Gjest ssaalltt Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har vært så idiotisk at jeg klarte å kjøpe noe frossen kyllingfilet i Sverige. Den er så salt at den er helt uspiselig for meg (Jeg salter normalt ikke kyllingfileter i det hele tatt) Er det noe jeg kan gjøre for å få den mindre salt? Går det an å vanne den ut slik man gjør med pinnekjøtt, eller er det bare å kaste hele greia? 0 Siter
Gjest Hopp i det du Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Har aldri fått så salt kylling eller annet kjøtt i Sverige, hva i all verden har du handlet Jeg ville prøvd å gjøre akkurat det, å vanne det ut som med pinnekjøtt. Uansett så vil du få kjøttet mindre salt på den måten Alt slikt må vel være bedre å prøve enn å kaste det 0 Siter
Gjest ssaalltt Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Har aldri fått så salt kylling eller annet kjøtt i Sverige, hva i all verden har du handlet Jeg ville prøvd å gjøre akkurat det, å vanne det ut som med pinnekjøtt. Uansett så vil du få kjøttet mindre salt på den måten Alt slikt må vel være bedre å prøve enn å kaste det ''Har aldri fått så salt kylling eller annet kjøtt i Sverige, hva i all verden har du handlet :D'' Sannsynligvis er jeg bare ekstremt var på salt Det er kyllingfilet fra kronfågel. 87% kylling, vann, salt. Det står ikke noe om hvor mye salt det er... ''Jeg ville prøvd å gjøre akkurat det, å vanne det ut som med pinnekjøtt. Uansett så vil du få kjøttet mindre salt på den måten'' Da prøver jeg det. Som du sier er det vel bedre å prøve og så evt kaste, enn bare å kaste... 0 Siter
Gjest Hopp i det du - bor nære svinesund Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 ''Har aldri fått så salt kylling eller annet kjøtt i Sverige, hva i all verden har du handlet :D'' Sannsynligvis er jeg bare ekstremt var på salt Det er kyllingfilet fra kronfågel. 87% kylling, vann, salt. Det står ikke noe om hvor mye salt det er... ''Jeg ville prøvd å gjøre akkurat det, å vanne det ut som med pinnekjøtt. Uansett så vil du få kjøttet mindre salt på den måten'' Da prøver jeg det. Som du sier er det vel bedre å prøve og så evt kaste, enn bare å kaste... Hmmm, kanskje du er veldig vàr ja. Jeg har aldri, aldri vært borti det der nei. Lykke til med utvanningen, tror ikke i hele tatt det vil ødelegge kjøttet for deg og mindre salt må det vel garantert bli. Men prøv å bytte ut vannet en gang også da Lykke til 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.