Gå til innhold

Videre diskusjon ang. 11. september

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Har du i det hele tatt lest hva jeg har skrevet?

Den katolske kirken har enorme drapstall på sin samvittighet, men å overføre den til lutheranerne, som gikk imot katolske tro, blir vel litt drøyt!

Vikingene var noen djevler på tokt, du er sikkert avkommet fra dem, betyr det at du er like djevelsk eller har du modenisert deg?

Jeg er like djevelsk som mine formødre:-) Det var mine forfedre som opprettet det første parlamentet i verden, og jeg er stolt av dem. Jeg er også stolt av mine formødre som var slavinner hos vikingene, men bragte med seg en unik kultur inn i vikingkulturen.

Det var dine forfedre Hidi som tvang kristendommen på mine;-)

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

85

• hidi, the scorpion

51

• Mrs. Wallace

9

• tusseline

5

Gjest segunda
Skrevet

Tror at mange muslimer sliter pga elendige ledere... Hvem har i mot skikkelige mennesker?

Jeg, som kristen, har ingen problemer med å leve side om side med muslimer.

Problemet er de, som hevder at drap på homofile, er helt ok. Hvorfor er slike mennesker fremdeles i vårt land?

Fordi du kaster ikke dine egne ut av landet, men det finnes straffer for drap i Norge.

Såvidt jeg vet ble ikke de som drepte Benjamin Hermansen i sin tid kastet ut av Norge. Hvor skulle vi ha sendt dem?

Skrevet

Det er bl.a. ei aktiv kristen fundamentalistisk kvinne i USA (jeg husker ikke navnet i farten) som åpent har ivret for at homofile burde dø.

Fanatikere finns i alle leire dessverre.

Det jeg syns er viktig, er at de "vanlige" menneskene som tror på islam, bør være veldig synlige i kampen mot fanatikere som hevder at dette handler om Islam.

Det samme syns jeg at "vanlige" kristne også bør gjøre i forhold til fantikere blant dem.

hidi, the scorpion
Skrevet

Fordi han er født og oppvokst her (så vidt jeg fikk med meg), akkurat som deg (formodentlig?).

Utover det er det fremdeles kristne (og ikke bare katolikker, faktisk) som vi ha dødsstraff for homofile i Uganda.

''Fordi han er født og oppvokst her (så vidt jeg fikk med meg), akkurat som deg (formodentlig?).''

Da bør han respektere norske lover.

''Utover det er det fremdeles kristne (og ikke bare katolikker, faktisk) som vi ha dødsstraff for homofile i Uganda.''

Hva er du? En papegøye?

Det er fryktelig vanskelig for deg å forstå, at fattigdom herjer kloden vår, og da setter katolikkene inn....

Vi som ikke tror at paven er Jesus stedfortreder på jorden, fortviler over pavens holdninger.

Jeg klarer ikke å si at katolismen er kristen, men tror at mange katolikker er det!

I afrikanske land er storparten katolikker.

Skrevet

Det er bl.a. ei aktiv kristen fundamentalistisk kvinne i USA (jeg husker ikke navnet i farten) som åpent har ivret for at homofile burde dø.

Fanatikere finns i alle leire dessverre.

Det jeg syns er viktig, er at de "vanlige" menneskene som tror på islam, bør være veldig synlige i kampen mot fanatikere som hevder at dette handler om Islam.

Det samme syns jeg at "vanlige" kristne også bør gjøre i forhold til fantikere blant dem.

Vel, både-og.

Selvsagt bør de informere, men muslimer har ikke noen spesiell "plikt" til å bruke dagene sine til å sloss mot fundamentalister, mer enn den jevne kristne i Norge bruker dagene til å sloss mot nazister (som er kristne) eller andre fundamentalister.

Det er vi som har plikt til å forstå at muslimer (og kristne) er individer.

Med vennlig hilsen

Gjest lovinda lace
Skrevet

Han er jo mørkeblå. Og det er også Frp som ikke vil akseptere homofile som likeverdige.

Nå må du slappe av litt. Når har Frp sagt det?

Skrevet

''Fordi han er født og oppvokst her (så vidt jeg fikk med meg), akkurat som deg (formodentlig?).''

''Utover det er det fremdeles kristne (og ikke bare katolikker, faktisk) som vi ha dødsstraff for homofile i Uganda.''

Hva er du? En papegøye?

Det er fryktelig vanskelig for deg å forstå, at fattigdom herjer kloden vår, og da setter katolikkene inn....

Vi som ikke tror at paven er Jesus stedfortreder på jorden, fortviler over pavens holdninger.

Jeg klarer ikke å si at katolismen er kristen, men tror at mange katolikker er det!

De blir ikke mer/mindre kristne om de er fattige/rike.

Skrevet

Nå må du slappe av litt. Når har Frp sagt det?

Er Frp for at homofile får gifte seg, og adoptere, på lik linje med heterofile?

Gjest lovinda lace
Skrevet

''Vedr. det du skrev om hva kristne gjør: Sjekk dødsstraff for homofile i Uganda. Innført av kristne.''

Jeg snakket om Norge. Ikke et fattig u-land med minimal utdannelse...

Paven er kanskje kirkens overhode for mange katolikker, men har du sjekket Sør-Amerikas holdning til paven? De bruker prevensjon, de kan ta abort og "driter" i grunnen en lang marsj i hele paven, noe verden forøvrig burde gjøre!

Paven har størst tilslutning i de aller fattigste landene i verden, og han burde skamme seg! Han driver ren utnytting!

Enig!

Gjest segunda
Skrevet

Hva er du? En papegøye?

Du klarer ikke å se at katolikker er kristne???? Da har du virkelig et problem.

Gjest lovinda lace
Skrevet

Er Frp for at homofile får gifte seg, og adoptere, på lik linje med heterofile?

Nei, men de sier ikke at de skal steines....

Skrevet

Nei, men de sier ikke at de skal steines....

Det har jeg da heller ikke påstått Frp vil.

Derimot skrev jeg: "Og det er også Frp som ikke vil akseptere homofile som likeverdige."

Og det har jeg tydeligvis rett i, ikke sant?

Gjest lovinda lace
Skrevet

Det har jeg da heller ikke påstått Frp vil.

Derimot skrev jeg: "Og det er også Frp som ikke vil akseptere homofile som likeverdige."

Og det har jeg tydeligvis rett i, ikke sant?

Nei, du har ikke rett i det. At homofile skal få adoptere, er en annen sak. Der har man et barn å tenke på...

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er like djevelsk som mine formødre:-) Det var mine forfedre som opprettet det første parlamentet i verden, og jeg er stolt av dem. Jeg er også stolt av mine formødre som var slavinner hos vikingene, men bragte med seg en unik kultur inn i vikingkulturen.

Det var dine forfedre Hidi som tvang kristendommen på mine;-)

''Det var mine forfedre som opprettet det første parlamentet i verden, og jeg er stolt av dem.''

Du er islending?

Jeg tar ikke ansvar for hva folk gjorde før min tid. Tar ansvar her og nå, og om mine beklagelser kunne nå jøder, tatere, signøynere eller samene, så ville de få min beklagelse!

Gjest segunda
Skrevet

Nei, du har ikke rett i det. At homofile skal få adoptere, er en annen sak. Der har man et barn å tenke på...

Homofile er ikke likeverdige så lenge de ikke får lov å gifte seg og adoptere barn. Du kan mene hva du vil om homofile, men du kan ikke påstå at de er likeverdige uansett.

Skrevet

Og siden du nevner det, betyr jo det at Frp mener homofile ikke er likeverdige med heterofile. (Hvis de var det, ville jo ikke adopsjon vært noe "problem".)

Konklusjon: Frp behandler ikke homofile som likeverdige.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vel, både-og.

Selvsagt bør de informere, men muslimer har ikke noen spesiell "plikt" til å bruke dagene sine til å sloss mot fundamentalister, mer enn den jevne kristne i Norge bruker dagene til å sloss mot nazister (som er kristne) eller andre fundamentalister.

Det er vi som har plikt til å forstå at muslimer (og kristne) er individer.

Med vennlig hilsen

Vi bør alle bruke hver vår fiber i kroppen mot, ekstreme muslimer og nynazister!

hidi, the scorpion
Skrevet

De blir ikke mer/mindre kristne om de er fattige/rike.

Du blir ikke mer/mindre papegøye!

Skrevet

''Det var mine forfedre som opprettet det første parlamentet i verden, og jeg er stolt av dem.''

Du er islending?

Jeg tar ikke ansvar for hva folk gjorde før min tid. Tar ansvar her og nå, og om mine beklagelser kunne nå jøder, tatere, signøynere eller samene, så ville de få min beklagelse!

Du kan begynne med det du skrev om muslimer for noen uker siden, og fortsette med det du skrev om katolikker i dag (at du ikke aksepterte dem som kristne, eller hva det nå var).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...