Gå til innhold

Hvilken klasse tilhører du?

Gjest bare lurer på dette i dag jeg...

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Ha ha, den var god;o)

Tror det har lite med saken å gjøre:-)

Jeg aner i virkeligheten ikke:-) Jeg har bare en følelse av at du er i øvre mellomklasse. Er det riktig?

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

8

• tzatziki1365380058

3

• tusseline

1

• filiokus81

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg aner i virkeligheten ikke:-) Jeg har bare en følelse av at du er i øvre mellomklasse. Er det riktig?

Jeg vet som sagt ikke. Tror jeg er i mellomklassen. Hva er forskjell på høyere mellomklasse og mellomklasse da?

Skrevet

Tja, ut fra Wikipedialinkene lenger ned her er vi i middelklassen.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nå har jeg funnet ut av det.Jeg tilhører mellomklassen og mannen min øvre mellomklassen:-)

Vi tilhører ikke samme klasse.

Skrevet

Nå har jeg funnet ut av det.Jeg tilhører mellomklassen og mannen min øvre mellomklassen:-)

Vi tilhører ikke samme klasse.

LOL :-))

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

LOL :-))

Hvorfor ler du?:-) Er du ikke enig i følge linken her nede?

Skrevet

Hvorfor ler du?:-) Er du ikke enig i følge linken her nede?

Jeg måtte bare le litt av din ærlige og usnobbete tolkning av klassebegrepet:-) Det vanlige er vel å definere seg ut fra hva dere to tilsammen utgjør:-) Det er mange fine fruer rundt omkring som er hjemmeværende husmødre, men som allikevel definerer seg ut fra mannens inntekt og posisjon i samfunnet:-)

Gjest segunda
Skrevet

Jeg vet som sagt ikke. Tror jeg er i mellomklassen. Hva er forskjell på høyere mellomklasse og mellomklasse da?

Utdannelse, jobb, penger. Jeg ville for eksempel sette en universitetsprofessor i øvre mellomklasse hvis ikke høyklasse. Et ektepar med hus, hytte, to biler og som tjener to millioner i året ville antageligvis være øvre mellomklasse.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg måtte bare le litt av din ærlige og usnobbete tolkning av klassebegrepet:-) Det vanlige er vel å definere seg ut fra hva dere to tilsammen utgjør:-) Det er mange fine fruer rundt omkring som er hjemmeværende husmødre, men som allikevel definerer seg ut fra mannens inntekt og posisjon i samfunnet:-)

Det er den tradisjonelle tolkningen at det er mannens status som avgjør.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Det er mange fine fruer rundt omkring som er hjemmeværende husmødre, men som allikevel definerer seg ut fra mannens inntekt og posisjon i samfunnet:-)''

He he, men du er den eneste her som vet hvor jeg jobber og du vet hva vi driver med der og hva slags meninger som påvirker meg :-)

Jeg er alldeles ingen fin frue:-)

Og jeg er jo vanligvis ingen hjemmeværende frue heller:-)

Skrevet

Det er den tradisjonelle tolkningen at det er mannens status som avgjør.

Ja, det er jo det. Og jeg tror nok den lever i beste velgående.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Utdannelse, jobb, penger. Jeg ville for eksempel sette en universitetsprofessor i øvre mellomklasse hvis ikke høyklasse. Et ektepar med hus, hytte, to biler og som tjener to millioner i året ville antageligvis være øvre mellomklasse.

'' Et ektepar med hus, hytte, to biler og som tjener to millioner i året ville antageligvis være øvre mellomklasse''

Du må jo se litt på hvem som tjener hva. Man er da ulike individer.

Skrevet

''Det er mange fine fruer rundt omkring som er hjemmeværende husmødre, men som allikevel definerer seg ut fra mannens inntekt og posisjon i samfunnet:-)''

He he, men du er den eneste her som vet hvor jeg jobber og du vet hva vi driver med der og hva slags meninger som påvirker meg :-)

Jeg er alldeles ingen fin frue:-)

Og jeg er jo vanligvis ingen hjemmeværende frue heller:-)

Nei, det var nettopp det som fikk meg til å sette pris på ditt svar, og dra på smilebåndet:-) Jeg vet at du ikke er en av disse fine fruene jeg snakker om. Men det er mange av dem:-)

Skrevet

'' Et ektepar med hus, hytte, to biler og som tjener to millioner i året ville antageligvis være øvre mellomklasse''

Nei, jeg tror ikke at et ektepar kan betraktes som fra hver sin klasse. Det er nok høyst uvanlig:-) Hvilken klasse tilhører da barna f.eks.? Mors eller fars?

Gjest segunda
Skrevet

Nei du kan ikke definere deg uten å ta hensyn til din manns status. Michelle Obama har høy status pga. sin mann:-) Ari Behn har høy status også pga. sin kone.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei, jeg tror ikke at et ektepar kan betraktes som fra hver sin klasse. Det er nok høyst uvanlig:-) Hvilken klasse tilhører da barna f.eks.? Mors eller fars?

'' Det er nok høyst uvanlig:-) Hvilken klasse tilhører da barna f.eks.? Mors eller fars?''

Det var det da? Høyere middelklasse kansje frem til de er ferdig utdannet/eventuelt uutdannet?

Ikke vet jeg :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei du kan ikke definere deg uten å ta hensyn til din manns status. Michelle Obama har høy status pga. sin mann:-) Ari Behn har høy status også pga. sin kone.

Mener du det?

Jeg er meg, uavhengig av hva min mann er.

Skrevet

'' Det er nok høyst uvanlig:-) Hvilken klasse tilhører da barna f.eks.? Mors eller fars?''

Det var det da? Høyere middelklasse kansje frem til de er ferdig utdannet/eventuelt uutdannet?

Ikke vet jeg :-)

Jeg tror nok du må finne deg i å bli definert ut i fra hva dere to tilsammen utgjør:-)

Skrevet

mitt synspunkt er at slikt er tåpelig i 2010.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

mitt synspunkt er at slikt er tåpelig i 2010.

Enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...