Gå til innhold

Usikker på om jeg har det bra eller dårlig.

Anbefalte innlegg

Gjest kahloli
Skrevet

Jeg har en underlig følelse.

Etter et opprivende brudd sist vår som kostet meg en masse problemer, og som førte til at jeg følte meg tvunget til å gå til psykolog for å få orden og perspektiv på tingene, fant jeg uventet kjærligheten igjen allerede i høst (den påfølgende høst).

Jo kjærleik er jo ikke bare en dans på roser, selv ikke når man er nyforelsket. Tvil. Spøkelser fra fortiden. Men det gode veide opp, og vi er fortsatt sammen og har det ganske så bra.

Jeg slet med angst i høst da jeg begynte i skolen igjen, og hadde et par timer hos fastlegen og hos psykolog om dette. Det ble gradvis bedre da jeg fant ut at dette faktisk var angst, og at det bare var overdimensjonerte bekymringer som drev den.

Nå kjenner jeg kun en sjelden en gang på dette.

Men noen ting har ikke forandret seg.

- Jeg er trøtt.

Så trøtt at jeg noen ganger lurer på om jeg er fysisk syk. Jeg har sjekket om jeg har mangel på noe, og har fått konstantert d vitamin mangel. Ved sist test var det på et fint nivå.

Men jeg kan ikke merke effekten av tilskuddet.

- Jeg er bekymret for framtiden, og slites i to forskjellige retninger angående den. To sterke motsetninger.

- Jeg kjenner meg ofte tiltaksløs og ille til mote.

Jeg har det definitivt bedre. Men har jeg det bra?

Jeg gidder ikke riktig å gå til legen å mase igjen, jeg vil til noen med ordentlig kompentanse, noen som kan si: "Du er frisk, du tenker bare for mye" eller "Du feiler "det"!.

Jeg er lei av å gå til fagfolk som ikke forstår.

Kan man bestille en time direkte hos psykiater. Hvor mye koster det?

Bør jeg gjøre det, eller bør jeg bare "get over it" fokusere på det positive og glemme alt som heter terapi og medisiner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...