rose23 Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Ble kloret av en kanin for ca. to uker siden. Overfladisk klor, men nå klør det, er varmt og rødt rundt såret. Hva gjør en da? 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Smører på alovera,og ser om det hjelper.. 0 Siter
Sør Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Hvis det ikke er så alvorlig at du må gå til lege, så smør på Brulidine (reseptfritt på apoteket). Hvis det kommer en rød linje fra den, som begynner å gå oppover armen, så må du til lege med en gang. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Bland opp litt grønnsåpe vann, og sitt med hånden i det en stund. Det trekker ut verken. :0) 0 Siter
Sør Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Bland opp litt grønnsåpe vann, og sitt med hånden i det en stund. Det trekker ut verken. :0) ...etter et par år blir det bedre, eller så faller hånden av.. ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
rose23 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Skrevet 16. februar 2010 Hvis det ikke er så alvorlig at du må gå til lege, så smør på Brulidine (reseptfritt på apoteket). Hvis det kommer en rød linje fra den, som begynner å gå oppover armen, så må du til lege med en gang. Med vennlig hilsen Det som er rart er at såret er helt tørt, men rødfargen ligger som en 3 cm. ring rundt såret.... Men en ringer i legevakten for slikt på landet. Her er det kun hjerteinnfarkt og pustestans som er god nok grunn. Hva er faren med at det er betent? Kan det vente til jeg har time torsdag? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 ...etter et par år blir det bedre, eller så faller hånden av.. ;-) Med vennlig hilsen Hehe, neida, det funker så bra at. :0) 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Som dyreeier har jeg mange ganger blitt bitt eller kloret av kanin og andre dyr. Og slike klor blir ofte betent. Jeg har aldri vært hos lege, det har alltid gådd over av seg selv. Men som noen andre her sier, blir det en tydelig rød stripe fra såret og oppover armen kontakter man lege straks. 0 Siter
rose23 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Skrevet 16. februar 2010 Som dyreeier har jeg mange ganger blitt bitt eller kloret av kanin og andre dyr. Og slike klor blir ofte betent. Jeg har aldri vært hos lege, det har alltid gådd over av seg selv. Men som noen andre her sier, blir det en tydelig rød stripe fra såret og oppover armen kontakter man lege straks. Hva betyr en slik stripe? Takker for svar :-) 0 Siter
filiokus81 Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Legg på Pyricept/Brulidin/ annen salve med antimikrobiell virkning. Så lenge du ikke er allment påvirket (blir slapp, får feber etc) så er det neppe noe å bekymre seg for. Hvis du begynner å føle deg "tufs" skal du ringe lege ganske umiddelbart (da kan en evt infeksjon har spredd seg til blodbanen. Det er også tilfellet ved den "røde streken" flere snakker om under her.) Sannsynligvis går det over av seg selv ganske kjapt. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Hva betyr en slik stripe? Takker for svar :-) Det betyr at det har gått blodforgiftning i såret, og det kan bli meget farlig. 0 Siter
Sør Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Hva betyr en slik stripe? Takker for svar :-) At infeksjonen har gått inn i blodårene, og det er farlig. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest anonymfortiden Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Ta deg en tur til legen, du. og kanskje du bør få deg en stivkrampesprøyte, hvis det er lenge siden? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.