Gå til innhold

Videre diskusjon ang. 11. september

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Paven representerer det absolutte flertallet av jordens kristne, enten du liker det eller ei. Lutheranere er et lite mindretall.

Vedr. det du skrev om hva kristne gjør: Sjekk dødsstraff for homofile i Uganda. Innført av kristne.

''Vedr. det du skrev om hva kristne gjør: Sjekk dødsstraff for homofile i Uganda. Innført av kristne.''

Jeg snakket om Norge. Ikke et fattig u-land med minimal utdannelse...

Paven er kanskje kirkens overhode for mange katolikker, men har du sjekket Sør-Amerikas holdning til paven? De bruker prevensjon, de kan ta abort og "driter" i grunnen en lang marsj i hele paven, noe verden forøvrig burde gjøre!

Paven har størst tilslutning i de aller fattigste landene i verden, og han burde skamme seg! Han driver ren utnytting!

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

85

• hidi, the scorpion

51

• Mrs. Wallace

9

• tusseline

5

Skrevet

''Vedr. det du skrev om hva kristne gjør: Sjekk dødsstraff for homofile i Uganda. Innført av kristne.''

Jeg snakket om Norge. Ikke et fattig u-land med minimal utdannelse...

Paven er kanskje kirkens overhode for mange katolikker, men har du sjekket Sør-Amerikas holdning til paven? De bruker prevensjon, de kan ta abort og "driter" i grunnen en lang marsj i hele paven, noe verden forøvrig burde gjøre!

Paven har størst tilslutning i de aller fattigste landene i verden, og han burde skamme seg! Han driver ren utnytting!

Det er kristendommen du snakker om nå.

Og det blir ikke mer/mindre kristent avhengig av om folk er rike eller fattige.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er kristendommen du snakker om nå.

Og det blir ikke mer/mindre kristent avhengig av om folk er rike eller fattige.

''Og det blir ikke mer/mindre kristent avhengig av om folk er rike eller fattige.''

Er du helt historieløs eller bare spiller du dum?

Hvorfor tror du adelen lekte seg gjennom "den mørke middelalder"? Fordi de var rike og kunne holde seg inne med kirken uansett hva de gjorde, så de fattige fikk ungjelde i stedet for....

Skrevet

''Og det blir ikke mer/mindre kristent avhengig av om folk er rike eller fattige.''

Hvorfor tror du adelen lekte seg gjennom "den mørke middelalder"? Fordi de var rike og kunne holde seg inne med kirken uansett hva de gjorde, så de fattige fikk ungjelde i stedet for....

Du har ingen spesiell rett til å definere hvem som er/var kristne, hidi.

Du kan selvsagt være uenig, men den eneste som faktisk kan påstå at han snakker for "de kristne" er Paven, som representerer 2/3.

De kristne i Uganda som ønsker dødsstraff for homofili er like mye/lite kristne som det du er.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg snakket med en norsk teolog engang og han fortalte meg en historie om en mann som kom til himmelen. Da han kom inn begynte han å hilse på alle vennene sine som var muslimer, kristne, hinduer, jøder osv., men plutselig så oppdaget han en gruppe som sto ut i et hjørne. Han spurte hvem de var og svaret var: Dette er bare de norske kristne, de tror de er alene her.

Det slår meg at du tilhører den lille gruppen i hjørnet:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Du har ingen spesiell rett til å definere hvem som er/var kristne, hidi.

Du kan selvsagt være uenig, men den eneste som faktisk kan påstå at han snakker for "de kristne" er Paven, som representerer 2/3.

De kristne i Uganda som ønsker dødsstraff for homofili er like mye/lite kristne som det du er.

''Du har ingen spesiell rett til å definere hvem som er/var kristne, hidi.''

Men _du_ har?

Hvis det er det beste du kan hoste opp, så ville jeg slutte å hoste, om jeg var deg!

Pavekirken har siden begynnelsen av utnyttet de fattige og svake til enhver tid, om du ikke kan se det, så bør du lese mer historie!

Gjest segunda
Skrevet

Men _du_ har?

Hvis det er det beste du kan hoste opp, så ville jeg slutte å hoste, om jeg var deg!

Pavekirken har siden begynnelsen av utnyttet de fattige og svake til enhver tid, om du ikke kan se det, så bør du lese mer historie!

Det er helt riktig, og de er de kristne som du snakker om enten du liker det eller ikke. Det er det Sør skriver til deg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg snakket med en norsk teolog engang og han fortalte meg en historie om en mann som kom til himmelen. Da han kom inn begynte han å hilse på alle vennene sine som var muslimer, kristne, hinduer, jøder osv., men plutselig så oppdaget han en gruppe som sto ut i et hjørne. Han spurte hvem de var og svaret var: Dette er bare de norske kristne, de tror de er alene her.

Det slår meg at du tilhører den lille gruppen i hjørnet:-)

''Det slår meg at du tilhører den lille gruppen i hjørnet:-)''

Ingenting står meg fjernere! Hvorfor tror du det?

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er helt riktig, og de er de kristne som du snakker om enten du liker det eller ikke. Det er det Sør skriver til deg.

Da er du like historieløs som han;(

Skrevet

Utsagn som dette: "De er katolikker, og har en helt forskjellig tro fra lutheranerne. Paven bryr meg midt i navla...." for eksempel.

Skrevet

Men _du_ har?

Så da er konklusjonen din at kristne (du kan ikke nekte for at katolikkene er kristne) utnytter fattige.

Greit.

Skrevet

Da er du like historieløs som han;(

Poenget er da heller at du tar feil, og at både segunda og jeg åpenbart kjenner historien bedre enn det du gjør.

hidi, the scorpion
Skrevet

Så da er konklusjonen din at kristne (du kan ikke nekte for at katolikkene er kristne) utnytter fattige.

Greit.

''Så da er konklusjonen din at kristne (du kan ikke nekte for at katolikkene er kristne) utnytter fattige.''

Like lite intelligent som "mor Nilla" utsagnet...

Kan du virkelig ikke bedre?

Skrevet

''Så da er konklusjonen din at kristne (du kan ikke nekte for at katolikkene er kristne) utnytter fattige.''

Like lite intelligent som "mor Nilla" utsagnet...

Kan du virkelig ikke bedre?

Fint å se at du ikke har noe motargument, men bare den vanlige kveruleringen din.

Konklusjonen er (dessverre) klar: det er kristne som er i ferd med å innføre dødsstraff for homofile i Uganda.

Så kan du kverulere og "utenomsnakke" så mye du orker for å bortforklare det.

Gjest segunda
Skrevet

Slik du beskriver kristne så er det noen få nålevende norske som du betrakter som kristne. Det er aldeles ikke riktig. Kristendommen er en del stor del av vår historie og den delen av historien er mørk. I vikingtiden ble kristendommen tvunget på med blodig krig. Hvor mange har ikke blitt drept i Jesu Kristi navn gjennom tiden? Kristendommen har holdt kvinner nede og det var ikke før det religiøse begynte å gi seg og menneskene fikk lov til å tenke fritt og ikke minst uttrykke seg fritt som kvinneundertrykkelsen løsnet.

På den andre siden har menneskets leten etter guddommen gitt oss mange av de største kunstverkene igjennom tiden. Michelangelo og Leonardo da Vinci f.eks.

hidi, the scorpion
Skrevet

Fint å se at du ikke har noe motargument, men bare den vanlige kveruleringen din.

Konklusjonen er (dessverre) klar: det er kristne som er i ferd med å innføre dødsstraff for homofile i Uganda.

Så kan du kverulere og "utenomsnakke" så mye du orker for å bortforklare det.

''Så kan du kverulere og "utenomsnakke" så mye du orker for å bortforklare det.''

Prøver ikke å bortforklare det engang, det er skammelig, men jeg har evnen til å se et utslitt folk, som bare gjør det, som myndigheten ønsker ellers blir de selv drept...!

Men det er vel ikke gode nok argumenter for deg.

Gjest segunda
Skrevet

''Så kan du kverulere og "utenomsnakke" så mye du orker for å bortforklare det.''

Prøver ikke å bortforklare det engang, det er skammelig, men jeg har evnen til å se et utslitt folk, som bare gjør det, som myndigheten ønsker ellers blir de selv drept...!

Men det er vel ikke gode nok argumenter for deg.

Gjelder den evnen til å se utslitt folk bare kristne, eller muslimer også?

hidi, the scorpion
Skrevet

Slik du beskriver kristne så er det noen få nålevende norske som du betrakter som kristne. Det er aldeles ikke riktig. Kristendommen er en del stor del av vår historie og den delen av historien er mørk. I vikingtiden ble kristendommen tvunget på med blodig krig. Hvor mange har ikke blitt drept i Jesu Kristi navn gjennom tiden? Kristendommen har holdt kvinner nede og det var ikke før det religiøse begynte å gi seg og menneskene fikk lov til å tenke fritt og ikke minst uttrykke seg fritt som kvinneundertrykkelsen løsnet.

På den andre siden har menneskets leten etter guddommen gitt oss mange av de største kunstverkene igjennom tiden. Michelangelo og Leonardo da Vinci f.eks.

Har du i det hele tatt lest hva jeg har skrevet?

Den katolske kirken har enorme drapstall på sin samvittighet, men å overføre den til lutheranerne, som gikk imot katolske tro, blir vel litt drøyt!

Vikingene var noen djevler på tokt, du er sikkert avkommet fra dem, betyr det at du er like djevelsk eller har du modenisert deg?

hidi, the scorpion
Skrevet

Gjelder den evnen til å se utslitt folk bare kristne, eller muslimer også?

Tror at mange muslimer sliter pga elendige ledere... Hvem har i mot skikkelige mennesker?

Jeg, som kristen, har ingen problemer med å leve side om side med muslimer.

Problemet er de, som hevder at drap på homofile, er helt ok. Hvorfor er slike mennesker fremdeles i vårt land?

Skrevet

Tror at mange muslimer sliter pga elendige ledere... Hvem har i mot skikkelige mennesker?

Jeg, som kristen, har ingen problemer med å leve side om side med muslimer.

Problemet er de, som hevder at drap på homofile, er helt ok. Hvorfor er slike mennesker fremdeles i vårt land?

Fordi han er født og oppvokst her (så vidt jeg fikk med meg), akkurat som deg (formodentlig?).

Utover det er det fremdeles kristne (og ikke bare katolikker, faktisk) som vi ha dødsstraff for homofile i Uganda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...