Gjest karco Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Kan hvem som helst ta det? Hva koster det? Er det mye rimeligere å ta det i utlandet, Thailand feks? Har hørt det er noen som ikke tåler trykket i ørene som oppstår dypt under vann. Får en muligheten til å finne ut om en tåler dette trykket FØR du betaler for kurset? 0 Siter
caprice Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Da jeg tok dykkerkurs for ca 15 år siden måtte vi i allefall gjennom en kort legesjekk før vi fikk dykkerlappen, men den kom helt på slutten av kurset da... Vi fikk prøvedykk i forkant av kurset, men jeg vet ikke om det er vanlig å tilby det lenger.Her sjekket vi om bla om vi klarte å utligne trykket. 0 Siter
Speak Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Alle med normalt god helse kan ta dykkerkurs. (Vet ikke om det er noe forbud mot å ta det selv om du har dårlig helse, men jeg ville ikke anbefalt det) Dersom du skal dykke i Norge, så synes jeg du skal ta kurset i Norge. Det er vanskeligere å dykke med tørrdrakt enn i bikini/lett våtdrakt slik de gjør i en del varmere strøk. Men det er billigere å ta det andre steder. Dersom du velger PADI skal utdannelsen være den samme. Jeg fikk ikke noe prøvedykk for å sjekke at jeg tålte trykket. Jeg bodde en periode på et dykkesenter, og har aldri hørt om noen som ikke klarer å utligne trykket når de dykker. (Unntaket er dersom du er forkjølet og har mye "gruff" i øre/nese-systemet) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.