrevet

Det er bare i begynnelsen, etterhvert slipper du det.

:0)

Skrevet

Nei, jeg har desverre ikke noen smart løsning på dette, annet enn å vente til du blir invitert som venn. Da tror jeg man slipper disse kryptiske tegnene.

Jeg vil egentlig bare si at jeg ble litt glad da jeg leste at flere enn meg sliter med disse tegnene, jeg har store problemer og har gitt opp å opprette hotmail-konto fordi jeg aldri klarte å tyde tegnene.

Gjest kinelle
Skrevet

Dersom du registrerer deg den ene gangen så skal du slippe å få disse verifiserings-bokstavene hver gang.. Jeg har registrert meg og det har aldri blitt misbrukt på noe slags vis..

Du kan også klikke på en "alternativ" verifiseringsmåte - med tall eller lyd, om du har problemer med å lese bokstavene. Skjønner ikke hvorfor de må lage bokstavene uleselige, det er jo ikke noe poeng i det vel?? Og mange av de som har lese- og skrivevansker sliter veldig med de bølgete bokstavene..tullete!

''Dersom du registrerer deg den ene gangen så skal du slippe å få disse verifiserings-bokstavene hver gang.. ''

Det er nettopp det jeg har gjort! Og likevel får jeg disse uleselige bokstavene jeg må prøve å tyde for hver minste ting. Og hvorfor må de være så utrolig vanskelig å tyde? Jeg får nesten aldri treff på første forsøk.

Gjest kinelle
Skrevet

Nei, jeg har desverre ikke noen smart løsning på dette, annet enn å vente til du blir invitert som venn. Da tror jeg man slipper disse kryptiske tegnene.

Jeg vil egentlig bare si at jeg ble litt glad da jeg leste at flere enn meg sliter med disse tegnene, jeg har store problemer og har gitt opp å opprette hotmail-konto fordi jeg aldri klarte å tyde tegnene.

Ja, hva er vitsen med at disse bokstavene skal være så vanskelig å tyde? Tydeligere bokstaver kan da ikke forhindre verifiseringen på noen måte??

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg får aldri spørsmål om det, men mener svakt å huske at jeg fikk i begynnelsen.

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg får aldri spørsmål om det, men mener svakt å huske at jeg fikk i begynnelsen.

Da lever jeg i troen om at det avtar ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...