Gå til innhold

svensk kyllingfilet

Anbefalte innlegg

Gjest ssaalltt
Skrevet

Jeg har vært så idiotisk at jeg klarte å kjøpe noe frossen kyllingfilet i Sverige. Den er så salt at den er helt uspiselig for meg (Jeg salter normalt ikke kyllingfileter i det hele tatt) Er det noe jeg kan gjøre for å få den mindre salt? Går det an å vanne den ut slik man gjør med pinnekjøtt, eller er det bare å kaste hele greia?

Gjest Hopp i det du
Skrevet

Har aldri fått så salt kylling eller annet kjøtt i Sverige, hva i all verden har du handlet :D

Jeg ville prøvd å gjøre akkurat det, å vanne det ut som med pinnekjøtt. Uansett så vil du få kjøttet mindre salt på den måten

Alt slikt må vel være bedre å prøve enn å kaste det :)

Gjest ssaalltt
Skrevet

Har aldri fått så salt kylling eller annet kjøtt i Sverige, hva i all verden har du handlet :D

Jeg ville prøvd å gjøre akkurat det, å vanne det ut som med pinnekjøtt. Uansett så vil du få kjøttet mindre salt på den måten

Alt slikt må vel være bedre å prøve enn å kaste det :)

''Har aldri fått så salt kylling eller annet kjøtt i Sverige, hva i all verden har du handlet :D''

Sannsynligvis er jeg bare ekstremt var på salt :( Det er kyllingfilet fra kronfågel. 87% kylling, vann, salt. Det står ikke noe om hvor mye salt det er...

''Jeg ville prøvd å gjøre akkurat det, å vanne det ut som med pinnekjøtt. Uansett så vil du få kjøttet mindre salt på den måten''

Da prøver jeg det. Som du sier er det vel bedre å prøve og så evt kaste, enn bare å kaste...

Gjest Hopp i det du - bor nære svinesund
Skrevet

''Har aldri fått så salt kylling eller annet kjøtt i Sverige, hva i all verden har du handlet :D''

Sannsynligvis er jeg bare ekstremt var på salt :( Det er kyllingfilet fra kronfågel. 87% kylling, vann, salt. Det står ikke noe om hvor mye salt det er...

''Jeg ville prøvd å gjøre akkurat det, å vanne det ut som med pinnekjøtt. Uansett så vil du få kjøttet mindre salt på den måten''

Da prøver jeg det. Som du sier er det vel bedre å prøve og så evt kaste, enn bare å kaste...

Hmmm, kanskje du er veldig vàr ja. Jeg har aldri, aldri vært borti det der nei.

Lykke til med utvanningen, tror ikke i hele tatt det vil ødelegge kjøttet for deg og mindre salt må det vel garantert bli. Men prøv å bytte ut vannet en gang også da

Lykke til :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...