Gå til innhold

Dykkerkurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan hvem som helst ta det? Hva koster det? Er det mye rimeligere å ta det i utlandet, Thailand feks?

Har hørt det er noen som ikke tåler trykket i ørene som oppstår dypt under vann. Får en muligheten til å finne ut om en tåler dette trykket FØR du betaler for kurset?

Skrevet

Da jeg tok dykkerkurs for ca 15 år siden måtte vi i allefall gjennom en kort legesjekk før vi fikk dykkerlappen, men den kom helt på slutten av kurset da... Vi fikk prøvedykk i forkant av kurset, men jeg vet ikke om det er vanlig å tilby det lenger.Her sjekket vi om bla om vi klarte å utligne trykket.

Skrevet

Alle med normalt god helse kan ta dykkerkurs. (Vet ikke om det er noe forbud mot å ta det selv om du har dårlig helse, men jeg ville ikke anbefalt det)

Dersom du skal dykke i Norge, så synes jeg du skal ta kurset i Norge. Det er vanskeligere å dykke med tørrdrakt enn i bikini/lett våtdrakt slik de gjør i en del varmere strøk. Men det er billigere å ta det andre steder.

Dersom du velger PADI skal utdannelsen være den samme.

Jeg fikk ikke noe prøvedykk for å sjekke at jeg tålte trykket. Jeg bodde en periode på et dykkesenter, og har aldri hørt om noen som ikke klarer å utligne trykket når de dykker. (Unntaket er dersom du er forkjølet og har mye "gruff" i øre/nese-systemet)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...