Gå til innhold

Videre diskusjon ang. 11. september

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du bare sitere antireligiøse filosofer?

Du bør ha hørt;" Jeg tenker, altså er jeg! av den kristne filosofen Descarte...

Jeg kan sitere mange filosofer, men det var det som han sa som passet så utrolig godt på det kunnskapsløse innlegget ditt.

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

85

• hidi, the scorpion

51

• Mrs. Wallace

9

• tusseline

5

hidi, the scorpion
Skrevet

Hun har neppe lest noe som helst av Koranen, men bare funnet noen sitater på ekstremistiske nettsteder.

Med vennlig hilsen

''Hun har neppe lest noe som helst av Koranen, men bare funnet noen sitater på ekstremistiske nettsteder. ''

Snakk om å tenke stygt bak en persons rygg!

Hvor lavt kan man synke?

hidi, the scorpion
Skrevet

Så kristendommen mer eller mindre begynte med Luther?

Og *du* anklager andre for "historieløshet"?

*ler*

''Så kristendommen mer eller mindre begynte med Luther?''

Nei, bare du påstår det.

Uviten som du er om religion:(

Skrevet

''Så kristendommen mer eller mindre begynte med Luther?''

Nei, bare du påstår det.

Uviten som du er om religion:(

Så hvem var kristne før Luther?

Skrevet

''Hun har neppe lest noe som helst av Koranen, men bare funnet noen sitater på ekstremistiske nettsteder. ''

Hvor lavt kan man synke?

Omtrent så lavt som det du skriver her:

"Jeg ville aldri i verden stole på en muslim!"

Det er lavtmål, det!

hidi, the scorpion
Skrevet

Vel, hvis du ikke hadde sovnet så ville du fått med deg at Koranen sier at kristne og jøder skal repsekteres som "Bokens folk" - en referanse til at jøder, kristne og muslimer tilber den samme guden.

Dette har jeg fortalt før, så når du igjen fremsetter falske påstander, så fremstår du som en løgner. Og kristne skal vel ikke lyve?

''Vel, hvis du ikke hadde sovnet så ville du fått med deg at Koranen sier at kristne og jøder skal repsekteres som "Bokens folk" - en referanse til at jøder, kristne og muslimer tilber den samme guden.''

Da kom du ikke langt i boken...

Eller respekteres jøder av muslimer i dag? Respekteres den frie verden?

Jødene, er vel det eneste folkeslag i verden, som har tålt forfølgelse, massemord og intoleranse uten å gjøre gjengjeld....

Muslimer har alltid forsøkt seg som erobrere. Les historie, Sør!

Gjest segunda
Skrevet

Nei.

Og jeg vet at muslimer ikke annerkjenner enn annen oversettelse, men det var en muslim som oversatte....

Og du stoler ikke på muslimer;-) Jeg har lest store deler av Koranen på norsk og engelsk, og kan ikke huske dette med hundene. Det står skrevet noe om fiender og urene slik det også står i Bibelen. Hunder er urene i mange land, ikke nødvendigvis kristne, så jeg lurte på om det kunne være like ord på arabisk.

hidi, the scorpion
Skrevet

Så hvem var kristne før Luther?

De som ikke innlemmet seg med keisere eller andre!

Gjest segunda
Skrevet

''Vel, hvis du ikke hadde sovnet så ville du fått med deg at Koranen sier at kristne og jøder skal repsekteres som "Bokens folk" - en referanse til at jøder, kristne og muslimer tilber den samme guden.''

Jødene, er vel det eneste folkeslag i verden, som har tålt forfølgelse, massemord og intoleranse uten å gjøre gjengjeld....

Hvis du drar til Israel (hvor jeg har vært tre ganger) så ser du hvordan jødene forfølger muslimer. Ikke omvendt.

Skrevet

Vi snakker om hva som står i bøkene, og ikke hva som skjer.

Med mindre du mener at alle kristne er bibeltro?

Gjest segunda
Skrevet

jajaja dette er faktisk morsomt;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Omtrent så lavt som det du skriver her:

"Jeg ville aldri i verden stole på en muslim!"

Det er lavtmål, det!

Mulig;)

Men det er _min_ mening. Skal du håne min oppriktige mening?

Skrevet

Hahaha!

Du møter deg selv i døren.

Det er den katolske kirken som representerer 2/3 av alle verdens kristne. Du kan selvsagt være uenig, men det skyldes ene og alene din uvitenhet, og ikke at katolikker ikke er kristne.

Gjest segunda
Skrevet

Hvor lavt kan man synke?

Dette blir ikke skrevet bak din rygg.

Gjest segunda
Skrevet

Mulig;)

Din mening har vært diskutert og du har ingen hold for den.

Skrevet

Mulig;)

Hvorfor skulle man ikke håne slike meninger, akkurat som man håner lignende meninger om jøder. Det er akkurat det samme.

hidi, the scorpion
Skrevet

Og du stoler ikke på muslimer;-) Jeg har lest store deler av Koranen på norsk og engelsk, og kan ikke huske dette med hundene. Det står skrevet noe om fiender og urene slik det også står i Bibelen. Hunder er urene i mange land, ikke nødvendigvis kristne, så jeg lurte på om det kunne være like ord på arabisk.

Jeg husker veldig godt et vers fra Koranen, men kan for øyeblikket ikke henvise til tekst, skal finne ut av det, men teksten er krystallklar; man kan lyve overfor alle ikke-muslimer!

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi snakker om hva som står i bøkene, og ikke hva som skjer.

Med mindre du mener at alle kristne er bibeltro?

Hæ?

Skrevet

Jeg husker veldig godt et vers fra Koranen, men kan for øyeblikket ikke henvise til tekst, skal finne ut av det, men teksten er krystallklar; man kan lyve overfor alle ikke-muslimer!

Så muslimen som oversatt for deg, satt og løy?

Gjest segunda
Skrevet

''Nå var det du, og ikke jeg, som har problemer med å akseptere at katolikker er kristne. (Hvem var kristen før Luther da? Ingen?)''

Bare et fåtall. Så overtok keiseren retten til å mene hva kristendom skulle bestå av... Og da falt plutselig Jesus sine ord bort....

Jesus er fremdeles ikke-voldelig, og vil aldri være et forbilde for katolikkenes drapsmaskin.

Hvem er kristen? De som følger Jesus bud eller de som lager egne bud?

Du kan neppe lage egne bud for å komme inn i den såkalte kristne himmel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...