Gå til innhold

Videre diskusjon ang. 11. september

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Enig!

Tusen takk for din støtte, lovinda lace;))

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

85

• hidi, the scorpion

51

• Mrs. Wallace

9

• tusseline

5

Skrevet

Vi bør alle bruke hver vår fiber i kroppen mot, ekstreme muslimer og nynazister!

Og ekstreme kristne, som mener at andre kristne ikke er kristne, eller som vil diskriminere homofile, eller som påstår at alle muslimer lyver.

De også?

hidi, the scorpion
Skrevet

Du klarer ikke å se at katolikker er kristne???? Da har du virkelig et problem.

Tror jeg du har.

Hvorfor tror du at Luther skilte mellom katolikker og kristne? For moro skyld?

Gjest lovinda lace
Skrevet

Tusen takk for din støtte, lovinda lace;))

Bare hyggelig:)

Skrevet

Tror jeg du har.

Hvorfor tror du at Luther skilte mellom katolikker og kristne? For moro skyld?

Og du anklager andre for å være historieløse?

Var det ikke noen kristne før rundt 1500 tallet da? Siden alle var katolikker?

Luther skilte ikke mellom "katolikker og kristne", men var "pappaen" til en utbryterkirke (Lutheranere), slik som Calvinistene også er.

hidi, the scorpion
Skrevet

Og ekstreme kristne, som mener at andre kristne ikke er kristne, eller som vil diskriminere homofile, eller som påstår at alle muslimer lyver.

De også?

Er du helt blank?

Mot alt som heter tro skjønner jeg at du er, men er det mitt problem eller ditt?

Personlig ønsker jeg ikke å drepe noen eller diskriminere noen. Ønsker heller ikke å påtvinge andre min tro, og ønsker ikke et kristent samfunn, men et samfunn for flertallets beste!

Føler at du lever i middelalderen...!

hidi, the scorpion
Skrevet

Og du anklager andre for å være historieløse?

Var det ikke noen kristne før rundt 1500 tallet da? Siden alle var katolikker?

Luther skilte ikke mellom "katolikker og kristne", men var "pappaen" til en utbryterkirke (Lutheranere), slik som Calvinistene også er.

''Luther skilte ikke mellom "katolikker og kristne", men var "pappaen" til en utbryterkirke (Lutheranere), slik som Calvinistene også er.''

Da har du ikke fulgt med i timene... Vi kalles protestanter etter Luther, men vi har forlengst tatt avstand fra katolisismen.

Gjest segunda
Skrevet

Er du helt blank?

Mot alt som heter tro skjønner jeg at du er, men er det mitt problem eller ditt?

Personlig ønsker jeg ikke å drepe noen eller diskriminere noen. Ønsker heller ikke å påtvinge andre min tro, og ønsker ikke et kristent samfunn, men et samfunn for flertallets beste!

Mange muslimer vil beskrive seg personlig akkurat som du gjør.

Skrevet

Er du helt blank?

Nå var det du, og ikke jeg, som har problemer med å akseptere at katolikker er kristne. (Hvem var kristen før Luther da? Ingen?)

Utover det så vil nok flertallet av verdens befolkning være enig med deg, inkl. muslimer.

Gjest segunda
Skrevet

''Det var mine forfedre som opprettet det første parlamentet i verden, og jeg er stolt av dem.''

Du er islending?

Jeg tar ikke ansvar for hva folk gjorde før min tid. Tar ansvar her og nå, og om mine beklagelser kunne nå jøder, tatere, signøynere eller samene, så ville de få min beklagelse!

Jeg titter på mitt norske pass og konstaterer at jeg er nordmann. Jeg skrev om mine forfedre på nihundretallet, er det nok for en konklusjon om hva jeg er?

Skrevet

''Luther skilte ikke mellom "katolikker og kristne", men var "pappaen" til en utbryterkirke (Lutheranere), slik som Calvinistene også er.''

Da har du ikke fulgt med i timene... Vi kalles protestanter etter Luther, men vi har forlengst tatt avstand fra katolisismen.

Jeg vet hva Luther gjorde. Han brøt ut av den kristne kirken, og startet "for seg selv".

Du skrev: "Hvorfor tror du at Luther skilte mellom katolikker og kristne?"

Poenget er at han ikke gjorde det.

hidi, the scorpion
Skrevet

Mange muslimer vil beskrive seg personlig akkurat som du gjør.

Og mange gjør det med rette!

Jeg har lest Koranen, og finner ikke mye medlidenhet overfor oss kristne. Vi blir kalt hunder.

Muslimer er pålagt, ifølge Koranen, å lyve overfor oss hunder...

Jeg ville aldri i verden stole på en muslim!

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har lest Koranen, og finner ikke mye medlidenhet overfor oss kristne. Vi blir kalt hunder.

Har du lest Koranen på arabisk?

Skrevet

Som en kommentar til tåpelighetene du skriver:

"So far as I can remember, there is not one word in the Gospels in praise of intelligence." [bertrand Russell]

hidi, the scorpion
Skrevet

Nå var det du, og ikke jeg, som har problemer med å akseptere at katolikker er kristne. (Hvem var kristen før Luther da? Ingen?)

Utover det så vil nok flertallet av verdens befolkning være enig med deg, inkl. muslimer.

''Nå var det du, og ikke jeg, som har problemer med å akseptere at katolikker er kristne. (Hvem var kristen før Luther da? Ingen?)''

Bare et fåtall. Så overtok keiseren retten til å mene hva kristendom skulle bestå av... Og da falt plutselig Jesus sine ord bort....

Jesus er fremdeles ikke-voldelig, og vil aldri være et forbilde for katolikkenes drapsmaskin.

Hvem er kristen? De som følger Jesus bud eller de som lager egne bud?

Skrevet

Hun har neppe lest noe som helst av Koranen, men bare funnet noen sitater på ekstremistiske nettsteder.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei.

Og jeg vet at muslimer ikke annerkjenner enn annen oversettelse, men det var en muslim som oversatte....

Skrevet

''Nå var det du, og ikke jeg, som har problemer med å akseptere at katolikker er kristne. (Hvem var kristen før Luther da? Ingen?)''

Bare et fåtall. Så overtok keiseren retten til å mene hva kristendom skulle bestå av... Og da falt plutselig Jesus sine ord bort....

Jesus er fremdeles ikke-voldelig, og vil aldri være et forbilde for katolikkenes drapsmaskin.

Hvem er kristen? De som følger Jesus bud eller de som lager egne bud?

Så kristendommen mer eller mindre begynte med Luther?

Og *du* anklager andre for "historieløshet"?

*ler*

Skrevet

Nei.

Og jeg vet at muslimer ikke annerkjenner enn annen oversettelse, men det var en muslim som oversatte....

Vel, hvis du ikke hadde sovnet så ville du fått med deg at Koranen sier at kristne og jøder skal repsekteres som "Bokens folk" - en referanse til at jøder, kristne og muslimer tilber den samme guden.

Dette har jeg fortalt før, så når du igjen fremsetter falske påstander, så fremstår du som en løgner. Og kristne skal vel ikke lyve?

hidi, the scorpion
Skrevet

Som en kommentar til tåpelighetene du skriver:

"So far as I can remember, there is not one word in the Gospels in praise of intelligence." [bertrand Russell]

Kan du bare sitere antireligiøse filosofer?

Du bør ha hørt;" Jeg tenker, altså er jeg! av den kristne filosofen Descarte...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...