Gå til innhold

Videre diskusjon ang. 11. september

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hæ?

Du skriver, bl.a.: "Eller respekteres jøder av muslimer i dag?"

Diskusjonen her var hva som står i Bibelen, Koranen, osv.

Vi kan selvsagt diskutere hva de forskjellige gruppene gjør, men det er en annen diskusjon.

Poenget er det jeg sa stod i Koranen.

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

85

• hidi, the scorpion

51

• Mrs. Wallace

9

• tusseline

5

Skrevet

Du kan neppe lage egne bud for å komme inn i den såkalte kristne himmel.

"Go to Heaven for the climate, go to Hell for the company!"

;-)

Gjest segunda
Skrevet

Jeg husker veldig godt et vers fra Koranen, men kan for øyeblikket ikke henvise til tekst, skal finne ut av det, men teksten er krystallklar; man kan lyve overfor alle ikke-muslimer!

Du kan godt tolke Koranen på mange måter akkurat som Bibelen. Hva med katolske presten (fra Afrika) som satt overfor meg og påsto at kvinner ikke kunne ha lederstillinger i kirken fordi Jesus valgte menn som disipler? Det står ingen steder i Bibelen at Jesus valgte menn, men det ville vært rart enda den dag i dag hvis kvinner hadde løpt etter han slik.

Eller er du klar over at Bibelen sier et sted at Jesus kom inn i forsamlingen og ble sint fordi at noen kvinner kaklet for mye og sa: Ti stille kvinner i min fars hus. Dette har blitt tolket i 2000 år slik at kvinner skal tie i forsamlinger. Til og med av Luther.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvorfor skulle man ikke håne slike meninger, akkurat som man håner lignende meninger om jøder. Det er akkurat det samme.

Jeg er _ikke_ imot muslimer. Jeg er sterkt imot visse muslimske meninger, som går i bølger til _alle_ muslimer.

Når Koranen sier at det er riktig å lyve for hedninger, så blir jeg betenkt.

Mange muslimer ønsker ikke sharialov i Norge, men hva om de blir presset?

Ser dere ikke motsetningene mellom Islam og Kristendom?

Gjest segunda
Skrevet

"Go to Heaven for the climate, go to Hell for the company!"

;-)

Jeg vil ikke til den kristne himmel for dit skal tidligere president Bush:-). Han er overbevist om at han kvalifiserer for å komme inn der.

hidi, the scorpion
Skrevet

Så muslimen som oversatt for deg, satt og løy?

Det påstår muslimene. Ingen har lov til å oversette Koranen fra arabisk til andre språk...

hidi, the scorpion
Skrevet

Du kan neppe lage egne bud for å komme inn i den såkalte kristne himmel.

Heldigvis lager jeg ingen bud;)

Gjest segunda
Skrevet

Jeg er _ikke_ imot muslimer. Jeg er sterkt imot visse muslimske meninger, som går i bølger til _alle_ muslimer.

Nei ærlig talt så ser jeg mye mer likheter enn motsetninger.

Skrevet

''Vel, hvis du ikke hadde sovnet så ville du fått med deg at Koranen sier at kristne og jøder skal repsekteres som "Bokens folk" - en referanse til at jøder, kristne og muslimer tilber den samme guden.''

Da kom du ikke langt i boken...

Eller respekteres jøder av muslimer i dag? Respekteres den frie verden?

Jødene, er vel det eneste folkeslag i verden, som har tålt forfølgelse, massemord og intoleranse uten å gjøre gjengjeld....

Muslimer har alltid forsøkt seg som erobrere. Les historie, Sør!

Hidi: Her er det Marin Luther mente om jøder:

" "What shall we Christians do now with this depraved and damned people of the Jews? ... I will give my faithful advice: First, that one should set fire to their synagogues. . . . Then that one should also break down and destroy their houses. . . . That one should drive them out the country."

Er du enig med denne kristne mannen?

hidi, the scorpion
Skrevet

Du kan godt tolke Koranen på mange måter akkurat som Bibelen. Hva med katolske presten (fra Afrika) som satt overfor meg og påsto at kvinner ikke kunne ha lederstillinger i kirken fordi Jesus valgte menn som disipler? Det står ingen steder i Bibelen at Jesus valgte menn, men det ville vært rart enda den dag i dag hvis kvinner hadde løpt etter han slik.

Eller er du klar over at Bibelen sier et sted at Jesus kom inn i forsamlingen og ble sint fordi at noen kvinner kaklet for mye og sa: Ti stille kvinner i min fars hus. Dette har blitt tolket i 2000 år slik at kvinner skal tie i forsamlinger. Til og med av Luther.

Absolutt. Jeg respekterer andres tro, så lenge det ikke medfører drap eller forfølgelse.

Personlig, så ønsker jeg fred mellom alle mennesker, uansett tro;)

Gjest segunda
Skrevet

Det påstår muslimene. Ingen har lov til å oversette Koranen fra arabisk til andre språk...

Troende muslimer mener at man ikke kan forstå Koranen på andre språk enn arabisk. Spørsmålet er hva de forstår når de ikke har arabisk som morsmål.

Bibelen ble skrevet på latin og jeg har noe mer kunnskaper i latin enn arabisk, men ville likevel ikke finne på å lese Bibelen på latin. Jeg regner med at du som påberoper deg historiekunnskaper vet at det var protestantene som oversatte Bibelen til diverse språk.

Skrevet

Poenget er at hvis det var sant, som du påstår, at de er forpliktet til å lyve for deg, så var det han oversatte også løgn.

Men nei, de er ikke forpliktet til å lyve. Det er selvsagt feil.

Skrevet

Islam og kristendom er tvillingreligioner. Likhetene er langt flere og større enn forskjellene.

Og kristne er ikke hedninger, så du kan slappe av!

hidi, the scorpion
Skrevet

Hidi: Her er det Marin Luther mente om jøder:

" "What shall we Christians do now with this depraved and damned people of the Jews? ... I will give my faithful advice: First, that one should set fire to their synagogues. . . . Then that one should also break down and destroy their houses. . . . That one should drive them out the country."

Er du enig med denne kristne mannen?

Jeg vet hva Luther mente om jødene, selvfølgelig er jeg ikke enig...!

Nettopp derfor jeg poengterer utdannelse!

Selv, forholder jeg meg kun til hva Jesus sa, og Han ville aldri startet en krig.

hidi, the scorpion
Skrevet

Troende muslimer mener at man ikke kan forstå Koranen på andre språk enn arabisk. Spørsmålet er hva de forstår når de ikke har arabisk som morsmål.

Bibelen ble skrevet på latin og jeg har noe mer kunnskaper i latin enn arabisk, men ville likevel ikke finne på å lese Bibelen på latin. Jeg regner med at du som påberoper deg historiekunnskaper vet at det var protestantene som oversatte Bibelen til diverse språk.

''Bibelen ble skrevet på latin og jeg har noe mer kunnskaper i latin enn arabisk, men ville likevel ikke finne på å lese Bibelen på latin.''

Feil, de fleste skrifter ble skrevet på aramenisk. Språket, Jesus selv talte.

hidi, the scorpion
Skrevet

Poenget er at hvis det var sant, som du påstår, at de er forpliktet til å lyve for deg, så var det han oversatte også løgn.

Men nei, de er ikke forpliktet til å lyve. Det er selvsagt feil.

Og det vet du!

Tror mer på muslimenes skrevne ord enn jeg tror på deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...