Gjest J31! Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Ikke at det har så stor betydning å vite det, og det har et navn jeg ikke husker. Men lurer på om det er noen av dere som har erfart å få "originalmedisinen" (den legen skriver ut) en gang, og så "kopien" neste gang osv på apoteket? Har fått beskjed om å betale et dyrt mellomlegg dersom jeg ikke velger kopien en gang, mens en neste gang fått orginalen uten å bli tilbudt kopien - på samme resept og til samme pris.. Synes bare det er litt rart, men årsaken kan selvsagt være flere som at de f.eks er gått tom for kopien? 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Det er mye rot med dette. Be legen skrive "Ikke generisk substitusjon" på resepten så unngår du problemer. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Prisene justeres hele tiden.Den ene uken er den ene preparatet billigere, neste uke er det det andre. Det vil også byttes dersom de er tom for det billigste. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Det er mye rot med dette. Be legen skrive "Ikke generisk substitusjon" på resepten så unngår du problemer. Mye rot, ja det skal være sikkert. Med fem faste medisiner, som alle bytter navn og farge (nesten) hver gang jeg er på apoteket, så skal jeg hilse og si det er fort gjort å bli forvirra. Merker jeg må holde tunga ekstra rett i munnen hver gang jeg har vært på aoteket. Jeg har i alle fall ingen problemer med å se at dette kan skape mye feilbruk av medisiner hos gamle mennesker. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Mye rot, ja det skal være sikkert. Med fem faste medisiner, som alle bytter navn og farge (nesten) hver gang jeg er på apoteket, så skal jeg hilse og si det er fort gjort å bli forvirra. Merker jeg må holde tunga ekstra rett i munnen hver gang jeg har vært på aoteket. Jeg har i alle fall ingen problemer med å se at dette kan skape mye feilbruk av medisiner hos gamle mennesker. Signerer det siste avsnittet ditt. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Mye rot, ja det skal være sikkert. Med fem faste medisiner, som alle bytter navn og farge (nesten) hver gang jeg er på apoteket, så skal jeg hilse og si det er fort gjort å bli forvirra. Merker jeg må holde tunga ekstra rett i munnen hver gang jeg har vært på aoteket. Jeg har i alle fall ingen problemer med å se at dette kan skape mye feilbruk av medisiner hos gamle mennesker. *pirke* 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Prisene justeres hele tiden.Den ene uken er den ene preparatet billigere, neste uke er det det andre. Det vil også byttes dersom de er tom for det billigste. Hvorfor må de holde på med det tullet der da! *s* men seriøst - hvorfor? Hm. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 Hvorfor må de holde på med det tullet der da! *s* men seriøst - hvorfor? Hm. Fordi apotekene er pålagt å kun gi ut det billigste. Dermed vet fabrikantene at det er kun dersom de har aller lavest pris (om det så er med to kroner) er at de blir solgt av apotekene. Og da blir det priskrig. Prisene er vel omtrent like ustabilt som bensinprisene, vil jeg tro. De også justerer jo hele tiden i forhold til hverandre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.