Gå til innhold

Gnagsår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gror et gnagsår på hælen fortest?

Jeg fikk gnagsår av skiskoene forrige helg, og på den ene foten var det en blemme med diameter på nesten 3 cm. Det gikk hull på den i går, og i løpet av i dag revnet hele hudfliken, så nå er det rett inn på ny tynn hud, medet lite sår øverst.

Jeg har brukt plaster hver dag, og tatt av om kvelden, slik at det har fått luft. Da vi skulle på ski i dag, hadde jeg på plaster, og så stort stykke med gasbind oppå. Det gikk tålig greit, selv om jeg kjente det for hvert skritt.

En må jo ha på sko ute, så hvordan pleier jeg dette såret nå for at det skal gro fortest? Skal jeg ha på noe krem eller salve?

Skrevet

Du bruker selvføgelig Compeed gnagsårplaster. Helt fantastisk:

http://www.compeed.no/bgdisplay.jhtml?itemname=blisters&s=4

Hmmmmm. Har aldri prøvd det, men det så jo bra ut. Det svir ikke da? At det kommer noen stoffer fra compeeden inn på såret?

Det står at plasteret skal sitte på til det løsner selv og/eller til såret er leget. Men kan en dusje med det? Eller svømme? Jeg skal svømme på tirsdag.

Skrevet

Hmmmmm. Har aldri prøvd det, men det så jo bra ut. Det svir ikke da? At det kommer noen stoffer fra compeeden inn på såret?

Det står at plasteret skal sitte på til det løsner selv og/eller til såret er leget. Men kan en dusje med det? Eller svømme? Jeg skal svømme på tirsdag.

Ja, du både dusjer og svømmer med det :) Det sitter godt om du setter det på riktig. Les bruksanvisningen!

Skrevet

Compeed legger seg som det hudlaget du har mistet, og det svir ikke i det hele tatt. Hvis det faller av under svømming/dusjing så er det bare å sette på et nytt. Du merker ikke gnagsåret mer etter at du har satt på Compeed. Jeg lover :-)

Skrevet

Ja, du både dusjer og svømmer med det :) Det sitter godt om du setter det på riktig. Les bruksanvisningen!

Takk! Da må jeg prøve å få tak i det i morgen eller mandag. KJipt med gnågsår, det blir jo bedre om natta, men verre igjen etter at jeg har hatt på sko...

Skrevet

Compeed legger seg som det hudlaget du har mistet, og det svir ikke i det hele tatt. Hvis det faller av under svømming/dusjing så er det bare å sette på et nytt. Du merker ikke gnagsåret mer etter at du har satt på Compeed. Jeg lover :-)

OK. Da skal jeg jammen prøve det, for det er ikke særlig godt å gå rundt med dette her.... Kjenner det mest når jeg har på skisko eller fjellskoene mine.

Skrevet

OK. Da skal jeg jammen prøve det, for det er ikke særlig godt å gå rundt med dette her.... Kjenner det mest når jeg har på skisko eller fjellskoene mine.

Jeg kjenner godt til problemet. Husker en gang jeg gikk til sentrum i byen vår med nye sko i varmen....det ble gnagsår. Jeg dro på apoteket, kjøpte Compeed og satte på, og gikk hjem igjen uten problemer.

Skrevet

Som de andre sier er Compeed det beste. Du bør også bruke Compeed (eller eventuelt sportstape) når du skal på tur med nye sko, så slipper du å få gnagsår.

Skrevet

Jeg har prøvd det. Snaxy brukte alltid det når han vandret i fjellet.

Fungerer kjempe fint, og svir ikke. Du kan også svømme med det ja.

:0)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Compeed som de andre sier. Det finnes også en compeed stift som er god når skoene er sånn halvveis inngått og du ikke har behov for plaster. Jeg pleier f.eks å smøre over de stedene jeg lett får gnagsår når jeg tar frem sandaler som ikke har vært brukt på en stund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...