Gjest Treningsfantast Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Vi er to damer på 41 år som liker å trene sammen, og som har noen spørsmål ang. puls og treningseffekt. "Anne" er 167 cm lang, 74 kg, maxpuls på 184, ikke-røyker. "Berit" er 160 cm lang, 68 kg, maxpuls på 185, røyker. Sammen trimmer vi på ski, jogger og går med staver. Nå i vinter har vi gått mye på ski med pulsklokker, og i den forbindelse har vi noen spørsmål. "Berit" oppnår raskt puls på 75-80% av max, det skjer i løpet av de første 4-500 meterne i relativt rolig tempo. For at "Anne" skal oppnå samme effekt, må "Berit" ligge på 85-90% av max i 1-2 km. Når så "Anne" kommer opp på samme puls som "Berit", går hun gjerne over eller ligger på samme puls. Hvorfor er det så stor forskjell på pulsøkningen? Vi går daglig en 17 km lang runde på ski. Hvis denne gås i et tempo hvor begge blir slitne og ligger på puls rundt 85-90% av max, så forbrenner "Berit" ca 700 kalorier ("Anne" har ikke kaloriteller på sin pulsklokke"). Hvis vi går samme runden på puls mellom 70-75% av max med kun et par "topper" opp mot 85% av max (korte), så forbrennre "Berit" snaut 900 kalorier. Hvorfor? Siden vi begge har et visst konkurranseinstinkt, inviterer vi hverandre med på små spurter opp bakker. Uansett hvor hardt det er kjørt på forhånd, så vinner "Berit" enhver spurt. "Anne" stiver nesten umiddelbart det blir fartsøkning, mens "Berit" kan øke farten hele veien mot toppen. Hvorfor er det slik? Et siste spørsmål: Er det helt OK og helsebringende å gå 17 km på ski hver dag? Bør man alltid ligge på en marsfart på 70-80% av max, eller bør man ta turer hvor man presser hele veien også? Håper på svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Treningsfantast Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Vi er to damer på 41 år som liker å trene sammen, og som har noen spørsmål ang. puls og treningseffekt. "Anne" er 167 cm lang, 74 kg, maxpuls på 184, ikke-røyker. "Berit" er 160 cm lang, 68 kg, maxpuls på 185, røyker. Sammen trimmer vi på ski, jogger og går med staver. Nå i vinter har vi gått mye på ski med pulsklokker, og i den forbindelse har vi noen spørsmål. "Berit" oppnår raskt puls på 75-80% av max, det skjer i løpet av de første 4-500 meterne i relativt rolig tempo. For at "Anne" skal oppnå samme effekt, må "Berit" ligge på 85-90% av max i 1-2 km. Når så "Anne" kommer opp på samme puls som "Berit", går hun gjerne over eller ligger på samme puls. 1) Hvorfor er det så stor forskjell på pulsøkningen? Vi går daglig en 17 km lang runde på ski. Hvis denne gås i et tempo hvor begge blir slitne og ligger på puls rundt 85-90% av max, så forbrenner "Berit" ca 700 kalorier ("Anne" har ikke kaloriteller på sin pulsklokke"). Hvis vi går samme runden på puls mellom 70-75% av max med kun et par "topper" opp mot 85% av max (korte), så forbrennre "Berit" snaut 900 kalorier. 2) Hvorfor? Siden vi begge har et visst konkurranseinstinkt, inviterer vi hverandre med på små spurter opp bakker. Uansett hvor hardt det er kjørt på forhånd, så vinner "Berit" enhver spurt. "Anne" stiver nesten umiddelbart det blir fartsøkning, mens "Berit" kan øke farten hele veien mot toppen. 3) Hvorfor er det slik? Et siste spørsmål: Er det helt OK og helsebringende å gå 17 km på ski hver dag? Bør man alltid ligge på en marsfart på 70-80% av max, eller bør man ta turer hvor man presser hele veien også? Håper på svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulsklokker Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Vi er to damer på 41 år som liker å trene sammen, og som har noen spørsmål ang. puls og treningseffekt. "Anne" er 167 cm lang, 74 kg, maxpuls på 184, ikke-røyker. "Berit" er 160 cm lang, 68 kg, maxpuls på 185, røyker. Sammen trimmer vi på ski, jogger og går med staver. Nå i vinter har vi gått mye på ski med pulsklokker, og i den forbindelse har vi noen spørsmål. "Berit" oppnår raskt puls på 75-80% av max, det skjer i løpet av de første 4-500 meterne i relativt rolig tempo. For at "Anne" skal oppnå samme effekt, må "Berit" ligge på 85-90% av max i 1-2 km. Når så "Anne" kommer opp på samme puls som "Berit", går hun gjerne over eller ligger på samme puls. 1) Hvorfor er det så stor forskjell på pulsøkningen? Vi går daglig en 17 km lang runde på ski. Hvis denne gås i et tempo hvor begge blir slitne og ligger på puls rundt 85-90% av max, så forbrenner "Berit" ca 700 kalorier ("Anne" har ikke kaloriteller på sin pulsklokke"). Hvis vi går samme runden på puls mellom 70-75% av max med kun et par "topper" opp mot 85% av max (korte), så forbrennre "Berit" snaut 900 kalorier. 2) Hvorfor? Siden vi begge har et visst konkurranseinstinkt, inviterer vi hverandre med på små spurter opp bakker. Uansett hvor hardt det er kjørt på forhånd, så vinner "Berit" enhver spurt. "Anne" stiver nesten umiddelbart det blir fartsøkning, mens "Berit" kan øke farten hele veien mot toppen. 3) Hvorfor er det slik? Et siste spørsmål: Er det helt OK og helsebringende å gå 17 km på ski hver dag? Bør man alltid ligge på en marsfart på 70-80% av max, eller bør man ta turer hvor man presser hele veien også? Håper på svar! ''Vi går daglig en 17 km lang runde på ski. Hvis denne gås i et tempo hvor begge blir slitne og ligger på puls rundt 85-90% av max, så forbrenner "Berit" ca 700 kalorier ("Anne" har ikke kaloriteller på sin pulsklokke"). Hvis vi går samme runden på puls mellom 70-75% av max med kun et par "topper" opp mot 85% av max (korte), så forbrennre "Berit" snaut 900 kalorier. 2) Hvorfor?'' Fordi dere bruker mye lenger tid da? Ikke vet jeg, men jeg har lite tro på den kaloritelleren på pulsklokka mi. Jeg tror den bryr seg _mye_ mer om hvor lang tid jeg bruker enn hvor høy puls jeg har. Kan jeg forøvrig spørre hva slags pulsklokke Berit har? Det er nemlig mer jeg ikke skjønner bæret av med ting klokka mi liksom skal finne ut. Den skulle blant annet kunne ta en test for å finne makspuls, og kom frem til 187, noe som jo er helt på trynet da jeg har en makspuls på over 219.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 ''Vi går daglig en 17 km lang runde på ski. Hvis denne gås i et tempo hvor begge blir slitne og ligger på puls rundt 85-90% av max, så forbrenner "Berit" ca 700 kalorier ("Anne" har ikke kaloriteller på sin pulsklokke"). Hvis vi går samme runden på puls mellom 70-75% av max med kun et par "topper" opp mot 85% av max (korte), så forbrennre "Berit" snaut 900 kalorier. 2) Hvorfor?'' Fordi dere bruker mye lenger tid da? Ikke vet jeg, men jeg har lite tro på den kaloritelleren på pulsklokka mi. Jeg tror den bryr seg _mye_ mer om hvor lang tid jeg bruker enn hvor høy puls jeg har. Kan jeg forøvrig spørre hva slags pulsklokke Berit har? Det er nemlig mer jeg ikke skjønner bæret av med ting klokka mi liksom skal finne ut. Den skulle blant annet kunne ta en test for å finne makspuls, og kom frem til 187, noe som jo er helt på trynet da jeg har en makspuls på over 219.... ''Den skulle blant annet kunne ta en test for å finne makspuls, og kom frem til 187, noe som jo er helt på trynet da jeg har en makspuls på over 219....'' Øh? Man regner ut makspulsen ved å ta 220 - alderen din, så med mindre du er under året har du vel neppe over 219 i makspuls? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 ''Den skulle blant annet kunne ta en test for å finne makspuls, og kom frem til 187, noe som jo er helt på trynet da jeg har en makspuls på over 219....'' Øh? Man regner ut makspulsen ved å ta 220 - alderen din, så med mindre du er under året har du vel neppe over 219 i makspuls? Det er individuelt vet du, den 220 minus alder er jo bare retningsgivende. Jeg har nok over 200 i makspuls og jeg er nesten 40. Jeg har alltid hatt høy makspuls, også da jeg var yngre og aktiv idrettsutøver, så jeg regner med at jeg egentlig skulle startet med et høyere tall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ellers Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Vi er to damer på 41 år som liker å trene sammen, og som har noen spørsmål ang. puls og treningseffekt. "Anne" er 167 cm lang, 74 kg, maxpuls på 184, ikke-røyker. "Berit" er 160 cm lang, 68 kg, maxpuls på 185, røyker. Sammen trimmer vi på ski, jogger og går med staver. Nå i vinter har vi gått mye på ski med pulsklokker, og i den forbindelse har vi noen spørsmål. "Berit" oppnår raskt puls på 75-80% av max, det skjer i løpet av de første 4-500 meterne i relativt rolig tempo. For at "Anne" skal oppnå samme effekt, må "Berit" ligge på 85-90% av max i 1-2 km. Når så "Anne" kommer opp på samme puls som "Berit", går hun gjerne over eller ligger på samme puls. 1) Hvorfor er det så stor forskjell på pulsøkningen? Vi går daglig en 17 km lang runde på ski. Hvis denne gås i et tempo hvor begge blir slitne og ligger på puls rundt 85-90% av max, så forbrenner "Berit" ca 700 kalorier ("Anne" har ikke kaloriteller på sin pulsklokke"). Hvis vi går samme runden på puls mellom 70-75% av max med kun et par "topper" opp mot 85% av max (korte), så forbrennre "Berit" snaut 900 kalorier. 2) Hvorfor? Siden vi begge har et visst konkurranseinstinkt, inviterer vi hverandre med på små spurter opp bakker. Uansett hvor hardt det er kjørt på forhånd, så vinner "Berit" enhver spurt. "Anne" stiver nesten umiddelbart det blir fartsøkning, mens "Berit" kan øke farten hele veien mot toppen. 3) Hvorfor er det slik? Et siste spørsmål: Er det helt OK og helsebringende å gå 17 km på ski hver dag? Bør man alltid ligge på en marsfart på 70-80% av max, eller bør man ta turer hvor man presser hele veien også? Håper på svar! ''"Berit" oppnår raskt puls på 75-80% av max, det skjer i løpet av de første 4-500 meterne i relativt rolig tempo. For at "Anne" skal oppnå samme effekt, må "Berit" ligge på 85-90% av max i 1-2 km. Når så "Anne" kommer opp på samme puls som "Berit", går hun gjerne over eller ligger på samme puls.'' 1) Hvorfor er det så stor forskjell på pulsøkningen? Berit røyker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Treningsfantast Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 ''"Berit" oppnår raskt puls på 75-80% av max, det skjer i løpet av de første 4-500 meterne i relativt rolig tempo. For at "Anne" skal oppnå samme effekt, må "Berit" ligge på 85-90% av max i 1-2 km. Når så "Anne" kommer opp på samme puls som "Berit", går hun gjerne over eller ligger på samme puls.'' 1) Hvorfor er det så stor forskjell på pulsøkningen? Berit røyker Er det så enkelt? Men hvorfor går "Anne" gjerne over "Berit" i puls når "Anne" endelig har tatt igjen "Berit"? De andre spørsmålene - har du noen forslag til svar på dem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Treningsfantast Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 ''Vi går daglig en 17 km lang runde på ski. Hvis denne gås i et tempo hvor begge blir slitne og ligger på puls rundt 85-90% av max, så forbrenner "Berit" ca 700 kalorier ("Anne" har ikke kaloriteller på sin pulsklokke"). Hvis vi går samme runden på puls mellom 70-75% av max med kun et par "topper" opp mot 85% av max (korte), så forbrennre "Berit" snaut 900 kalorier. 2) Hvorfor?'' Fordi dere bruker mye lenger tid da? Ikke vet jeg, men jeg har lite tro på den kaloritelleren på pulsklokka mi. Jeg tror den bryr seg _mye_ mer om hvor lang tid jeg bruker enn hvor høy puls jeg har. Kan jeg forøvrig spørre hva slags pulsklokke Berit har? Det er nemlig mer jeg ikke skjønner bæret av med ting klokka mi liksom skal finne ut. Den skulle blant annet kunne ta en test for å finne makspuls, og kom frem til 187, noe som jo er helt på trynet da jeg har en makspuls på over 219.... ''Fordi dere bruker mye lenger tid da? Ikke vet jeg, men jeg har lite tro på den kaloritelleren på pulsklokka mi. Jeg tror den bryr seg _mye_ mer om hvor lang tid jeg bruker enn hvor høy puls jeg har.'' Njæ, det kan vel ikke være hele sannheten, vel. Forbrenning handler vel om masse forflyttet x antall km + fart, for hvis man bare kan rusle sigende avgårde forbrenner man jo ikke - samma hvor langt man går? ''Kan jeg forøvrig spørre hva slags pulsklokke Berit har?'' "Berit" har en Sigma, men siden den er godt brukt i 2 år er alt av symboler og slikt slitt av, så det er ikke godt å si hva slags Sigma det er. ''Det er nemlig mer jeg ikke skjønner bæret av med ting klokka mi liksom skal finne ut. Den skulle blant annet kunne ta en test for å finne makspuls, og kom frem til 187, noe som jo er helt på trynet da jeg har en makspuls på over 219....'' Maxpuls kan man jo finne ut selv, det handler om å ta seg skikkelig ut og så se hva slags puls man har. Maxpuls på 219 er jo vanvittig bra, da er du i kanonform! Tommelfingerreglen er 220 - alder, men det er som sagt bare en tommelfingerregel og det er denne klokka går ut fra. Du må selv justere denne hvis du vet at du har høyere maxpuls. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ellers Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Er det så enkelt? Men hvorfor går "Anne" gjerne over "Berit" i puls når "Anne" endelig har tatt igjen "Berit"? De andre spørsmålene - har du noen forslag til svar på dem? ''Siden vi begge har et visst konkurranseinstinkt, inviterer vi hverandre med på små spurter opp bakker. Uansett hvor hardt det er kjørt på forhånd, så vinner "Berit" enhver spurt. "Anne" stiver nesten umiddelbart det blir fartsøkning, mens "Berit" kan øke farten hele veien mot toppen. '' Berit har muligens høyere maxpuls enn Anne og tåler rett og slett mer fordi hun gjennom flere hjerteslag får tilført mer blod og oksygen til muskelaturen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Treningsfantast Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Det er individuelt vet du, den 220 minus alder er jo bare retningsgivende. Jeg har nok over 200 i makspuls og jeg er nesten 40. Jeg har alltid hatt høy makspuls, også da jeg var yngre og aktiv idrettsutøver, så jeg regner med at jeg egentlig skulle startet med et høyere tall. WOW! Må si at jeg er kjempeimponert! Kan jeg spørre hvordan du trener? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Treningsfantast Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 ''Siden vi begge har et visst konkurranseinstinkt, inviterer vi hverandre med på små spurter opp bakker. Uansett hvor hardt det er kjørt på forhånd, så vinner "Berit" enhver spurt. "Anne" stiver nesten umiddelbart det blir fartsøkning, mens "Berit" kan øke farten hele veien mot toppen. '' Berit har muligens høyere maxpuls enn Anne og tåler rett og slett mer fordi hun gjennom flere hjerteslag får tilført mer blod og oksygen til muskelaturen. "Berit" har maxpuls på 185, "Anne" på 184. Og det er "Berit" som røyker, så dette henger liksom ikke helt på greip. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ellers Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Er det så enkelt? Men hvorfor går "Anne" gjerne over "Berit" i puls når "Anne" endelig har tatt igjen "Berit"? De andre spørsmålene - har du noen forslag til svar på dem? ''Er det så enkelt? Men hvorfor går "Anne" gjerne over "Berit" i puls når "Anne" endelig har tatt igjen "Berit"?'' Ja, så enkelt er det Røykere kommer raskere opp i puls enn ikke-røykere. De har gjerne litt høyere hvilepuls også. Nikotin øker også prestasjonevnen. Se link: http://www.klikk.no/helse/trening/article423240.ece 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ellers Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 "Berit" har maxpuls på 185, "Anne" på 184. Og det er "Berit" som røyker, så dette henger liksom ikke helt på greip. Hvis Berit og Anne har fått denne maxpulsen målt slik den skal måles og ikke bare 220 minus alder, kan jeg ikke se annet enn at Berit enten er noe bedre trent enn Anne eller at hun har fordeler av Nikotinbruken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polar klokka Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 WOW! Må si at jeg er kjempeimponert! Kan jeg spørre hvordan du trener? Maxpuls sier ikke noe om en er i bra eller dårlig form, da. Det som sier noe om formen er hvor lav hvilepulsen er og hvor fort den går ned etter at den har vært høy. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Treningsfantast Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hvis Berit og Anne har fått denne maxpulsen målt slik den skal måles og ikke bare 220 minus alder, kan jeg ikke se annet enn at Berit enten er noe bedre trent enn Anne eller at hun har fordeler av Nikotinbruken. Maxpuls er målt, ja, ikke bare regnet ut. Fordeler av nikotin, den var helt ny og ukjent for oss! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ellers Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Maxpuls er målt, ja, ikke bare regnet ut. Fordeler av nikotin, den var helt ny og ukjent for oss! ''Fordeler av nikotin, den var helt ny og ukjent for oss!'' Hehe, Berit bør uansett slutte å røyke. Og du bør ikke begynne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ellers Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Maxpuls er målt, ja, ikke bare regnet ut. Fordeler av nikotin, den var helt ny og ukjent for oss! Nå vet ikke hvem som er Berit og hvem som er Anne, så jeg får vel heller si at ingen bør begynne å røyke 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Treningsfantast Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Maxpuls sier ikke noe om en er i bra eller dårlig form, da. Det som sier noe om formen er hvor lav hvilepulsen er og hvor fort den går ned etter at den har vært høy. Tja, maxpuls sier noe om hvor god form man er i, det handler vel om oksygenopptak og jo bedre oksygenopptak jo høyere maxpuls. Og jo bedre oksygenopptak jo bedre form. Forøvrig er også dette med dropp i puls og hvilepuls indikasjoner på god form. Vi målte hvilepulsen for en tid tilbake også, nå husker jeg ikke hva den var, men det skilte 2 pulsslag i "Annes" favør. Og begges puls går raskt ned etter å ha vært høy, men vi har aldri målt hvor raskt den går ned. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Treningsfantast Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 ''Fordeler av nikotin, den var helt ny og ukjent for oss!'' Hehe, Berit bør uansett slutte å røyke. Og du bør ikke begynne Nei, det er vel ikke å anbefale noen å begynne å røyke uansett. "Berit" slutta å røyke for et år siden, men begynte igjen etter 5 måneder. Opplevde ingen effekt på treningen av å slutte, ble heller mer stiv i musklatur under litt høyere belastning. Dessuten ble hun deprimert og la på seg 10 kg på 5 måneder. Så da begynte hun igjen. :-/ Har med vilje ikke gitt uttrykk for hvem jeg er, ønsker å framstille oss så "nøytralt" som mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulsklokker Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Tja, maxpuls sier noe om hvor god form man er i, det handler vel om oksygenopptak og jo bedre oksygenopptak jo høyere maxpuls. Og jo bedre oksygenopptak jo bedre form. Forøvrig er også dette med dropp i puls og hvilepuls indikasjoner på god form. Vi målte hvilepulsen for en tid tilbake også, nå husker jeg ikke hva den var, men det skilte 2 pulsslag i "Annes" favør. Og begges puls går raskt ned etter å ha vært høy, men vi har aldri målt hvor raskt den går ned. Maxpuls sier overhodet ingenting om hvor god form du er i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342846-puls-treningseffekt-og-forskjeller/#findComment-2901220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.