Gå til innhold

Akutt eksem med blemmer - behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt tilbakevendende eksem på den ene fingeren i noen år, men nå de siste dagene har den forværret seg, og det har kommet væskefylte blemmer. Noe har sprukket og det er derfor åpne sår. Hele fingeren er ubrukelig og øm, noe som passer dårlig da jeg er nybakt mamma...

Noen her med erfaringer, tips og råd??

Skrevet

Synes du bør få en lege til å se på det, evt spørre på et apotek.

Sønnen min var mye plaget med dette, og det satte seg lett infeksjoner i sårene (men han var vel og merke liten da).

Skrevet

Det likner mye på dette,så nå ble jeg usikker..

Tingen er at jeg har hatt eksem på fingeren i lang tid, men nå, samtidig med at jeg har fått herpes på munnen, kommer dette på fingeren. Har vært med legen men han ga meg bare en resept på Elocon. Vet ikke om han vurderte muligheten for at det var herpes..Hvordan behandles dette i tilfelle?

Gjest Niccola
Skrevet

Det likner mye på dette,så nå ble jeg usikker..

Tingen er at jeg har hatt eksem på fingeren i lang tid, men nå, samtidig med at jeg har fått herpes på munnen, kommer dette på fingeren. Har vært med legen men han ga meg bare en resept på Elocon. Vet ikke om han vurderte muligheten for at det var herpes..Hvordan behandles dette i tilfelle?

Zovirax-tabletter http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/Z/Zovirax_GlaxoSmithKline_84498/90737.html

Gjest Niccola
Skrevet

Aha...jeg har fått zovirax krem, spørs om jeg skal bruke den da? Det er en veldig liten tube, beregnet kun til leppene..

Det er sikkert riktig om du har fått krem også. Forresten er Antix fra apoteket uten resept, og inneholder samme virkestoff som Zovirax - og like mye. :-)

Gjest Niccola
Skrevet

Aha...jeg har fått zovirax krem, spørs om jeg skal bruke den da? Det er en veldig liten tube, beregnet kun til leppene..

Du skrev visst at du er nybakt mamma, ja. Zoviraxtabletter skal ikke tas ved amming. :-)

Skrevet

Det er sikkert riktig om du har fått krem også. Forresten er Antix fra apoteket uten resept, og inneholder samme virkestoff som Zovirax - og like mye. :-)

Tusen hjertelig for hjelpen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...