Gå til innhold

Videre diskusjon ang. 11. september

Anbefalte innlegg

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Er det nødvendig å rakke ned på andre fordi om man ikke på en saklig måte klarer å målbinde dem - eller få rett? Kanskje du rett og slett tar feil? Har du tenkt på det?

jeg har like mye rett til å rakke ned på andre, som andre har lov til å rakke ned på meg. men skulle selvfølgelig ønske at ingen rakket ned på hverandre. sør bruker iq målinger, jeg bruker erfaring med lignende personer.

Du skriver om jeg kanskje har vurdert om jeg har feil. hvis du leser det første innlegget, så handler det om uttalelser fra en muslim. han nekter ikke for å ha sagt det han sa engang. og jeg blir opprørt over hans uttalelser, da kan jeg ikke si: unnskyld, jeg tok feil, jeg blir IKKE opprørt over hans ytringer...når jeg blir opprørt! Det er vel ikke snakk om å ta feil, heller om hva en synes er opprørende og skummelt. At andre ikke synes det er opprørende, det synes jeg er rart. men de har jo lov å mene hva de vil. At sør tilslutt drar fram frp, og mindre intelligente velgere, har heller ikke noe med saken å si

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

85

• hidi, the scorpion

51

• Mrs. Wallace

9

• tusseline

5

Skrevet

jeg har like mye rett til å rakke ned på andre, som andre har lov til å rakke ned på meg. men skulle selvfølgelig ønske at ingen rakket ned på hverandre. sør bruker iq målinger, jeg bruker erfaring med lignende personer.

Du skriver om jeg kanskje har vurdert om jeg har feil. hvis du leser det første innlegget, så handler det om uttalelser fra en muslim. han nekter ikke for å ha sagt det han sa engang. og jeg blir opprørt over hans uttalelser, da kan jeg ikke si: unnskyld, jeg tok feil, jeg blir IKKE opprørt over hans ytringer...når jeg blir opprørt! Det er vel ikke snakk om å ta feil, heller om hva en synes er opprørende og skummelt. At andre ikke synes det er opprørende, det synes jeg er rart. men de har jo lov å mene hva de vil. At sør tilslutt drar fram frp, og mindre intelligente velgere, har heller ikke noe med saken å si

Hvis du faktisk leser tråden, så var det ikke jeg som dro inn IQ-målingene!

Derimot svarte jeg på direkte spørsmål fra deg om dem.

Skrevet

Alle med litt vett i topplokket skjønner at muslimene kommer til å ta over landet vårt hvis innvandringen fortsetter sånn. Derfor stemmer de Frp. Hvem er dummest når det skjer?

Flertallet av innvandrere er faktisk kristne.

Skrevet

En muslim har laget en ny gruppe på facebook der h*n på det sterkeste protesterer mot denne mannens uttalelser. Kjempeflott :))

Skrevet

Jo, men her vi bor, så er det kun frp som mener det samme som vanlige folk ang. f.eks. bomringer. En legger jo merke til hvilke politikere som er som folk flest. At de pengene vi tross alt betaler i avgifter på bil og vei, skal bli brukt på bedre veier skulle jo vært en selvfølge. At en hel bygd og en by og flere til, skrev under på at vi var imot bomring, ble kun støttet av frp, de andre partiene snudde ryggen til oss. Det er det som skjer i det daglige som en legger merke til.

Isolert sett er det svært mange av FRP's saker som er gode og som jeg kan være enig i. Problemet er at mange ikke forstår at dersom de skal gjennomføre mange av disse enkeltsakene, så vil det påvirke andre sider ved samfunnet på negativt vis. Jeg har selv bodd i FRP-kommune i mange år og jobber nå i en FRP-kommune. Av den grunn har jeg sett nok til å skjønne at politikken deres ikke henger sammen og at det er vi "vanlige dødelige" som vil tape mest på FRP-politikk.

hidi, the scorpion
Skrevet

Isolert sett er det svært mange av FRP's saker som er gode og som jeg kan være enig i. Problemet er at mange ikke forstår at dersom de skal gjennomføre mange av disse enkeltsakene, så vil det påvirke andre sider ved samfunnet på negativt vis. Jeg har selv bodd i FRP-kommune i mange år og jobber nå i en FRP-kommune. Av den grunn har jeg sett nok til å skjønne at politikken deres ikke henger sammen og at det er vi "vanlige dødelige" som vil tape mest på FRP-politikk.

Godt sagt, togli;)

Gjest Elextra
Skrevet

Jo, men her vi bor, så er det kun frp som mener det samme som vanlige folk ang. f.eks. bomringer. En legger jo merke til hvilke politikere som er som folk flest. At de pengene vi tross alt betaler i avgifter på bil og vei, skal bli brukt på bedre veier skulle jo vært en selvfølge. At en hel bygd og en by og flere til, skrev under på at vi var imot bomring, ble kun støttet av frp, de andre partiene snudde ryggen til oss. Det er det som skjer i det daglige som en legger merke til.

''Jo, men her vi bor, så er det kun frp som mener det samme som vanlige folk ang. f.eks. bomringer. ''

Går det virkelig an å tro at det finnes noen som isolert sett er FOR bomringer?

Pengene må hentes fra et sted; er det så ille at de som bruker veiene mest betaler mest for dem?

Skrevet

''Jo, men her vi bor, så er det kun frp som mener det samme som vanlige folk ang. f.eks. bomringer. ''

Pengene må hentes fra et sted; er det så ille at de som bruker veiene mest betaler mest for dem?

''Pengene må hentes fra et sted; er det så ille at de som bruker veiene mest betaler mest for dem?''

Hva med steder der bommen settes et helt annet sted enn der pengene er tenkt å skulle brukes? Er det rettferdig?

I Sverige har de knapt bomringer, men et veinett som slår vårt ned i støvlene.

Gjest Elextra
Skrevet

''Pengene må hentes fra et sted; er det så ille at de som bruker veiene mest betaler mest for dem?''

Hva med steder der bommen settes et helt annet sted enn der pengene er tenkt å skulle brukes? Er det rettferdig?

''Hva med steder der bommen settes et helt annet sted enn der pengene er tenkt å skulle brukes? Er det rettferdig?''

Det går vel ikke an å få det 100% rettferdig, nei. Men jeg synes ikke det er så ille om pengene ikke bare brukes der de er krevd inn.

I Sverige har de knapt bomringer, men et veinett som slår vårt ned i støvlene.''

Ja, svenskene har mange offentlige ordninger vi bare kan drømme om, samt mye bedre veier og tognett.

Skrevet

Og du tror det svenske veinettet betaler seg selv?

Skrevet

Og du tror det svenske veinettet betaler seg selv?

Selvfølgelig ikke.

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Så hva er da mest rettferdig:

1) At bilistene betaler for for veiene de bruker basert på hvor ofte de bruker dem, og bidrar til sykkelstier, osv.?

2) At alle (gamle bestemødre, folk uten bil, osv.) betaler for veiene over forhøyet skatt?

Jeg synes ikke (1) virker så fæl...

Skrevet

1) At bilistene betaler for for veiene de bruker basert på hvor ofte de bruker dem, og bidrar til sykkelstier, osv.?

2) At alle (gamle bestemødre, folk uten bil, osv.) betaler for veiene over forhøyet skatt?

For min privatøkonomi vil de nye bommene i Trondheim gjøre et meget stygt innhugg i lommeboka. En lommebok som ikke er spesielt velfylt fra før. Men sånn er det vel når jeg er så dum å ha jobb på motsatt side av byen for der jeg bor og i tillegg ha kjæreste utenbys med fra før 2 bompasseringer og flere i kjømda.

Jeg slipper riktignok unna bommen på vei til jobb dersom jeg kjører gjennom sentrum. Trodde de ville ha biltrafikken bort fra sentrum jeg.

Skrevet

;-)

Det er akkurat her jeg tror noe svikter hos endel velgere ;-)

Skrevet

For min privatøkonomi vil de nye bommene i Trondheim gjøre et meget stygt innhugg i lommeboka. En lommebok som ikke er spesielt velfylt fra før. Men sånn er det vel når jeg er så dum å ha jobb på motsatt side av byen for der jeg bor og i tillegg ha kjæreste utenbys med fra før 2 bompasseringer og flere i kjømda.

Jeg slipper riktignok unna bommen på vei til jobb dersom jeg kjører gjennom sentrum. Trodde de ville ha biltrafikken bort fra sentrum jeg.

Jo, men hvis bommene ble fjernet, ville jo staten/kommunen måtte innkreve samme beløp via skatten....

Skrevet

og du legger ikke merke til hva sør mener om meg og andre frp velgere?

Han må få lov å mene hva han vil, men han trenger ikke skrive at alt han vet, er det rette. og alt det andre vet, det er galt. ( jeg er enig med ham om at kristendommen også er skyld i mye vond)

Som sagt, det var faktisk ikke jeg som trakk IQ inn i tråden.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Jamen, hvorfor bruker de ikke de pengene som de får inn på årsavgift, drivstoffavgift, og andre avgifter til å bygge vei! Det er det jeg ikke skjønner!

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Ja, her i distriktet satt alle ordførerne og gliste på framsiden av lokalavisa! "Nå skal vi endelig få bomringer!" og de fikk jammen mye pepper for den avgjørelsen. Så de trenger ikke komme og si at de er imot bomringer, når de trer det nedover hodet på folk. De skylder på at de ikke er for bomringer, men for gode veier.... Det er bare så latterlig. Snart må vi vel begynne å betale godt for oss på sykehusene også, da kan de også skylde på at enten det, eller så må alle betale mye mer skatt, og det blir ikke rettferdig for de som aldri må på sykehus....Eller tenk på de skattepengene som blir brukt på skoler; er det rettferdig for de som ikke har barn?

Gjest anonymfortiden
Skrevet

kan du gi eksempler på det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...