Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Til slik skravlekveld, hvor en gjerne kan bruke tid på å spise, synes jeg det er veldig hyggelig med tapas.

Og det trenger ikke være kompliserte retter! En kommer langt med f.eks. god skinke og litt pølse, ost (gjerne manchego), gode oliven, aïoli, en salat og oppskårede grønnsaker (f.eks. tomatskiver med balsamico, avocadobiter m.m.m.), samt godt brød.

Om en i tillegg lager en rett eller to, f.eks. spanske kjøttboller og/eller hvitløksfriterte scampi, kommer en langt.

Nam!

Nam

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

11

• candyqueen_83

8

• morsan

5

• Mrs. Wallace

5

Barbecue-ribbe.

Skjær ribba i serveringsstore biter. Skjær av svor/fett under svoren.

Marineres i soyasaus og div. krydder. (Grillkrydder, hvitløk, cayennepepper, paprika....)

Stekes mør på ca. 200 grader. De siste 15 minuttene smører du på saus.

Saus: Ketchup (bruker vel ca. 1 1/2 dl + honning (1 stor ss) + litt sennep + salt og pepper. Høres ikke så godt ut, men det er det. Faller i smak hos de fleste:-)

Denne suppa er nammenam, særlig med godt brød til:

http://www.mat.no/vis_oppskrift.aspx?artid=13707&mnu1id=&mnu2id=&mnu3id=

Takk for oppskrift til nydelig suppe! Den ble en stor suksess, og det var som dere sa, at det hadde holdt med kun den og brød. Jeg hadde suppa + foccaciabrød til forrett, og lasagne etterpå, men vi kunne fint klart oss med kun suppe.

Vi var 8 stk, og jeg laget til 12 porsjoner - de porsjonene må ha vært enormt store, for vi har nå til i alle fall 2 middager etterpå :-)

Takk for oppskrift til nydelig suppe! Den ble en stor suksess, og det var som dere sa, at det hadde holdt med kun den og brød. Jeg hadde suppa + foccaciabrød til forrett, og lasagne etterpå, men vi kunne fint klart oss med kun suppe.

Vi var 8 stk, og jeg laget til 12 porsjoner - de porsjonene må ha vært enormt store, for vi har nå til i alle fall 2 middager etterpå :-)

Så bra at den falt i smak! Men haha, jammen tok du godt i på mengden. Det gjør forsåvidt ikke så mye, for den suppa er minst like god dagen etter. :)

Sånn apropos bereging: Når du lager en oppskrift som forrett, kan du med fordel kutte _ned_ i antall posjoner i forhold til gjester, du trenger i hvert fall ikke øke den. Forretter skal jo bare være en liten smak. :)

Sånn apropos bereging: Når du lager en oppskrift som forrett, kan du med fordel kutte _ned_ i antall posjoner i forhold til gjester, du trenger i hvert fall ikke øke den. Forretter skal jo bare være en liten smak. :)

Ja, det var jo en grei regel i forhold til beregning. Er ikke så vant til å lage suppe, utenom Toro-suppe da...

Mannen min mente forresten at jeg burde lage 16 porsjoner - er jammen glad jeg ikke hørte på ham :-)

Vi serverte suppa som forrett i dag også vi, for foreldrene mine kom på middag. Ungene var litt delte i mening om smaken - tror de syntes det var litt skummelt med alle bønnene og squashene oppi! Foreldrene mine likte den veldig godt!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...