Gå til innhold

Videre diskusjon ang. 11. september

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Så du mener at alle som ikke er enig med deg og Sør har lavere iq enn dere?''

Skjønner ikke poengteringen din, hun/han stiller et spørsmål til segunda. Det er ikke noen påstand dette her.

lovinda lace spør segunda: "Så du mener at alle som ikke er enig med deg og Sør har lavere iq enn dere?"

Og folk påpeker til lovinda lace at ingen har påstått noe slikt.

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

85

• hidi, the scorpion

51

• Mrs. Wallace

9

• tusseline

5

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk er så sinna på denne M.M. Som god muslim følger han bare Koranen. Og der står det svart på hvitt at homofil praksis skal straffes strengt (dog er det uenighet som strafferammen, noen skriftlærde mener homofile skal steines med døden til følge, de mer moderate mener 100 piskeslag er nok).

Det er vel de færreste som mener at det er riktig å følge eldgamle tradisjoner selv om de står skrevet i bøker som Koranen, Bibelen etc.

Gjest frudolén
Skrevet

Det er vel de færreste som mener at det er riktig å følge eldgamle tradisjoner selv om de står skrevet i bøker som Koranen, Bibelen etc.

Det er en muslim forpliktet til. Ellers er han ingen muslim.

Skrevet

Det er en muslim forpliktet til. Ellers er han ingen muslim.

Og dette vet du alt om?

Muslimer er ikke nødvendigvis like trangsynte som enkelte andre....

Gjest frudolén
Skrevet

Og dette vet du alt om?

Muslimer er ikke nødvendigvis like trangsynte som enkelte andre....

''Og dette vet du alt om?''

Bedre enn deg i hvertfall. Homofil-praksis er strengt forbudt i islam. Det kan du ikke snakke deg bort fra.

Skrevet

''Og dette vet du alt om?''

Bedre enn deg i hvertfall. Homofil-praksis er strengt forbudt i islam. Det kan du ikke snakke deg bort fra.

Jeg vet selvsagt at homofil praksis er like forbudt i Islam som i Kristendommen. Poenget er at man kan være muslim eller kristen og allikevel mene at det blir feil å kriminalisere homofili idag. Verden går tross alt framover, så også heldigvis for muslimer ;)

Jeg er ikke i tvil om at det nok er flere med muslimsk bakgrunn som har problemer med homofili enn etnisk norske nordmenn, men dette handler kanskje om at det er flere religiøse blant muslimer enn blant etnisk norske nordmenn? Dessuten har vårt syn på diverse saker endret seg radikalt bare de siste tyve årene. Jeg tror nok ikke vi trenger å gå mer enn tyve år tilbake i tid for å finne like mange kristne ekstremister mht homofili som man idag finner blant muslimer.

Godt muslimer ikke er en ensartet gruppe :)

Gjest frudolén
Skrevet

Jeg vet selvsagt at homofil praksis er like forbudt i Islam som i Kristendommen. Poenget er at man kan være muslim eller kristen og allikevel mene at det blir feil å kriminalisere homofili idag. Verden går tross alt framover, så også heldigvis for muslimer ;)

Jeg er ikke i tvil om at det nok er flere med muslimsk bakgrunn som har problemer med homofili enn etnisk norske nordmenn, men dette handler kanskje om at det er flere religiøse blant muslimer enn blant etnisk norske nordmenn? Dessuten har vårt syn på diverse saker endret seg radikalt bare de siste tyve årene. Jeg tror nok ikke vi trenger å gå mer enn tyve år tilbake i tid for å finne like mange kristne ekstremister mht homofili som man idag finner blant muslimer.

Godt muslimer ikke er en ensartet gruppe :)

''Poenget er at man kan være muslim eller kristen og allikevel mene at det blir feil å kriminalisere homofili idag.''

Det kan man rett og slett ikke være hvis man er rett-troende muslim. Legg merke til at når muslimer blir spurt om dette vil de ikke kriminalisere dette I NORGE, men at dette i et Sharia-styrt land skal straffes strengt. I et samfunn styrt etter Koranen er dette obligatorisk.

Skrevet

''Poenget er at man kan være muslim eller kristen og allikevel mene at det blir feil å kriminalisere homofili idag.''

Det kan man rett og slett ikke være hvis man er rett-troende muslim. Legg merke til at når muslimer blir spurt om dette vil de ikke kriminalisere dette I NORGE, men at dette i et Sharia-styrt land skal straffes strengt. I et samfunn styrt etter Koranen er dette obligatorisk.

Muslimer kommer fra mange ulike land og ikke alle muslimske land er så primitive at de driver med sharialover. Det _er_ altså forskjell på hvor bokstavtro den enkelte muslim er. Klart de mest fundamentalistiske muslimene sikkert vil si at for å være en "ekte" muslim må man mene slik og sånn, men slik er det jo også hos fundamentalistiske kristne.

Jeg har en muslimsk kamerat som har homsevenner og han verdsetter disse like høyt som sine andre venner. Selv oppfatter han seg som troende muslim og han forsøker å leve deretter, men han er heldigvis såpass fornuftig at han skjønner at Koranen må leses i forhold til tiden vi er i nå. Mange muslimer gjør faktisk det, tro det eller ei.

Om jeg hadde følt meg som en kristen selv om jeg aldri gikk i kirken, så hadde jeg gitt blanke i om en eller annen fundamentalistisk kristen prest hadde ment jeg ikke kunne kalle meg kristen. Jeg hadde nok tenkt at kun Gud kunne dømme. Er det helt umulig å tro at mange muslimer kan tenke på det viset også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...